mboost-dp1

SQL Server 2014 connect via php


Gå til bund
Gravatar #1 - Forgotten_Ten
18. sep. 2014 16:13
jeg har installeret sql server 2014 og har en database. Jeg vil meget gerne vise disse data på en website er det muligt at bruge php til det eller er jeg helt forkert på den ?
Gravatar #2 - arne_v
18. sep. 2014 16:37
Hent PHP extension for SQLServer hos Microsoft.
Gravatar #4 - Forgotten_Ten
19. sep. 2014 13:51
Tak for det arne_v, nu har jeg downloadet PHP extension. kan du beskrive lidt nærmere hvordan dette virker ? altså hvad skal der til for at der er forbindelse mellem sql og php.
Gravatar #5 - arne_v
19. sep. 2014 17:19
Du downloader og udpakker den extension (faktisk er der 2 extensions - den specifikke extension og en PDO extension).

Saa kopierer du de extensions til det rigtige dir og loder dem i PHP's config fil.

Og saa bruger du det API som de extensions giver.

Jeg kan godt give et ekseempel, hvis nødvendigt.
Gravatar #6 - Ravensholt
22. sep. 2014 07:06
Du kan godt bruge PHP - men hvis PHP er dit fortrukne sprog, og du frit kan vælge imellem databaser som du lyster, ville det nok være lettere, at benytte en MySQL server.
Alternativt, for at få mest ud af din MS SQL Server, vil jeg anbefale dig, at kode i ASP.NET/C# (eller .NET MVC) i Visual Studio.

Held og lykke med dit projekt :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login