mboost-dp1

Manglende features på Newz.dk


Gå til bund
Gravatar #101 - _tweak
3. mar. 2016 16:24
HenrikH (100) skrev:
Holy smokes, det er jo som dengang man rykkede fra et 56k modem hjemme hos de gamle og flyttede på kollegie med 100 Mbit :-P


Ja det var tider :-) Jeg husker da vi gik fra ISDN til 1MegModem ved CyberCity - woouuusshh :-)
Gravatar #102 - _tweak
15. apr. 2016 10:31
"Ny aktivitet - tråde du følger" linker nu til der hvor man er nået i en given tråd (+/- 1 alt efter hvordan man ser det).
Gravatar #103 - mvoigt27
15. apr. 2016 15:25
HenrikH (100) skrev:
Holy smokes, det er jo som dengang man rykkede fra et 56k modem hjemme hos de gamle og flyttede på kollegie med 100 Mbit :-P


Dual ISDN på 128kbit, se det rykkede.... fik coax med 4 mbit fra tdc i 2001... fuck det var vildt......
Gravatar #104 - _tweak
15. apr. 2016 20:30
Vores husstand var (som jeg forstår det) nogle af de første der blev "tilbudt" at blive opgraderet fra CyberCitys "Always On ISDN" til 1megmodem (som det hed) - fordi det ikke var meningen vi faktisk skulle være Always On på den ISDN... jeg mener det var engang i slut 99.. derfra gik det sådan set bare up up and away ;-)

*fun times*
Gravatar #105 - Useful
16. apr. 2016 03:03
Jeg kan godt lide, at man stadig ikke kan oprette nye brugere.
Det virker som en fantastisk god ting at lade vente på sig.

Gravatar #106 - CBM
16. apr. 2016 03:39
#105: Det haster naturligvis sket ikke. Fordi de har allerede de bedste forum brugere på hele internettet. Os. Hvad kan man ønske sig mere?
Gravatar #107 - modgaard
16. apr. 2016 07:01
Useful (105) skrev:
Jeg kan godt lide, at man stadig ikke kan oprette nye brugere.
Det virker som en fantastisk god ting at lade vente på sig.


Det skal nok komme :) Der har lige været en database, som skulle gøres præsentabel først.
Gravatar #108 - _tweak
16. apr. 2016 07:01
Useful (105) skrev:
Jeg kan godt lide, at man stadig ikke kan oprette nye brugere.
Det virker som en fantastisk god ting at lade vente på sig.


Der har været en oprydning-sårsag i databasen til at det ikke har været muligt før næste opdatering. Denne seneste opdatering har klargjort databasen (siden har også været nede i den korte periode dette tog, i modsætning til normale opdateringer)
Gravatar #109 - Useful
16. apr. 2016 15:57
_tweak (108) skrev:
Useful (105) skrev:
Jeg kan godt lide, at man stadig ikke kan oprette nye brugere.
Det virker som en fantastisk god ting at lade vente på sig.


Der har været en oprydning-sårsag i databasen til at det ikke har været muligt før næste opdatering. Denne seneste opdatering har klargjort databasen (siden har også været nede i den korte periode dette tog, i modsætning til normale opdateringer)


Det er alt sammen meget fint. Men mom ikke interressen for den "nyopstartede" newz er væk igen, når der går så længe inden nye brugere kan komme til?

Undskyld, det er sgu ikke for at sidde og være negativ over det hele, men synes ærligt talt det er underligt, overhovedet at starte siden op igen, hvis der skal gå så længe inden det overhovedet kommer på tale, at nye brugere kan oprettes. Så har man måske været for hurtigt ude imo.

Gravatar #110 - CBM
16. apr. 2016 16:02
#109: mon ikke de var tvunget til at handle ASAP hvis de skulle beholde de brugere som var i den oprindelige bruger database?

En helt død side vil have meget svært ved at tiltrække nye brugere

Newz er oppe igen og er "i live". En forudsætning for at nye brugere kunne blive interesserede
Gravatar #111 - Useful
16. apr. 2016 16:25
CBM (110) skrev:
#109: mon ikke de var tvunget til at handle ASAP hvis de skulle beholde de brugere som var i den oprindelige bruger database?

En helt død side vil have meget svært ved at tiltrække nye brugere

Newz er oppe igen og er "i live". En forudsætning for at nye brugere kunne blive interesserede


Jeg er fundamentalt uenig.

