Annonce

Nyt fra microsoft

Indsend nyhed

Del dine opdagelser!

Afstemning

Hvornår har du sidst været til LAN?

• 55%Det er er mere end et år siden
  • 12%Har aldrig været til et LAN
  • 10%Inden for det seneste år
  • 6%Inden for de seneste 2-4 uger
  • 6%Inden for de seneste 3-4 måneder
  • 6%Inden for den seneste uge
  • 5%Inden for de seneste 5-8 uger
Test af SteelSeries Xai

Skrevet af: Henrik "pEnnywise" Paulsen

Det danske firma SteelSeries er for nylig kommet på gaden med en ny highendmus til alle kræsne gamere, Xai.

SteelSeries

SteelSeries

Musen er lavet i samarbejde m...

Læs mere...

#1: TuxDK

14. jan. 2010 14:34

Railgun har testet SteelSeries nyeste gamer mus, Xai, der henvender sig til de gamere, der ønsker at spille med udstyr som de professionelle.

Haha, de bruger altså det samme udstyr som os andre, de der "professionelle".

Men ok, hvis det sælger. Go for it.

Core i7 920 @ 2.66 - 12GB DDR3 (1333 Mhz) - GTX285 1GB DDR - 22" Samsung T220 - HTC Desire (Android 2.3)

#2: Tumleren

14. jan. 2010 14:43

Hvilke muse har anmelder ellers prøvet, haft erfaring med og sammenlignet med?

There is a fine line between genius and insanity. I have erased this line. Ham der Ctrl-V'er og er ham der er ham... lidt for tit

#3: Jakob Jakobsen

14. jan. 2010 14:48

Jeg tror bare jeg fortsætter med at bruge min Kone mus.
Det er trods alt den bedste mus jeg nogensinde har haft i hånden.

Faith: The process of non-thinking.

#4: nitan

14. jan. 2010 14:52

Synes designet begynder at minde utrolig meget om Microsoft's gamle Explorer 3.0 model.. Som i øvrigt også er en fantastisk mus.

#5: TuxDK

14. jan. 2010 14:53

Eller en ganske standard pilot mus?

Core i7 920 @ 2.66 - 12GB DDR3 (1333 Mhz) - GTX285 1GB DDR - 22" Samsung T220 - HTC Desire (Android 2.3)

#6: Systran

14. jan. 2010 14:54

Hvilke muse har anmelder ellers prøvet, haft erfaring med og sammenlignet med?Tumleren (#2)

Tillad mig at citere fra artiklen:

Jeg har været igennem en del forskellige mus, hvor jeg har været forbi bl.a. MSI 3.0, Logitech MX510 og Razer Deathadder. Den musemåtte jeg bruger er en Allsop Gigapad.Artikel (i bunden)

Alle er enten ligeglade eller liderlige. :(

#7: gensplejs

14. jan. 2010 15:12

Tillad mig at citere fra artiklen:

Jeg har været igennem en del forskellige mus, hvor jeg har været forbi bl.a. MSI 3.0, Logitech MX510 og Razer Deathadder. Den musemåtte jeg bruger er en Allsop Gigapad.Artikel (i bunden)

Systran (#6)

Netop.
Lam test når sammenlignings grundlaget er en flok så forældede mus. Sammenlign dog med Logitech G9, Microsoft SideWinder X3, Gigabyte GM-M8000, Razer Imperator eller lignende high end gaming muse.

//Hvorfor? Tjooo fordi jeg kan.

#8: Qualon

14. jan. 2010 15:14

Deathadder er da en god gaming mus?

#9: gensplejs

14. jan. 2010 15:15

Jeg sidder selv og vil til at købe ny mus. Det er de ovennævnte samt SteelSeries Xai jeg har kig på. Men jeg er ret træt af anmeldelser hvor folk skriver waaaa det er den fedeste mus jeg har prøvet. Og så viser det sig at de ikke har prøvet en eneste af de aktuelle konkurenter. :-(
Jeg hælder lige nu mes til en Razer Imperator som simpelt upgrade fra min nuværende Lachesis som jeg er meget glad for.

#10: Skobbolop

14. jan. 2010 15:16

well, pennywise er ikke den eneste der har roser til musen:

http://www.trustedreviews.com/peripherals/review/2010/01/07/SteelSeries-Xai-Laser-Gaming-Mouse/p4

"While other mice have features that we like, such as free wheeling scrolls wheels and hybrid wireless and wired designs, the Steel Series Xai is quite simply the best pure gaming mouse we've ever tested. Rather than tack on gimmicks like flashing lights and weight systems, Steel Series has simply taken the basics of a performance mouse and honed them to perfection. Despite being ambidextrous it's incredibly comfortable, tracking is exceptional, and the level of customisation on offer puts other mice to shame. Considering you can buy one for just £50 we cannot recommend it highly enough."

Hvis man skal game, så burde man da overveje denne mus.

