mboost-dp1

Android sikkerhed - root


Gå til bund
Gravatar #1 - <3Thinkpads
21. nov. 2012 10:16
Nå, i weekenden valgte en beskidt tyveknægt at negle min højt elskede Galaxy Nexus. Idiot. Desværre så havde jeg kun begrænset sikkerhed ift. brickning på den installeret, som givetvis kan fixes ved at factory resette den. Dette er naturligvis ikke i orden, og skulle en beskidt tyveknægt vælge at stjæle min telefon igen så vil jeg gerne have mulighed for at ødelægge hans/hendes liv som køber min telefon efterfølgende.

Men nu kommer det store spørgsmål så, hvilke programmer findes der? Jeg gætter på at vi skal helt ned i root for at finde noget som ikke kan wipes via factory reset. Jeg har tidligere fundet et program, men jeg kan desværre ikke huske navnet, men jeg gætter at der findes en mednørd som kender til sådanne.
Gravatar #3 - sissy
21. nov. 2012 12:22
Gravatar #4 - <3Thinkpads
21. nov. 2012 18:02
mfriis (2) skrev:
http://www.androidlost.com/Androidlost.html?locale=en


Har jeg allerede, men den forsvinder vel hvis man hardresetter den?

sissy (3) skrev:
https://www.cerberusapp.com/


Nu er vi henne ved det rigtige. Den forsvinder vel næppe ved et hardreset?

- Tak for svarende begge to!
Gravatar #5 - gramps
21. nov. 2012 18:52
&lt;3Thinkpads (4) skrev:
Den forsvinder vel næppe ved et hardreset?


https://www.cerberusapp.com/help.php skrev:
I have a rooted device. Can I get additional features?

Yes! If you have rooted your device you can integrate Cerberus into your ROM and get two additional features: complete uninstall protection (Cerberus will even survive a wipe/factory reset) and GPS auto-enabling even on Android 2.3.3 and later.
Gravatar #6 - Chewy
22. nov. 2012 00:06
Det bør dog nævnes at min erfaring (i dette tilfælde Avast) er at programmet kan overleve en wipe, men ikke en installation af "ny" ROM
Gravatar #7 - csstener(^,^)
22. nov. 2012 04:44
Chewy (6) skrev:
Det bør dog nævnes at min erfaring (i dette tilfælde Avast) er at programmet kan overleve en wipe, men ikke en installation af "ny" ROM
jeg tror ikke du finder noget som kan overleve en installation af en ny rom
Gravatar #8 - Chewy
22. nov. 2012 05:03
Det tror jeg hellere ikke at man skal regne med. Men det er værd at nævne..
Gravatar #9 - csstener(^,^)
22. nov. 2012 08:10
Chewy (8) skrev:
Det tror jeg hellere ikke at man skal regne med. Men det er værd at nævne..
det vil sårdan set sige at man er nød til at opdage at den er stjålet før tyven kan nå at installere en anden rom
Gravatar #10 - Chewy
22. nov. 2012 08:12
Lige præcist...
Gravatar #11 - XorpiZ
22. nov. 2012 08:39
csstener (9) skrev:
det vil sårdan set sige at man er nød til at opdage at den er stjålet før tyven kan nå at installere en anden rom


Med fare for at være fordomsfuld, så tror jeg ikke den almindelige telefontyv kan finde ud af den slags :D
Gravatar #12 - <3Thinkpads
22. nov. 2012 12:37
Bop, det ser ud til at jeg må smide den i boot så. Hvis en tyv negler denne her, så skal han ikke slippe afsted med at wipe den. Ny ROM gættede jeg heller ikke på at noget program kunne overleve :)
Gravatar #13 - mfriis
22. nov. 2012 13:08
&lt;3Thinkpads (12) skrev:
Bop, det ser ud til at jeg må smide den i boot så. Hvis en tyv negler denne her, så skal han ikke slippe afsted med at wipe den. Ny ROM gættede jeg heller ikke på at noget program kunne overleve :)