Jeg tror ikke på at brugerbasen var så stærk, at den er vigtigere end at lade nye brugere komme til.
Jeg er overbevist om der skal en meget stærk brugerbase til, før et nyhedsfora kan overleve så længe i et lukket sphere, og newz var allerede på dødens liste da siden blev overtaget.

Største delen af de brugere der er tilbage, er mere eller mindre dedikerede til siden, og ville nok vende tilbage efter et år, hvis de fik en mail om at siden var oppe at køre, og at den aktivt blev formidlet som sådan.

Istedet har vi her en side i limbo. En slags early access på et forum der findes 100 andre af. Jeg tvivler på vi skaber meget interesse for nye brugere som det ser ud nu.

Gravatar #112 - _tweak
16. apr. 2016 17:30
Useful (109) skrev:
Det er alt sammen meget fint. Men mom ikke interressen for den "nyopstartede" newz er væk igen, når der går så længe inden nye brugere kan komme til?

Undskyld, det er sgu ikke for at sidde og være negativ over det hele, men synes ærligt talt det er underligt, overhovedet at starte siden op igen, hvis der skal gå så længe inden det overhovedet kommer på tale, at nye brugere kan oprettes. Så har man måske været for hurtigt ude imo.


Det er vist et emne hvor alle argumenter, vil være lige valide, alt efter hvilken vinkel man ser det ud fra. Men uagtet har vi valgt den plan at få siden op så hurtig som muligt, og derefter tilføje features i det tempo det har kunnet lade sig gøre. Det kan der være fordele og ulemper ved, men det er den vej vi har valgt at gå.

At brugere ikke har kunnet registrere sig før efter den seneste update, har så været en af konsekvenserne af den vej - men det har samtidig givet en platform de sidste 4-5 måneder, hvor vi både har kunnet evaluere trafik og aktivitet, samt få input fra de eksisterende brugere.

Mht. interessen, ser den ikke ud til at være dalende, tværtimod. Det er uvist om det kommer til at give mere trafik, nu hvor man kan registrere sig - det kunne man sagtens forestille sig - men mon ikke det giver mere debat :-) Jeg vil gætte på, at en større dynamik kan opnås, ved at implementere en Facebook/Twitter-login også (om man så kan li dem eller ej :-) ).
Gravatar #113 - CBM
16. apr. 2016 18:51
#112: hmmmm. . Sålænge det ikke er et krav at logge ind via FB, Twitter o.l. er det vel ok.
Gravatar #114 - _tweak
16. apr. 2016 20:46
CBM (113) skrev:
#112: hmmmm. . Sålænge det ikke er et krav at logge ind via FB, Twitter o.l. er det vel ok.


nej - ad badr :-) tanken var at øge muligheden for spontan-kommentarer, fra ikke-brugere, ved at lave en quick-registrering. Det er i hvert fald på ønskelisten.
Gravatar #115 - Ronson ⅍
17. apr. 2016 11:37
Den hopper til sidste indlæg, selv om man aldrig har besøgt tråden.

Og hopper ikke til ens indlæg når man poster et nyt.
Gravatar #116 - _tweak
17. apr. 2016 19:59
Ronson ? (115) skrev:
Den hopper til sidste indlæg, selv om man aldrig har besøgt tråden.
Og hopper ikke til ens indlæg når man poster et nyt.


Sidste indlæg hvis du aldrig har besøgt tråden? Så burde den ikke være på "Ny aktivitet - tråde du følger" du følger listen - og det må være en anden fejl - eller tænker du på "xx kommentarer" linket på nyhederne?

Og korrekt, den er også på listen over irriterende små bugs der skal luges ud, den med hopning ned til eget indlæg.
Gravatar #117 - Ronson ⅍
18. apr. 2016 13:43
Jeg tænker på alle links på hele siden til tråde man aldrig har besøgt, var ikke klar over det kun virkede under "Ny aktivitet - tråde du følger"
Gravatar #118 - _tweak
18. apr. 2016 17:57
Ronson ? (117) skrev:
Jeg tænker på alle links på hele siden til tråde man aldrig har besøgt, var ikke klar over det kun virkede under "Ny aktivitet - tråde du følger"


