mboost-dp1

Att: Linux-geeks


Gå til bund
Gravatar #1 - Simm
19. aug. 2002 10:17
Hehe, got ya. Jeg er Linux-newbie, så jeg håber at en eller anden guru herinde fra, kan hjælpe :)

Mandrale Linux 8.1 har problemer med at finde min onboard IDE-controller + AGP controller (der står unknown), selvom jeg har et rimelig kendt mobo (P4B - m. BIOS ver. 1011 final) Hvad gør jeg, når ASUS ikke har en driver tilgængelig? Linux kører sådan set fint nok, men jeg kan ikke lide at det ikke er "helt" installeret
Gravatar #2 - BurningShadow
19. aug. 2002 10:22
Installer RedFlag Linux
www.redflag.com

Eller TurboLinux
www.turbolinux.com

De skule virke.
Jeg kender RedFlag rimeligt godt, jeg har brugt det fra før det blev oversat til noget du kan forstå (det var ikke for at sige svin)
:-)
Gravatar #3 - sKIDROw
19. aug. 2002 10:29
#1

Prøv en nyere kernel.
Eller omkonfigurer den nuværende.. ;)
Der findes en masse gode guides der beskriver dette.. :)
Ellers skriver du bare igen, så skal jeg prøve at hjælpe dig selv..
Gravatar #4 - Simm
19. aug. 2002 16:51
BurningShadow: Okay, men nej tak :) Mandrake er fint indtil videre

Skidrow: Jeg har prøvet at hente kernel 2.4.18, samt konfigurerede den og installerede den. Synes ikke det ændrede noget, selvom jeg svarede ja til at den skulle support'e i845-chipsettet skete der ikke rigtigt noget.

er der en speciel rækkefølge som make-kommandoerne skal køres i?

(huskede at tilføje den nye kernel til LILO som bzImage)
edit: fulgte guiden på kernel.org
Gravatar #5 - Simm
19. aug. 2002 18:26
uh...prøvede en anden guide på http://lhd.zdnet.com/LDP/HOWTO/Kernel-HOWTO-2.html

ser ud som om jeg har glemt et par 'make'-linjer..dem synes jeg da ikke der stod noget om på kernel.org (kun nogle få)
Gravatar #6 - west
19. aug. 2002 19:43
# make dep clean bzImage modules modules_install

...
så hut jeg visker.
Gravatar #7 - sKIDROw
19. aug. 2002 20:39
#6

Helt rigtigt.
Dog er clean ikke så nødvendig første gang..

Hvis man fucker indstillingerne op, og gerne vil starte HELT forfra skal man bruge make mrproper
(Det sjove er at Mr Proper er navnet på et amerikansk rengøringsmiddel.. heh)
Gravatar #8 - Simm
19. aug. 2002 22:03
Hmm...var lige lidt meget dum. Kompilerede kernel'en og satte lilo op .... slam sagde det, og den nægtede at starte op..hmm..forsøgte så at geninstallere linux, kom til at vælge Format hda1/hda5 (Windows/Linux native) :( ... nå - geninstallere i morgen
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login