mboost-dp1

Ændre exchange-server i reg.db.


Gå til bund
Gravatar #1 - XorpiZ
14. apr. 2011 11:54
Mojn

Vi skal igang med at skifte til en Exchange 2010-server - denne får et nyt navn, hvilket betyder at samtlige Outlook-profiler skal flyttes til den nye server.

Kan man gøre det via registreringsdatabasen? Eller skal man rundt til alle pc'ere og sætte den op på ny manuelt?
Gravatar #2 - Magten
14. apr. 2011 12:04
Er det 2003 eller 2007 i skifter fra?

Ikke at jeg tror det gør nogen forskel, men det kan jo være :)
Gravatar #4 - XorpiZ
14. apr. 2011 12:08
Magten (2) skrev:
Er det 2003 eller 2007 i skifter fra?


2003.

#3

Så i princippet skal vi ikke foretage os noget, udover at lade den gamle være online indtil alle har været logget på?

Det virker for godt til at være sandt - især når der også skal ændres i proxy-indstillingerne i Outlook :<
Gravatar #5 - Magten
14. apr. 2011 12:10
http://www.networkworld.com/community/node/47632

Umiddelbart burde klienterne få besked på at der er en ny Exchange server.
Gravatar #6 - XorpiZ
14. apr. 2011 12:13
Er det nu jeg skal nævne, at den gamle og den nye står i to forskellige domæner, der ikke umiddelbart er forbundet? :n
Gravatar #7 - Magten
14. apr. 2011 12:16
Bum bum, det gør det nok en smule mere besværligt. Ser lige om jeg har noget liggende om det :)

Men i har lavet et helt nyt domæne, eller hvordan?
Gravatar #8 - MadsD
14. apr. 2011 12:39
De er vel stadig forbundet med RPC over HTTPS/Outlook Anywhere? Så virker det teoretisk stadig, sålænge du husker at oprette legacy-url'erne også, så du har det mellemliggende setup. Kig i MS Deployment Planning-noget på Technet. Migrating from 2003 til 2010..
Gravatar #9 - XorpiZ
14. apr. 2011 12:44
Magten (7) skrev:
Men i har lavet et helt nyt domæne, eller hvordan?


Ja - eller rettere, vores exchange-udbyder har. Vi har fået oplysninger fra dem om hvordan vi skal lave flytningen, men det kan koges ned til "slet den gamle profil på pc'en og opret en ny med disse oplysninger bla.bla.bla.bla".

Det betyder jo så også, at det er begrænset hvor meget jeg kan påvirke ting, der kræver alt for meget håndtering af Exchange-serveren. Det mest optimale ville jo være, hvis man kunne nøjes med at rette server-adresserne på klienterne og ikke andet :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login