Windows 8?

Denne artikel er skrevet på baggrund af 90-100 timers intensiv spilletid med klassen Monk, og afspejler sig derfor også derefter.
Kan Diablo III leve op til sine forgængere, eller blot genren i det hele taget? Railgun har taget et kig pÃ¥, hvad det er, der gør Diablo-franchisen sÃ...
Læs mere...
30. maj 2012 13:54
Synes spillet er for kort, burde ikke kunne være level 60 så hurtigt. Inferno er dog en velkommen udfordring efter de første 3 sværhedsgrader bare var faceroll.
Alt for lidt fornyelse.. Med de mange års udvikling havde jeg troet de ville gøre mere end at opdatere D2 engine og ellers gøre spillet dårligere end D2.. På den front er spillet en kæmpe skuffelse.
Companions er ubrugelige..
waller, jailer, immune, shielded, fast, extra health, rape u naaow combos kan godt blive lidt syge.
level 50-59 drops i Inferno som kun er level 60, WTF? Fandme svært at farme Act 2 gear på Act 1 med så low level drops.
Auction House, nuff said.
På den positive side synes jeg dog deres talent system er rigtig fedt, spell effects er fede osv.
30. maj 2012 14:50
Kort er det da, men derfor er det stadig godt :)
Speed Run :
Act 1 : 23 mins
Act 2 : 31 mins
Act 3 : 38 mins
Act 4 : 12 mins
Men trods det, så slår det spil da alt fast :P
Achievements + et rimelig nice skill system :)
30. maj 2012 14:55
Mr.Smiley (#3)
Tjae... Hvis man synes DII var for indviklet og har savnet et spil som henvender sig til 5-10-åriges niveau, så har de da ramt plet.
Ja, de har fjernet flere irritationsmomenter fra DII, men de har samtidig fjernet samtlige instanser hvor spilleren faktisk skulle tænke.
Science gives me a hadron.
30. maj 2012 14:56
Synes spillet er for kort, burde ikke kunne være level 60 så hurtigt. Inferno er dog en velkommen udfordring efter de første 3 sværhedsgrader bare var faceroll.
Alt for lidt fornyelse.. Med de mange års udvikling havde jeg troet de ville gøre mere end at opdatere D2 engine og ellers gøre spillet dårligere end D2.. På den front er spillet en kæmpe skuffelse.
waller, jailer, immune, shielded, fast, extra health, rape u naaow combos kan godt blive lidt syge.
level 50-59 drops i Inferno som kun er level 60, WTF? Fandme svært at farme Act 2 gear på Act 1 med så low level drops.
På den positive side synes jeg dog deres talent system er rigtig fedt, spell effects er fede osv.filmz-loke76 (#1)
"Hi I iz awzome gamer-guy. I iz know what iz best game evah. Diz no good game. Dis no WoW game. Blizz Y U NO GIVE ME MOAR CONTENT.. Y U NO GIVE ME PETS AND MOUNTS!!!! I iz awzome gamer-guy I knowz whatz iz best for all gamerz in World. Diz no good"
Get over it.. dont like it. Play another game
Kan ikke klare whiners som dig mester
"Tell them only that the Lich King is dead... and that World of Warcraft... STILL LIVES!!!"
30. maj 2012 14:58
Ja, de har fjernet flere irritationsmomenter fra DII, men de har samtidig fjernet samtlige instanser hvor spilleren faktisk skulle tænke.Jakob Jakobsen (#5)
Det eneste tidspunkt man skulle tænke i diablo 2 var når man skulle assigne skill points, for hvis man klikkede forkert der kunne man ligeså godt starte forfra :/
Edit: FED bug der er med denne artikel ;)
http://www.fjolle.net
30. maj 2012 15:01
men de har samtidig fjernet samtlige instanser hvor spilleren faktisk skulle tænke.Jakob Jakobsen (#5)
Er det ikke en mere generel ting med spil nutildags?
Man må jo nærmest ikke lave et spil i dag hvor der er risiko for at lille Brian på et tidspunkt sidder fast, eller rent faktisk dør, må man?
