mboost-dp1

S: Iphone 6


Gå til bund
Gravatar #1 - Chewy
17. dec. 2014 14:29
Hva så...
Min bror har købt en iphone 6, men har ændret sin mening..
Så nu står han med en telefon der kun er brugt i to dage, som han gerne vil sælge.
Pris: 5000,-
Befinder sig i KBH...
Der er selvfølgelig PG....
Gravatar #2 - Zombie Steve Jobs
17. dec. 2014 16:27
Jeg vil bytte med en 5S

Edit: FFS. NoNewZWeek er allerede failet...
Gravatar #3 - OxxY
17. dec. 2014 16:59
Zombie Steve Jobs (2) skrev:
Jeg vil bytte med en 5S

Edit: FFS. NoNewZWeek er allerede failet...


Så kan du lige så godt blive =)
Gravatar #4 - Clauzii
17. dec. 2014 18:20
Chewy (1) skrev:
Så nu står han med en telefon der kun er brugt i to dage, som han gerne vil sælge.


Hvorfor ikke bare returnerer den?
Gravatar #5 - gramps
17. dec. 2014 22:17
#4
Den er brugt. Hvor mange firmaer tager brugte ting retur?
Gravatar #6 - dub
17. dec. 2014 23:23
gramps (5) skrev:
Den er brugt. Hvor mange firmaer tager brugte ting retur?


Hvis den er købt online så er det vel alle?
Gravatar #7 - gramps
18. dec. 2014 00:01
#6
Den skal være i væsentligt samme antal og stand. En brugt telefon er ikke i samme stand som en ubrugt.
Gravatar #8 - Hængerøven
18. dec. 2014 02:46
Tag til Rusland med den, de er ret desperate efter dem!
Gravatar #9 - Hængerøven
18. dec. 2014 02:49
Så vidt jeg ved er returretten brugt så snart apparatet er tændt. En brudt emballage der er intakt, er ikke nok til at bryde retur retten dog. En beskadiget emballage er dog nok til at bryde retur retten.

Men brugt i 2 dage = ingen returret.
Gravatar #10 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
18. dec. 2014 04:27
Størrelse/farve?
Gravatar #11 - Danish Dude
18. dec. 2014 05:25
Hængerøven (9) skrev:
Så vidt jeg ved er returretten brugt så snart apparatet er tændt. En brudt emballage der er intakt, er ikke nok til at bryde retur retten dog. En beskadiget emballage er dog nok til at bryde retur retten.

Men brugt i 2 dage = ingen returret.


Arhh... Man skal i dag vurdere en returneret onlinevare ift. værdiforringelse netop med henblik på, at varen ikke har den samme gensalgsværdi, hvis den har været brugt/afprøvet.

http://www.forbrugerombudsmanden.dk/~/media/Forbru...
Gravatar #12 - Chewy
18. dec. 2014 11:15
@ #10
Det er den lille model, i grå..
Gravatar #13 - Hængerøven
18. dec. 2014 14:32
Danish Dude (11) skrev:
Arhh... Man skal i dag vurdere en returneret onlinevare ift.


Det fremgår af forarbejderne til § 24 og Retsudvalgets betænkning, at ved
vurderingen af, hvilken brug en forbruger kan gøre af varen for at fastslå
varens art, egenskaber og den måde den fungerer på,
vil der skulle lægges
vægt på, at forbrugeren som udgangspunkt må håndtere varen på samme
måde, som forbrugeren ville have kunnet i en forretning.


Du må ikke åbne og tænde en telefon i butikken for at "se den an" og det må man hellere ikke med vare bestilt over nettet..

Tænder du telefonen, er den taget i brug foruden det at fastslå "hvilken brug en forbruger kan gøre af varen for at fastslå
varens art, egenskaber og den måde den fungerer på"

Du må tage en trøje på, for at se om den passer, men samme argumentation kan ikke bruges om at tænder en telefon, da det ikke fortæller noget nyt om varens egenskab, art eller måde at fungere på.
Gravatar #14 - Ronson ⅍
18. dec. 2014 14:45
Så man kan altså se hvor godt en telefon fungerer i brug ud fra indpakningen?

Mange, hvis ikke langt de fleste, butikker der sælger telefoner har en demomodel stående så kunderne kan prøve telefonen før de køber. Og så er realiteten jo pludselig stik modsat af din tolkning.
Gravatar #15 - Hængerøven
18. dec. 2014 14:52
Ronson ⅍ (14) skrev:
Mange, hvis ikke langt de fleste, butikker der sælger telefoner har en demomodel stående så kunderne kan prøve telefonen før de køber


Af udvalgte modeller ja, og mange butikker har stadig dummies. altså telefoner uden egentlig funktion, som kun er til for at se om den passer i hånden, ligger ordenligt i hånden, osv, ligesom det at prøve en trøje på, for at se om den passer.

