mboost-dp1

AAE Langsom Playback


Gå til bund
Gravatar #1 - xXgmzorXx
22. apr. 2010 20:58
Når jeg laver et Ram preview på Adobe After Effects, altså playback, så siger ATI Catalyst control center at GPU Clock ligger på 157 mhz, og at memory clock ligger på 300 mhz. Men det burde ligge på 750/1000, dvs. at grafikkortet tror det skal være idle...

Grafikkort: ATI Radeon 5970
Processor: AMD Phenom II 945 ~ 3,0 GHz.

Jeg har lige skiftet fra Radeon 4870 -> 5970, og jeg har ikke re-installeret programmet fordi jeg ikke orker det. Kan det være grunden til at grafikkortet ikke bliver presset til det yderste?
Gravatar #2 - Slettet Bruger [1511784866]
22. apr. 2010 21:08
i mine hardware dage. hed det FORMAT når man skiftede sådan nogen ting ud :) en gammel driver efterlader altid lidt snavs. ALT man installere efterlader snavs.. ligeså godt få den gjort clean så der er best performance
Gravatar #3 - xXgmzorXx
22. apr. 2010 21:22
#2

Se, så støder vi jo ind i et endnu større problem.
Når jeg ikke orker at fjerne programmet, orker jeg selvfølelig heller ikke at lave backup, installere Win7, OG installere de 1000x programmer jeg har på computeren..

nå, men mht. formation; hvordan er det lige jeg fjerner Win7 og stadig beholder min licens? Jeg kan lige forstille mig fjerne mit OS, og så Microsoft siger at licensen allerede er brugt...
Gravatar #4 - Jakob Jakobsen
22. apr. 2010 22:39
#2

Der er da ingen grund til at formattere computeren fordi man skifter grafikkort?!?

@xXgmzorXx

Prøv at hente dette program og den seneste driver til dit grafikkort.
Derefter fjerner du alle ATI drivere og programmer der har med dit grafikkort at gøre og genstarter.
Så bruger du det downloadede program til at fjerne alle rester af ATI driverne.

Genstarter igen og installerer den nye driver.
Gravatar #5 - onetreehell
23. apr. 2010 05:42
modprobe -r? :)
Gravatar #6 - Slettet Bruger [1511784866]
23. apr. 2010 06:20
Jakob Jakobsen (4) skrev:
Der er da ingen grund til at formattere computeren fordi man skifter grafikkort?!?


I de gamle dage hvor drivere suttede mere end idag var det :P bare for at være på den sikre side...
Gravatar #7 - plazm
23. apr. 2010 06:59
SlettetBruger (6) skrev:
I de gamle dage hvor drivere suttede mere end idag var det :P bare for at være på den sikre side...


Åh ja, det var tider hvor man kunne skifte fra et Geforce 3 TI 200 til et Geforce 4 TI 4800, installere drivere, genstarte og spille med det, genstarte igen og så kunne windows ikke hitte ud af om man havde et GF3 eller GF4 længere og eneste løsning var at formatere :P
Gravatar #8 - Jakob Jakobsen
23. apr. 2010 07:42
Interessant, nu har jeg skiftet grafikkort på den anden side af 200 maskiner, også i "gamle dage", men aldrig været uden for at skulle geninstallere.
Da det var DOS og Tseng ET4000 på en Vesa Lokal Bus, var der heller ikke de store problemer med at man skulle reinstallere når man skiftede.
Gravatar #9 - Slettet Bruger [1511784866]
23. apr. 2010 07:50
^^ Hm, det var måske ikke nødvændigt. men vi var jo nervøse for de sidste 2-3 fps.. + det gav undskyldning til formatering :)
Gravatar #10 - Jakob Jakobsen
23. apr. 2010 09:17
#9

Ja den kender jeg godt og har selv gjort det et par gange i mine CS dage.

Til gengæld har det ødelagt mange netværksfester jeg har været til.
Når man ankommer til en netværksfest og halvdelen af deltagerne starter med at formatere sine computere.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login