Bubble Bobble på C64 ville jo blive sablet ned i dagens Danmark:
- 100 baner (tog faktisk en del timer)
- 3 liv (fra starten af)
- Nogle baner der var noget svære med en spiller
- Ingen mulighed for at gemme
30. maj 2012 15:02
På den positive side synes jeg dog deres talent system er rigtig fedt, spell effects er fede osv.filmz-loke76 (#1)
"Hi I iz awzome gamer-guy. I iz know what iz best game evah. Diz no good game. Dis no WoW game. Blizz Y U NO GIVE ME MOAR CONTENT.. Y U NO GIVE ME PETS AND MOUNTS!!!! I iz awzome gamer-guy I knowz whatz iz best for all gamerz in World. Diz no good"
Kan ikke klare whiners som dig mesterPMGekko (#6)
du slår mig som mere irriterende/whiner... Kan du ikke klare folk som ham, så lad være med at kommentere på det ;)
Og nu lidt mere til sagen.. Synes den overall story er fin nok, men execution af den er lort, og det virker som en overall quest man følger, der er blevet implementeret af et wow quest team... Har i oplevet i act 4, hvor retarderet diablo gør sig selv?
Diablo: "rwarahaha, du kan aldrig stoppe mig"
Diablo: "Du kan aldrig smadre mine to portals"
Diablo: "Ok.. du smadrede den ene... Men du får aldrig den anden!"
Diablo: "Ok.... du smadrede også den anden, men du får aldrig mig!"
Diablo: "du.. fik også mig."
Kunne i forestille jer hvor retarderet det ville være, hvis han kom med de kommentarer i D2, til hvert seal man smadrede, når man var inde i hans sanctuary i hell, inden man skulle fighte mod ham?
Desuden... hvad fuck er det for kommentarer/quotes de forskellige har i spillet... Diablos "I am legion"... Really?... Come on.
Men selve spillet er fint nok.. Hader dog at blues kan være bedre end legendaries så ez. Håber de gør noget ordentligt ved det i næste patch - eller den efter, som de har sagt de ville.
30. maj 2012 15:03
Netop.
Der er ingen konsekvenser ved dine valg i DIII, laver du en fejl, tager det kun et par sekunder at fortryde.
Du skal heller ikke tænke på hvor du vil placere dine point, for at blive god i den retning du ønsker. Du er bare lige god til det hele inden for den karakter du har valgt.
30. maj 2012 15:05
Havde du valgt et andet emne, ville adskillige kirker sikkert gerne have dig på prædikestolen. Men det er lige præcis dét - ville jeg have en prædiken, gik jeg i kirke...
Du er ikke enig? Fedt - du har din mening, #6 har sin. Hvorfor skal der flames på fuld gadaffi fordi du ikke er enig med ham?
Min egen mening?
#1, #2, #5, #8, #9 og #10 dækker det meget godt :)
30. maj 2012 15:16
Gå væk pubbie scum.
Jeg har da brugt, hvad 50 timer på diablo 3 og jeg må nok sige at det ikke kan holde mig fast til at spille samme korte historie igen og igen. De laver vel en udviddelse eller to på et tidspunkt.
fnord!
30. maj 2012 16:08
Jeg syntes det er det fedeste spil.
Jeg har spillet D1-D3 alt inklusiv.(selv sierra expansion)
Og syntes D3 passer genialt ind, jeg tror mange har en forkert forstilling om dette spil(kan være det er mig der har det), det har aldrig været vildt svært! det er hack'n' slash, man gentager spillet ½mia gange for at få loot, sådan har det altid været.
Skill systemet i D2 var bare noget der skulle overståes ikke noget man kunne have en rundbords diskution om.
Jeg syntes jeg har skiftet mere rundt på skills i D3 end de gamle.
Ja der er "fejl 37" meeen det var kun de første 24-48 timer,(for mig)
Det eneste jeg godt kunne tænke mig var det gamle Act III med high council :D mon ikke der kommer en expansion med noget ligende.
Hvis man vil have det svært er der masser af muligheder blas. Hardcore mode, i hvilket spil finder lille Brian ellers det ;-)
350kr/50timer(and counting) = 7Kr/t det er ikke meget man skal betale for god underholdning.
30. maj 2012 16:16
Er det bare mig - eller var D1 egentlig ikke det sværeste af dem alle?.. Ja undskyld mig, men det er sgu ligefør ...
- http://www.knowyournewz.dk -
30. maj 2012 16:25
Svært og svært - det var ihvertfald det mest utilgivende af de tre.