Ah - jamen, det kan vi uden problem implementere over hele linien for brugere der er logget ind - det må jeg indrømme jeg ikke tror vi havde tænkt på den feature oprindeligt (eller husket den var der før). Men nu læser vi jo nok også ca. alt, så det faldt naturligt den hoppede til bunden :-)

+1 newz.dk-karma-point for den - takker - den scheduler vi til næste push !
Gravatar #119 - Ronson ⅍
19. apr. 2016 16:09
Nu sker der ingenting når man poster et indlæg, i hvert fald ikke for mig. Må manuelt opdatere siden for at se indlægget.
Gravatar #120 - dub
19. apr. 2016 16:23
#119 Samme problem her
Gravatar #121 - gramps2
19. apr. 2016 16:29
Og _så_ kan vi oprette brugere.

Er der muligt at formattere skrift?

Kursiv test
Fed test
[s]Gennemstreget test[s]

Edit: Ja, jeg har bare glemt hvordan man gennemstreger.

Er det muligt at få vist knapper til formattering over input-boksen?
Gravatar #122 - _tweak
19. apr. 2016 17:02
gramps2 (121) skrev:
Er det muligt at få vist knapper til formattering over input-boksen?


Der kommer en wysi-dims på et tidspunkt, når vi har fået den tøjlet.

Ronson ? (119) skrev:
Nu sker der ingenting når man poster et indlæg, i hvert fald ikke for mig. Må manuelt opdatere siden for at se indlægget.


Sært det virker her fra - det kigger vi på !
Gravatar #123 - mrtb
19. apr. 2016 18:43
En "Rapporter spam"-knap ville nok være ganske brugbar :)
Gravatar #124 - _tweak
19. apr. 2016 19:03
mrtb (123) skrev:
En "Rapporter spam"-knap ville nok være ganske brugbar :)


Vi afventer lige situationen og ser; men ja - skulle det eksplodere ville en "hey det er spam"-knap være rigtig brugbar :-)
Gravatar #125 - Ronson ⅍
21. apr. 2016 12:40
Når man vil se de gamle versioner af et indlæg så er der et loading-billede den ikke kan vise.
http://i.imgur.com/AJZAKet.png
Gravatar #126 - _tweak
21. apr. 2016 13:17
Ah korrekt - den har jeg luret på i noget tid men aldrig fået på listen ! Takker - det er den nu !
Gravatar #127 - _tweak
22. apr. 2016 10:02
Vi kommer til at skifte til PHP7 d. 28 april - hvilket betyder der kan forekomme nogle driftproblemer i forbindelse med skiftet.

Umiddelbart lader alt dog til at virke i vores PHP7-Docker version af newz.dk.
Gravatar #128 - _tweak
25. apr. 2016 10:39
Vi havde lige en kort opdatering på 5-6 minutter, og er nu oppe igen.
Gravatar #129 - _tweak
25. apr. 2016 12:28
En dum fejl i den foregående opdatering, har bevirket at nogle brugere ikke kunne logge på - det skulle gerne være en saga blot nu. Dette skulle også rette op på tidligere fejl, hvor nogle af de gamle "mergede" brugere, fra tidligere tider ikke kunne logge på.

Skulle nogle brugere alligevel opleve problemer med login-funktion, skriv gerne til [email protected]
Gravatar #130 - Ronson ⅍
28. apr. 2016 08:31
Profilnavne er blevet til blå links, før var det - og har altid været - sort, fed skrift med samme effekt som ved hover på indlægsnummeret.
Gravatar #131 - _tweak
28. apr. 2016 08:43
Ronson ? (130) skrev:
Profilnavne er blevet til blå links, før var det - og har altid været - sort, fed skrift med samme effekt som ved hover på indlægsnummeret.


Korrekt, det lader også til at der kommet lidt padding på; jeg tror den sidste LESS-ændring slugte for meget - og at det så meget naturligt ud ved test :-) 'normalen' vender tilbage ved næste core-push
Gravatar #132 - Ronson ⅍
29. apr. 2016 14:22
Links i nyheder er usynlige indtil hover.
I må sige til hvis I mangler beta-testere ;)
Gravatar #133 - modgaard
29. apr. 2016 14:25
Ronson ? (132) skrev:
Links i nyheder er usynlige indtil hover.
I må sige til hvis I mangler beta-testere ;)

Noteret :)
Gravatar #134 - _tweak
29. apr. 2016 15:21
Ronson ? (132) skrev:
Links i nyheder er usynlige indtil hover.
I må sige til hvis I mangler beta-testere ;)

Haha ja vi noterede den godt i morges ,- den byttede plads med linkfarven i usernames - det var ikke meningen :-) sådan en flip/flop fejl :-D
Gravatar #135 - dub
29. apr. 2016 16:05
"opret bruger ! login" links i toppen virker heller ikke.
Gravatar #136 - _tweak
30. apr. 2016 06:58
dub (135) skrev:
"opret bruger ! login" links i toppen virker heller ikke.