#11: Jakob Jakobsen

14. jan. 2010 15:18

Jeg kan anbefale dig at prøve Roccat Kone.
Det han skriver om scrollhjulet forsvinder når man har brugt den en uges tid, så er den som den skal være.

#12: Cavort

14. jan. 2010 15:19

En god gaming mus behøver ikke nødvendigvis at være hightech. MSI 3.0, MX510 og Deathadder er nogle af de mest populære muse til dato. Synes det er en fin sammenligning, taget i betragtning af, at man vel ultimativt helst vil have den bedste mus.

Jeg kunne i hvert fald sagtens overveje Xai som min næste mus.

#13: gensplejs

14. jan. 2010 15:23

En god gaming mus behøver ikke nødvendigvis at være hightech. MSI 3.0, MX510 og Deathadder er nogle af de mest populære muse til dato. Synes det er en fin sammenligning, taget i betragtning af, at man vel ultimativt helst vil have den bedste mus.

Jeg kunne i hvert fald sagtens overveje Xai som min næste mus.Cavort (#12)

Nej.... hightech er ikke altid lig med god.
Men polulær er heller ikke altid lig med god.
Langt de fleste køber mus for at få den bedste mus i en bestemt prisklasse. I det tilfælde tror jeg måske godt Xai kunne vinde da den er ret billig. Men hvis man som jeg er ligeglad med prisen er det svært at finde den bedste. (Jeg ville gerne give 2k for en mus hvis jeg bare var sikker på at få den bedste) Ikke fordi jeg egentlig gamer så meget... Mere fordi... tja... DET SKAL JEG DA HAAAAA!

#14: gensplejs

14. jan. 2010 15:31

Hvis man skal game, så burde man da overveje denne mus.Skobbolop (#10)

Her har ikke meget fidus til trustedreviews. Hvordan kan det være at en razer mamba bedømmes på
Features
Performance
Value
Overall
mens en Xai bedømmes på
Build Quality
Design
Performance
Value
Overall
????
Så er deres overall score jo ikke sammenlignelig.
Men jeg kan så i forvejen ikke bruge overall til noget da jeg er ligeglad med prisen og value for money dermed bare forurener overall scoren set fra mit synspunkt :-)

Anyho... trustedreviews er ret benovede over razer mamba...

We've had to knock the overall score down a notch simply because it's so expensive but the combination of true wired performance, wireless convenience, superb styling, and amazing ergonomics make the Razer Mamba quite simply the best mouse we've ever tested and it will take something seriously special to beat it. Kilde

#15: mireigi

14. jan. 2010 15:37

Intet slår gode gamle Logitech MX510. Bedste mus nogensinde. Dens fætter MX518 er ligeså god og nemmere at få fat i da den originale er udgået :(

//Jeg kan alt, indtil det modsatte er bevist.

#16: TuxDK

14. jan. 2010 15:41

Siger stadig den originale MSIE 3.0 var den bedste mus nogensinde.

#17: nerddk

14. jan. 2010 15:46

Siger stadig den originale MSIE 3.0 var den bedste mus nogensinde.TuxDK (#16)

Hørt så meget den bedste mus EVER, men denne minder meget om den så kunne godt ske jeg ville pørve denne mus

#18: gensplejs

14. jan. 2010 15:52

Så vidt jeg kan se lever den stadig i en læt opdateret udgave.
http://www.microsoft.com/hardware/gaming/productdetails.aspx?pid=087

#19: Tumleren

14. jan. 2010 16:02

Tillad mig at citere fra artiklen:Systran (#6)

Ah, det havde jeg lige overset :)

Tror nu stadig det bliver en Kone for mig. Specs er for det meste ikke det der gør udslaget når jeg vælger mus, men nærmere hvordan den ligger i hånden.

There is a fine line between genius and insanity. I have erased this line. Ham der Ctrl-V'er og er ham der er ham... lidt for tit

#20: Psykocyber

14. jan. 2010 16:29

@Til alle der vil købe en Roccat Kone, gør det i en butik der ligger tæt ved jer. Den kommer til at gå i stykker hvert halve år. Sådan har det i hvert fald været for mig indtil videre.

#21: TuxDK

14. jan. 2010 16:59

Så vidt jeg kan se lever den stadig i en læt opdateret udgave.
http://www.microsoft.com/hardware/gaming/productdetails.aspx?pid=087gensplejs (#18)

Derfor jeg specifikt sagde den ORIGINALE da second edition ikke er nær så god. Den føles som plastik imo.

Derfor jeg gik over til Razer DeathAdder.

#22: Jakob Jakobsen

14. jan. 2010 17:05

Jeg har 2 styk der har kørt uden problemer. Har du bare været uheldig eller bruger du dem meget hårdt?

#23: Psykocyber

14. jan. 2010 18:12

#22. Scrollhjulet er notorisk for at gå i stykker, men jeg kører den nok også hårdt.

