mboost-dp1

Hjemme backup løsning + off site


Gå til bund
Gravatar #1 - BetaLyte
20. dec. 2014 02:49
Goddaw (aften?)!

Jeg skal til at have sat noget ordenligt backup op herhjemme og hos mine svigerforældre. Jeg er ikke rigtigt inde i NAS / hjemmeserver markedet, så jeg vender mig mod jer trofaste Newz'ere.

Situationen er: 2 stks hjemmenetværk fordelt over 2 lokationer. Jeg tænker en NAS hos hver, også synce de to en gang om ugen for at have off-site også. Et script hos hver husstand ville håndtere backup fra enheder til NAS, også skal jeg have fundet ud af noget med sync mellem husstandene.

Men herefter er jeg blank. Hvilke producenter laver pålidelige / gode NAS? Hvilket hardware ville I anbefale? Jeg har kigget på Netgear ReadyNAS, da BitTorrent Sync fåes til ReadyNAS, og jeg oplagt kunne bruge det til at sync'e de to.

En relateret problemstilling er nemlig min ISP og deres skide CGN, så sync mellem husstandene skal fixes lidt sjovt. Fx BitTorrent Sync - Er der andre alternativer?

Vi kan tage udgangspunkt i et budget på 2-3k, gerne med min. 2TB i hver husstand.
Gravatar #2 - inckie
20. dec. 2014 15:37
er der CGN i begge ender?
Gravatar #3 - BetaLyte
23. dec. 2014 10:13
#2
Vi har begge Telia, som ja desværre.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login