Hmmm underligt; har du adblocker til/fra? hvilken browser/version/os sidder du i?
Gravatar #137 - dub
1. maj 2016 16:01
En iPad nyeste version af Safari. Men det ser ud til det virker nu.
Gravatar #138 - _tweak
1. maj 2016 16:19
dub (137) skrev:
En iPad nyeste version af Safari. Men det ser ud til det virker nu.


Hmm vi havde også problemet på windows 10 firefox. Det lader til at være window.event de har kastet i havnen. Du skal have tak for info !
Gravatar #139 - HenrikH
2. maj 2016 07:40
https://newz.dk/forum/newz-dk/link-til-kommentarer...

En hel tråd til en pludseligt manglende feature :-P
Gravatar #140 - fjols
9. maj 2016 02:56
Har I en liste over ting i pipelinen?

Jeg mangler funktionen til at følge en given tråd uden at skrive i den.
Gravatar #141 - CBM
9. maj 2016 03:52
Jeg mangler en søgefunktion til at
finde guldkorn i fx "things that make you go hmm" tråden
Gravatar #142 - _tweak
9. maj 2016 08:24
fjols (140) skrev:
Har I en liste over ting i pipelinen?
Jeg mangler funktionen til at følge en given tråd uden at skrive i den.


Yes - vi er ved at lave systemet notifikationsbaseret, så man kan abonnere på tråde (og slå abonnementer fra) - frem for det nuværende "du skal have deltaget for at være med, og hvis du har deltaget er du tvungen med".

CBM (141) skrev:
Jeg mangler en søgefunktion til at
finde guldkorn i fx "things that make you go hmm" tråden


God ide - det skrives op !
Gravatar #143 - mireigi
11. maj 2016 08:33
Ved ikke om det er nævnt tidligere, men links i en forside nyhed:
-- Kommentarer
-- Læs mere
-- Gå til kilde

er alle lavet som spans, i stedet for egentlige ahrefs. Det er irriterende. De "links" kan man ikke selv vælge hvordan man vil åbne.
Gravatar #144 - _tweak
11. maj 2016 08:42
mireigi (143) skrev:
Det er irriterende. De "links" kan man ikke selv vælge hvordan man vil åbne.


Tjek.
Gravatar #145 - Adagio
12. maj 2016 12:46
mireigi (143) skrev:
...
er alle lavet som spans, i stedet for egentlige ahrefs. Det er irriterende. De "links" kan man ikke selv vælge hvordan man vil åbne.


Jeg kom herind lige præcis på grund af dette. Ofte når jeg er på nyhedssider som f.eks. newz går jeg listen igennem af nyheder og åbner de interessante nyheder i en ny fane, som jeg så kan læse enkeltvis senere
En nyhedsside uden den mulighed er træls at bruge
Gravatar #146 - CBM
12. maj 2016 16:28
Jeg tænkte om.man kunne have hyperlinks til en post når man skrev fx #4... sådan at man ved at trykke på det link ville hoppe til indlæg Nr 4?
Samme med citering af indlæg.
Gravatar #148 - Manofsciencemanoffaith
19. maj 2016 18:25
mireigi (143) skrev:
Ved ikke om det er nævnt tidligere, men links i en forside nyhed:
-- Kommentarer
-- Læs mere
-- Gå til kilde

er alle lavet som spans, i stedet for egentlige ahrefs. Det er irriterende. De "links" kan man ikke selv vælge hvordan man vil åbne.


Fortjener gentagelse.
Gravatar #149 - CBM
20. maj 2016 18:28
#147: true
Gravatar #150 - HenrikH
27. maj 2016 08:07
Links ser ud til at være rigtige nu, men samtidig ser det ud til at "hovedsektionen" er blevet lidt for bred til hovedrammen?

Der kommer en scrollbar allernederst på siden, i hevrt fald i min FF.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login