mboost-dp1

K: Wireless -> Ethernet bridge


Gå til bund
Gravatar #1 - Corholio
1. sep. 2014 08:04
Hej nørder,

da jeg her om knap en måned kommer på fiber, og min udlejer har besluttet at fiberboksen skal sidde et sted hvor der ikke umiddelbart kan trækkes et kabel til, har jeg brug for en Wireless -> Ethernet bridge..

Det drejer sig om at den skal kunne bridge 60/60 (gerne mere, hvis jeg skulle få lyst til at opgradere min forbindelse på et senere tidspunkt).

Setup'et bliver:

Fiber-boks ("modem" + router + DHCP - all-in-one box) -> Wifi -> Wifi-bridge -> HP Gigabit switch -> kablet setup til maskiner (NAS + Desktops, etc.)

Lad mig høre hvad i finder, samt hvad i har af erfaringer mv.
Gravatar #2 - freesoft
1. sep. 2014 15:13
Hvad med noget Powerline?
Har ikke selv så meget erfaring med det, men skulle virke ret godt.

http://www.zyxel.com/dk/da/products_services/home-...
Gravatar #3 - gramps
1. sep. 2014 22:05
#2
Så længe elnettet løber logisk i huset, og man bruger dele fra samme producent, så skulle det være fornuftigt.
Gravatar #4 - Corholio
2. sep. 2014 06:09
#2

Det ser tiltalende ud, tror det skal prøves.

#3

Bor i en gammel lejlighed der blev bygget i 70'erne, om det så indebører et "logisk løbende elnet" er jeg ikke klar over. Hvis det nu ikke virker fornuftigt, så bestiller jeg jo over nettet og har 14 dages returret.

Tak for hjælpen, begge to.
Gravatar #5 - Slettet Bruger [27658461]
2. sep. 2014 07:33
Giver sådan en el-nets dimmer en tilfreds-stillende båndbredde?
Gravatar #6 - Ronson ⅍
2. sep. 2014 08:34
Jeg får 6-13 Mbit med homeplug 1.0. Hus fra 50'erne.
Gravatar #7 - Emil Melgaard
2. sep. 2014 09:16
#1:

Jeg bruger selv to af dem her og er ganske tilfreds:

http://www.asus.com/Networking/RTAC68U/

Jeg får en stabil forbindelse på ca. 800 Mbit/s over 10 m gennem en murstensvæg, rør og fjernsyn.
Gravatar #8 - chewie
2. sep. 2014 09:23
#5 Jeg får omkring 40Mbit i nyt hus på to forskellige el-grupper. Ikke fantastisk, men fint nok til film-streaming.

Er i øvrigt disse... De billigste jeg kunne finde. Hvis man bekymrer sig om strøm bruger de 4 watt hver og går i standby-mode efter lidt tid uden ethernet-forbindelse. Enheden ude ved routeren går selvf aldrig i standby, så økonomien er nok bedre end med en wireless bridge.
Gravatar #9 - Corholio
2. sep. 2014 10:25
#7

Det så enormt interessant ud, indtil jeg så prisen... Tror lige jeg prøver med Powerline først, men det er da absolut et (dyrere) alternativ.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login