mboost-dp1

K: brugte Eva Trio gryder/pander


Gå til bund
Gravatar #1 - MiniatureZeus
30. aug. 2008 20:23
Hej,

Dette er måske ikke helt det rigtige forum, at stille sådanne spørgsmål i, men nu forsøger jeg alligevel.

Jeg søger følgende Eva Trio pander og gryder: (ca. volumemål)
- 4-5 L gryde
- 2 L kasserolle
- 28 cm pande (helst ikke vafflet bund)
- låg til gryde+kasserolle og gerne et 28cm låg også (til en sauterpande)

Pander+gryder skal bruges på et gaskomfur, så må gerne være gamle, men skal selvfølgelig være pæne og funktionsdygtige. Må meget gerne være DURA-line serien, eller kobber serien, men betyder ikke det store, da det (formentligt) kun er midlertidigt at de skal bruges.

Så hvis i kender nogen eller selv har ovenstående til overs, så frygt ej at skrive!
Gravatar #2 - Norrah
30. aug. 2008 21:37
#1 Fy.
Du kan købe det på tilbud. Men du køber ikke sådan noget brugt. Det er næsten lige så slemt som brugte underbukser.

Er selv på Eva Trio vognen, og ScanPan's kobber sæt, det sæt er totalt nice. Men at købe sådan noget brugt er simpelthen for meget.

Fy.

Og Gas komfur, but why?
Gravatar #3 - MiniatureZeus
31. aug. 2008 07:57
#2 Jeg har for alt for mange penge Eva Trio Dura Line (stort set hele serien) og har ventet i 2 år, på at kunne få lov til bruge det i min egen lejlighed. Nu har vi (mig og kæresten) så endelig fået vores egen lejlighed, som vi dog kun har i 11 måneder(fremleje) og der er der gas. Og efter nogen overvejelse, har jeg så fundet ud af at det vil være dumt at bruge mine egne gryder på gas, hvis vi, i den næste lejlighed, ikke har gas, da der er en sandsynlighed for, at bunden bliver skæv, og den så ledes ikke kan bruges på andet end gas.

Så derfor søger jeg nogle brugte eva trio gryder som jeg kan bruge de her 11 måneder..

Og gas er da klart det bedste ;)
Gravatar #4 - holmen
31. aug. 2008 08:28
http://www.smartclub.dk/product.asp?product=35&...

Den eneste stegepande, som jeg har oplevet, der ikke buer opad når den bliver varm.

Og gas er da klart det bedste ;)
Induktion min ven, indution.

Men hvis du ikke har noget imod at det er brugt, så skal du da bare tage en tur på et loppemarked, eller dødsbo.
Gravatar #5 - cazotaro
31. aug. 2008 08:31
#1

Tør man spørge om du ikke bare kunne bruge nogle 'almindelige' gryder og pander i de 11 måneder?
Gravatar #6 - MiniatureZeus
31. aug. 2008 09:09
holmen (4) skrev:
Induktion min ven, indution.

Ja, induktion er bedst. ;)



cazotaro (5) skrev:
Tør man spørge om du ikke bare kunne bruge nogle 'almindelige' gryder og pander i de 11 måneder?

Jo kunne jeg vel egentlig taget godt, men man kan jo lige så godt nyde de 11 måneder i køkkenet, ved at have nogle flotte og funktionelle gryder ;)
Gravatar #7 - Borg[One]
31. aug. 2008 23:01
Lige en enkelt advarsel, som du vist halvt selv allerede er klar over.

Eva Trios blanke pande, med vaflet bund, den er ikke 100 bobs værd, og slet ikke de 500+ de forlanger...medmindre den skal hænge på væggen for at se pæn ud.
Problemet er, at ALT brænder på bunden, og det uanset mængden af fedtstof du bruger.
For mit vedkommende blev jeg så træt af det, og jeg skiftede den dyrt indkøbte pande ud, med en til kr 130,- i Netto.
Jeg har sidenhen suppleret til, med Jamie Olivers 28cm pande, som jeg er mægtig begejstret for.

...selv med jeres 11 måneders brug af panden, vil i blive rigtig trætte af Eva Trios, den blanke version.

Mht gas vs induktion, er min opfattelse noget i stil med:
Gas) Den mest effektive form for varme, desværre kan gasblus, særligt dem der kører på bygas, godt fedte og svine gryder/pander. Børn og åben ild er generelt en dårlig kombination.
Induktion) Ikke helt så effektivt, til gengæld er det en ren varmekilde, og man slipper for den åbne ild.

Jeg selv har induktion, og ville ikke bytte med noget. Det eneste man skal være opmærksom på, er at kernen skal være magnetisk, men det er heller ikek noget problem, hvis man køber eks. Eva Trio... :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login