Og på min tredje er der problemer med at få vægtene ud og ind.

#24: ignuz

14. jan. 2010 18:13

#22+23
Jeg oplever præcis samme problemer. Formåede at knække noget indvendigt i scrollhjulet efter 3-4 måneder, og har så fået den byttet til en ny som jeg fornemmer at det samme vil ske med.

#25: Tumleren

14. jan. 2010 18:18

En af mine venner havde også en Kone, hvor hjulet gik i stykker efter ret kort tid. Efter han fik den byttet til en nyere udgave (?) i juli har han ikke haft problemer

#26: nezz_dk

14. jan. 2010 18:31

Jeg er ret godt tilfreds med min Razer Mamba, den havde dog lidt problemer i de første par firmware versioner men det er blevet fikset.

men om den er pengene værd er en anden sag..

#27: Jakob Jakobsen

14. jan. 2010 19:15

Jeg har så været heldig med mine. De kan også få lidt tæv en gang i mellem, men det eneste der er sket, er at vægten har en tendens til at ryge halvt ud så musen ikke kører ordentligt.

Jeg var irriteret på scrollhjulet i starten, men efter det blev kørt til, så kører det perfekt. Jeg mangler dog det vægtede scrollhjul fra min tidligere Logitech revolution.

#28: mrF0x

14. jan. 2010 20:40

Jeg er ret godt tilfreds med min Razer Mamba, den havde dog lidt problemer i de første par firmware versioner men det er blevet fikset.

men om den er pengene værd er en anden sag..nezz_dk (#26)

Sidder også med en Mamba..

Jeg er meget tilfreds.. Heldigvis var der allerede en ny firmware i sin tid da jeg pluggede min til..

En rigtig 0wn og blære mus.. Alt i alt en sindsyg mus der lever op til mere end hvad jeg forventede..

Den er perfekt til alt lige fra CS til "Frantic" Quake Live sessions

Terrible, terrible DAMAGE!

#29: duerlund

14. jan. 2010 20:55

Altså jeg bruger en Logitech MX Revolution, og jeg synes det er noget af det vildeste. Den er self trådløs, så mange hardcore gamers vil nok brokke sig over den, men den virker super fint og hurtigt i Modern Warfare 1+2, + Far Cry 2.

#30: mrF0x

14. jan. 2010 21:00

Altså jeg bruger en Logitech MX Revolution, og jeg synes det er noget af det vildeste. Den er self trådløs, så mange hardcore gamers vil nok brokke sig over den, men den virker super fint og hurtigt i Modern Warfare 1+2, + Far Cry 2.duerlund (#29)

Den Mamba jeg sidder med er specielt udviklet til at være den første ægte gamer mus uden hale på..

Skulle man være så uheldig at der ikke er mere strøm - så kan man skifte oplader / docking - stikket ud fra stationen og ind i musen, således den lader op mens den er i brug.

Bruger selv en MX revolution på mit arbejde, meen dens form passer nok svært til ren gaming..Ellers også en lækker mus ja.

Terrible, terrible DAMAGE!

#31: Jakob Jakobsen

14. jan. 2010 21:01

Den er god, specielt scrollhjulet, jeg havde en, men på grund af fejl fik jeg byttet den 3 gange, indtil den sidste blev aflivet imod væggen.
Første gang forsvandt "hakkene" fra scrollhjulet helt.
Anden gang mistede den konstant forbindelsen.
Tredie gang gang stoppede den bare med at virke.
Fjerde og sidste gang "dobbeltklikkede" den hele tiden når man brugte venstre museknap.

#32: mim

14. jan. 2010 21:46

Den er god, specielt scrollhjulet, jeg havde en, men på grund af fejl fik jeg byttet den 3 gange, indtil den sidste blev aflivet imod væggen.
Første gang forsvandt "hakkene" fra scrollhjulet helt.Jakob Jakobsen (#31)

På undersiden sidder der en knap, der kan fjerne/genskabe hakkene fra scrollhjulet. Så måske har du bare fået deaktiveret dem.

#33: Jakob Jakobsen

14. jan. 2010 21:51

Nej, de var blevet fysisk slidt i stykker på omkring en uge.
De sagde i butikken at de havde modtaget flere med samme problem.

#34: luuuuu

15. jan. 2010 21:27

Har brugt MSI 3.0 siden de begyndte at sælge dem, og har stadig 2nd Edition på både arbejde og hjemme.

Det er den eneste mus jeg har fundet der passer med min hånd. Har altid syntes andre muse var for store eller for små. Som regel for små. Specielt Razers muse.

Desuden har jeg aldrig været meget for laser muse. Der er bare noget ved dem der ikke er som det skal være.

#35: Jakob Jakobsen

16. jan. 2010 02:06

Desuden har jeg aldrig været meget for laser muse. Der er bare noget ved dem der ikke er som det skal være.luuuuu (#34)

?

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret bruger