Ronson ⅍ (14) skrev:
Så man kan altså se hvor godt en telefon fungerer i brug ud fra indpakningen?

Du har som udgangspunkt, ikke, ret til at se hvor godt den fungere i brug. Det må man sjovt nok hellere ikke med andre ting. Men jeg sagde fra start, brudt emballage er ingen forhindring
Gravatar #16 - Hængerøven
18. dec. 2014 15:07
Ronson ⅍ (14) skrev:
Og så er realiteten jo pludselig stik modsat af din tolkning.


En demo model er noget andet end selve varen, Demo telefoner er afskrevet en del værdi mæssig, så hvis det er argumentet, er snakken om værdi forringelse pludselig oplagt.

Udgangspunktet er hvad du måtte med selve varen i butikken inden køb. At butikker har en demo model, betyder IKKE, at du selv må "demo" en telefon.

Omvendt kunne jeg spørge dig. hvad ny viden om varens art, egenskaber og den måde den fungerer på, får du ved at tænde den?

Du kan ikke læse dig frem til om en trøje passer. Der i problematikken. Men man kan læse sig frem til en telefons art, egenskaber og funktion, uden at nogensinde komme den nær.
Gravatar #17 - Ronson ⅍
18. dec. 2014 16:48
Nej, man kan oftest ikke læse sig til det man lærer ved at prøve produktet.

Ellers var der jo ingen grund til at have returret på andet end tøj.
Gravatar #18 - Clauzii
18. dec. 2014 16:54
gramps (5) skrev:
#4
Den er brugt. Hvor mange firmaer tager brugte ting retur?


Personligt har jeg ikke haft problemer de få gange jeg har leveret noget tilbage. Hvis man ellers har pakket pænt ud og pænt ind, er der ikke mange der ikke godtager en retur/fortrydelseshandel.
Gravatar #19 - Hængerøven
18. dec. 2014 16:58
Ronson ⅍ (17) skrev:
Nej, man kan oftest ikke læse sig til det man lærer ved at prøve produktet.


Nok ikke nej, men nu er returretten ikke til for at man kan "prøve produktet"


bør forbrugeren have lov til at afprøve og besigtige de varer, vedkommende
har købt, i nødvendigt omfang til at fastslå varernes art, egenskaber
og den måde, de fungerer på


Det er på ingenvis nødvendigt at tænde en telefon for at fastslå varens art, dens egenskaber, eller måden den fungere på.


Ronson ⅍ (17) skrev:
Ellers var der jo ingen grund til at have returret på andet end tøj.


Der kan være så mange grunde, senest har jeg byttet en microbølgeovn, fordi dens anførte dimensioner ikke fortalte det fulde billede, og den derfor ikke passede ind i det skab den var købt til.

Hvis jeg havde valgt at teste om den nu også kan lave popcorn, ville sagen være en hel anden.. art, egenskab og funktion er åbenlys, og det kan derfor aldrig være "nødvendigt" for mig at teste, om det nu også er en microbølgeovn..

Clauzii (18) skrev:
Hvis man ellers har pakket pænt ud og pænt ind, er der ikke mange der ikke godtager en retur/fortrydelseshandel.


Da jeg arbejdede i Midt data (er lukket nu) tog vi ikke imod computere der havde været taget i brug, altså, havde du starten den op og nået igennem opstarts opsætningen, var den anset som i brugt.

(Vi tog imod dem som brugte med værdi forringelse, som vi også skulle, men den vurderede forringelse var altid større end folk ville acceptere alligevel)
Gravatar #20 - mrtb
18. dec. 2014 17:38
#19 Nu er der jo også kommet nye regler siden 2011...
Det her er taget fra forbrug.dk:
http://www.forbrug.dk/Artikler/Test-og-raad/Ehandel/Nye-Regler/Varens-stand-naar-du-fortryder?tc=BE34F09B33EF496E92D39900771E90AD skrev:
Du må fx prøve et stykke tøj, men ikke have det på til en fest. Du må pakke printeren ud og undersøge den, men du må ikke printe på den. Du må folde sengetøjet ud, men ikke sove i det.

Hvis varen bærer præg af at have været brugt ud over det eller er blevet skadet, mister du ikke din fortrydelsesret af den grund, men du må forvente at skulle betale for værdiforringelsen.


