mboost-dp1

Anti-shake til video ?


Gå til bund
Gravatar #1 - Mort
30. nov. 2011 16:47
Jeg har haft den udsøgte fornøjelse at optage noget video med et kompakt digitalt videocamera. Som det nu sker nogen gange med sådan et kamera i kompaktstørrelsen så er der nogen rystelser i optagelserne, som jeg gerne vil have filtreret væk.

Jeg kan forstå at der findes (mindst) to måder at gøre det på, den ene er at tilføje video fra andre frames til det centrerede billede mens den anden er at skrumpe den endelige film ind til den fællesmængde af billede der er optaget på videoen.

Lige nu er jeg lidt ligeglad med hvilken metode der benyttes, jeg er blot interesseret i et stykke gratis Windows software som er i stand til at fjerne rystelserne fra mine videoer.

Er der nogen af jer som kender til et godt og gratis program, som kan løse den opgave ?
Gravatar #2 - Swankie
30. nov. 2011 17:20
Youtube kan klare det, og det virker sådan okay...
Gravatar #3 - Ronson ⅍
30. nov. 2011 17:54
Gravatar #4 - Mort
30. nov. 2011 19:54
Swankie (2) skrev:
Youtube kan klare det, og det virker sådan okay...


Det er nok meget praktisk, hvis videoen skal på YouTube, men jeg har ikke lyst til at dele mine videoer med verden.

Ronson (3) skrev:
virtualdub + http://www.guthspot.se/video/deshaker.htm


Jeg har forsøgt med VirtualDub, men lige meget hvilket video format jeg har forsøgt at konvertere til, så siger VirtualDub at det format understøtter den ikke.

Efter at have forsøgt med 6-7 forskellige formater har jeg droppet VirtualDub igen.

Gravatar #5 - XorpiZ
30. nov. 2011 20:01
Du kan vel bare lave en privat video som kun kan ses af dem, der får linket af dig.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login