Du kan jo evt. gøre det lidt mere besværligt for tyvjohnny og låse din bootloader igen efter du har installeret ny ROM. Så skal han immervæk først til at låse den op før han kan flashe noget nyt.
Gravatar #14 - <3Thinkpads
22. nov. 2012 14:00
mfriis (13) skrev:
Du kan jo evt. gøre det lidt mere besværligt for tyvjohnny og låse din bootloader igen efter du har installeret ny ROM. Så skal han immervæk først til at låse den op før han kan flashe noget nyt.


Nok ikke en dårlig ide. Det bedste ved dette er, nu bliver den mobil aldrig stjålet igen. Sådan plejer det at være :)
Gravatar #15 - csstener(^,^)
22. nov. 2012 15:34
men men men, tænker jeg så bare hvad nu hvis tyven bare slukker for mobilen?? så kan den jo ikke sende noget gps signal om hvor den er

jeg ved godt det er at gå med små sko, men hvis en almen tyv tænkte sig bare lidt om så er det ikke serligt svært at komme frem til at slukke den for ikke at blive fundet
Gravatar #16 - Chewy
22. nov. 2012 15:39
Afhængigt af hvilket program du bruger, så kan man sætte telefonen til at gemme sin position når den bliver slukket, eller løber tør for strøm..
Gravatar #17 - csstener(^,^)
22. nov. 2012 15:57
Chewy (16) skrev:
Afhængigt af hvilket program du bruger, så kan man sætte telefonen til at gemme sin position når den bliver slukket, eller løber tør for strøm..
jo men lad os nu sige tyven:

1. stjæler mobil
2. slukker den
3. køre et andet sted hen

hvis der så bare fantes en lille funktion i mobilen 30min sender sin position så ville det være fedt
Gravatar #18 - Chewy
22. nov. 2012 16:13
Telefonen skal tændes på et tidspunkt. Ellers er det ret lige meget at stjæle den :-) Og så vil man kunne få en mere præcis position..
Men det er ikke 100% sikkert...
Gravatar #19 - csstener(^,^)
22. nov. 2012 16:16
Chewy (18) skrev:
Telefonen skal tændes på et tidspunkt. Ellers er det ret lige meget at stjæle den :-) Og så vil man kunne få en mere præcis position..
Men det er ikke 100% sikkert...
smide den i en bly box også smide en anden rom på imens den lægger i en blybox...for så kan den ikke finde.

edit: bare sig til hvis det er for langt ude
Gravatar #20 - gramps
22. nov. 2012 16:24
#19
Til
Gravatar #21 - Chewy
22. nov. 2012 16:26
Så er spørgsmålet så, hvordan interagere du med telefonen mens den ligger i blyboksen?
Jeg mener ikke man kan flashe ROM via hverken ABB eller Fastboot..

Så kan man sætte et kamera, plus en lyskilde og en mekanisk arm, med en elektrisk ledende ende ind i boksen. Og så interagere den vej...

Og nej, Vi er slet ikke tæt på at være langt ude :-)
Gravatar #22 - Rainmeter
22. nov. 2012 18:06
#21
man kunne også selv gå med den ind sted hvor der svagt eller intet signal fx en kælder i beton byggerig.
Gravatar #23 - Ronson ⅍
22. nov. 2012 18:26
Chewy (21) skrev:
Fastboot
Huh? Man kan flashe boot via fastboot, så kan man vel også flashe andre dele af telefonen.
Gravatar #24 - csstener(^,^)
22. nov. 2012 19:11
Chewy (21) skrev:
Og nej, Vi er slet ikke tæt på at være langt ude :-)
godt



Chewy (21) skrev:
Så er spørgsmålet så, hvordan interagere du med telefonen mens den ligger i blyboksen?
point made :-/ well et bly rum....så kan man bruge mobilen mens man flasher rom'en. Men så er vi vist også over i noget overdrevet.
Gravatar #25 - sissy
22. nov. 2012 20:26
Det er jo bare at slukke telefonen ligeså snart man tager den, og så starter den op i recovery og flashe en ny rom, sværere er det ikke..
Gravatar #26 - Chewy
22. nov. 2012 23:11
@ #23
Huh? Man kan flashe boot via fastboot, så kan man vel også flashe andre dele af telefonen.