At det så er op til forretningen at vurdere hvor stor en værdiforringelse det har haft, er en helt anden diskussion.
Gravatar #21 - Rainmeter
18. dec. 2014 17:39
#19
Gad vide hvorfor det firma lukkede.
Desuden er det vel okay at tænde den inden køb? jeg har haft tændt telefoner, inden jeg betalt for dem, godt nok kun hos telenor, men de plejede at være large, men det så os inden smartphones, som nu skal sættes op og alt muligt.
Gravatar #22 - Hængerøven
18. dec. 2014 17:49
Rainmeter (21) skrev:
men det så os inden smartphones, som nu skal sættes op og alt muligt.


Hvilket vel er pointen

Kommissionen udtaler endvidere, at en forbruger ikke vil kunne udføre
software konfiguration af en computer


En smartphone er vel at betragte som en computer, ligeså vel som en tablet. :)

Rainmeter (21) skrev:
Gad vide hvorfor det firma lukkede.


Dårlig økonomi.. De nåede så hut jeg hvisker at gå konkurs 2 gange mens jeg var ansat ^^
Gravatar #23 - Danish Dude
18. dec. 2014 20:21
Den nye lov trådte i kraft i sommers.
Den gælder som udgangspunkt alle varer, også elektronik.

Det er fint nok, at du ikke er enig - men kan du så ikke være rar lige at poste et link? Vores jurister var ret klare i spyttet, da vi havde dialogen med dem om dette i foråret, men hvis du har noget dokumentation i ærmet, hører jeg da gerne om det.
Gravatar #24 - Vandmand
19. dec. 2014 14:52
Kan man benytte sådan en iPhone uden iTunes?
Gravatar #25 - Rubenz
19. dec. 2014 14:56
Vandmand (24) skrev:
Kan man benytte sådan en iPhone uden iTunes?


Ja
Iphone without Itunes
Gravatar #26 - Vandmand
19. dec. 2014 15:06
#25
Kan man så kun høre musik hvis det ligger i iCloud, og man har betalt for iTunes match?
Gravatar #27 - Rubenz
19. dec. 2014 15:21
Vandmand (26) skrev:
#25
Kan man så kun høre musik hvis det ligger i iCloud, og man har betalt for iTunes match?


Tror ikke du kan flytte lokal musik over på en Iphone uden Itunes, der er ikke mass storage på Iphone.
Gravatar #28 - Clauzii
19. dec. 2014 19:57
Who can use iTunes Match?
Anyone with an Apple ID in the U.S. and select other countries can use iTunes Match. You also need iTunes 10.5.1 or later on your Mac or PC and iOS 5.0.1 or later on your iPhone 3GS or later, iPod touch (3rd generation or later), or iPad.

Which music formats can iTunes Match handle?
You can match or upload music formats that can be played with iTunes, including AAC, MP3, WAV, AIFF, Apple Lossless, and more.

How many devices can iTunes Match support?
iTunes Match supports up to 10 devices — including your computer, iPhone, iPod touch, iPad, and Apple TV.

Will my playlists sync across devices?
Yes. When you create, edit, or delete a playlist on your Mac, PC, iPhone, or iPad, those changes will sync across any iTunes Match-enabled device you own. However, playlists with videos, voice memos, or PDF files will not sync.

Does iTunes Match stream or download songs?
On a computer, any songs stored in iCloud will stream over the air when played, though you can download them at any time by clicking the iCloud download button. iOS devices will start playing tracks from iCloud as they download and will store them so that you can listen to them later even if you don’t have a network connection. Apple TV only streams songs.


Will iTunes Match download songs over a cellular connection on my iOS device?
Yes. Go to Settings > iTunes & App Store on your device. Turn on Use Cellular Data. If you’d rather download over Wi-Fi, turn it off.

What if I add new music to my library?
Do I need to tell iTunes Match to scan it?
No. iTunes Match will automatically rescan for content, so you don’t have to. But you can force a refresh by choosing Store > Update iTunes Match in iTunes.

What happens if I don’t resubscribe after the first year?
Will I lose any upgraded songs?
No. Any songs you’ve upgraded or downloaded again are completely safe. The only thing you lose is the central storage — iCloud will no longer stream or download matched or uploaded songs to your devices.


How do I turn iTunes Match on?
On a Mac or PC, open iTunes and choose Store >Turn On iTunes Match, then click Subscribe. On your iOS device, go to Settings > Music > Subscribe to iTunes Match. This will turn on iTunes Radio immediately, and you can then upload your music library from your computer. When you’ve finished uploading, you can access your music library from your iOS devices by going to Settings > Music > Turn on iTunes Match. To turn on iTunes Match on Apple TV, go to Music > iCloud Library.

Does the Apple ID I use for iTunes Match have to be an iCloud account?
No. If you’ve been using a separate Apple ID for purchases, that Apple ID will also work for iTunes Match. You should use the Apple ID that is associated with the majority of your music purchases.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login