Jo sørme så:
ROM Flashing
Obtain a ROM of your choice, and note the location on your computer.
reboot your device into fastboot mode via one of the following options.
adb reboot bootloader (requires USB debugging to be turned on).
power off the device then back on with 'vol up' + power button.
Wipe your device.
fastboot -w
Update your ROM.
fastboot update </path/to/your/RomFile.zip>
Your phone will update and automatically reboot into the new ROM.


Jeg er vant til at skulle flashe boot.img på min One X. Men jeg er endnu ikke stødt på nogen guides (hverken fra ROM udvikleren selv, eller individuelle) der har nævnt muligheden for at gøre det gennem Fastboot.
Så skal man bare finde en ROM uden Aroma installer (og med SD kort, men det er det mindste).
Spørgsmålet er så om "fastboot update" opfører sig fuldstændigt ligesom diverse Recoverys gør. Eller om det giver problemer hvis man skifter kok...
Gravatar #27 - Chewy
22. nov. 2012 23:19
Gravatar #28 - Ronson ⅍
23. nov. 2012 09:08
Chewy (26) skrev:
Jeg er vant til at skulle flashe boot.img på min One X. Men jeg er endnu ikke stødt på nogen guides (hverken fra ROM udvikleren selv, eller individuelle) der har nævnt muligheden for at gøre det gennem Fastboot.
Hvis du engang får en kollega med en HTC Desire S der ikke kan rumme S-OFF (for høj HBOOT version) så lærer du at flashe med fastboot.

Faktisk kan man sagtens roote, unlocke og lægge CWM ind, men boot kan man ikke flashe på andre måder end fastboot.

Så man kan flashe ROM'en, men må trække boot.img ud og flashe den manuelt hvis man ønsker en telefon der kan starte op.
Gravatar #29 - BurningShadow
23. nov. 2012 10:02
Det var dog en masse gode ideer, med bly. Men var det ikke lettere at fjerne SIM kortet, og vente med at smide et nyt i, til man havde flashet den? Eller er det for simpel en løsning? ;-)
Gravatar #30 - sissy
23. nov. 2012 13:08
#29
Og så ikke være på wifi..
Gravatar #31 - gramps
23. nov. 2012 13:42
#30
Hvis du bare er væk fra kendte hotspot, så er det ikke noget problem. Android-telefoner logger ikke på ukendte netværk som standard.
Gravatar #32 - Chewy
23. nov. 2012 17:29
@ #28
Hvis du engang får en kollega med en HTC Desire S der ikke kan rumme S-OFF (for høj HBOOT version) så lærer du at flashe med fastboot.


I know, One X kan hellere ikke få s-off lige pt.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1...
Recovery flasher dog fint (pånær boot.img)..

Så man kan flashe ROM'en, men må trække boot.img ud og flashe den manuelt hvis man ønsker en telefon der kan starte op.


I know. Gør det hver gang jeg flasher. Hvilket pt. er ca. hver 2-5 dag da OrDroid spytter nye versioner ud sindsygt hurtigt..

@ #29
Men var det ikke lettere at fjerne SIM kortet

edit: bare sig til hvis det er for langt ude

Og nej, Vi er slet ikke tæt på at være langt ude :-)


Nemt er kedeligt ;-)
Gravatar #33 - Daniel-Dane
23. nov. 2012 23:20
Gotta love Odin.
Gravatar #34 - <3Thinkpads
7. dec. 2012 22:19
For fa'en, jeg hader dette her root og unlock gøgl.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login