30. maj 2012 16:30
Tilgengæld går man næsten lige så hurtigt i 3'eren som i 1'eren. Damn det går langsomt :(
30. maj 2012 16:32
Achievements + et rimelig nice skill system :)Mr.Smiley (#3)
Jeg synes skill systemet er MEGET dårligt i forhold til D2.. I D2 havde man mulighed for at vælge mellem mange forskellige skills, man fik ikke bare nogle tildelt hvergang man levede... og man fik og så nogle point som man skulle bruge på de egenskaber man mente var nødvendige til ens character.. f.eks. strenght osv.
Det gav en meget større frihed for at forme ens character, modsætning til D3 hvor man ikke har nogle valgmuligheder, og den eneste forskel på en character er hvilke items man har...
30. maj 2012 16:36
Er det bare mig - eller var D1 egentlig ikke det sværeste af dem alle?.. Ja undskyld mig, men det er sgu ligefør ...Thoroughbreed (#15)
Lidt relateret til det du skriver: http://www.youtube.com/watch?v=8FpigqfcvlM
Informativ og underholdende.
30. maj 2012 16:53
Hvorfor Blizzard laver hits, som bliver spillet årevis efter udgivelsen?
Fordi de forstår at udnytte alle 4 af disse begreber i deres spil:
Agon, Alea, Mimicry og Ilinx
http://en.wikipedia.org/wiki/Man,_Play_and_Games
Det er tydeligt i især WoW og Diablo franchisen.
30. maj 2012 16:53
hvis man er uenig med skill systemet skulle man ikke have købt spillet. Der har været ufattelig mange videoblogs om hvordan det har fungeret, og ved at købe det, er man selv med til at skabe den spilindustri, som er blevet til, hvor tilgivelig og lige til gameplay er nøgleordene. Spillet opfordrer til eksperimenteren, og hvis det ikke er det man er til er der rigelig med alternativer. Man kan ikke bare forvente at blizzard laver lige det du vil have.
30. maj 2012 16:57
Hvad var godt ved D2's skillsystem?
Rigtig mange af de skills der var deri var mildest talt lort man kun puttede 1 point i, så man kunne få adgang til dem man havde brug for.
Syntes det at man kan respecce on the fly i D3 fungerer rigtig godt. Giver en lov til at eksperimentere, uden at det har konsekvenser.
I D2 var du på røven, for du skulle bruge en del timer, for at finde ud af om dit build virkede eller ej (medmindre man brugte et som nogle allerede havde testet).
30. maj 2012 17:10
Skillsystemet i D2 stank sgu for os noobs. Jeg spillede det casual med en makker, og det var forfærdeligt at komme til nightmare og finde ud af, at det man havde valgt var ubrugeligt.
30. maj 2012 17:29
Vil give folk ret i skill-systemet i D2 - dog blev det rettet i en af de senere patches, så skills gav bonus til hinanden - så selvom du havde 17 skillpoints i Firebolt gav det 17 x 10% bonus til dmg i din Fireball :)
-
omvendt havde jeg ikke noget problem med de chars jeg havde lavet - bevares, havde måske spildt ~10 skillpoints ud af de 90 jeg havde på min Assasin på bnet dengang - men hun var stadig hardcore :P
30. maj 2012 17:30
Skillsystemet i D2 stank sgu for os noobs. Jeg spillede det casual med en makker, og det var forfærdeligt at komme til nightmare og finde ud af, at det man havde valgt var ubrugeligt.XorpiZ (#23)
Det kan jeg godt forestille mig!
Derudover var der få ting der var mere irriterende end at vælge et build, hvor der ikke skulle smides nogle point i inden lvl 24 - så man først begyndte at kunne noget som helst ved lvl 40.
Det er ikke alt jeg er helt tilfreds med ved D3 (blandt andet trænger AH virkelig til en overhaul) men der er nogle ting jeg er ret glad for.
Skillsystemet giver mulighed for meget mere eksperimentering end D2. Det var ærligt talt ikke det fedeste eksempelvis at køre en meget defense-tung concentrate-Barb op til lvl 80 for at finde ud af, at mit build ikke fungerede.
Personligt synes jeg, at spillet begynder at blive rigtigt fedt og udfordrende fra 3de sværhedsgrad - 4-mands coop bossfights, champions og lignende (især frozen/horde/arcane/fire chain o.lign.) er sgu ikke det letteste i verden!
Som andre dog har nævnt, kan der bestemt også tweakes til det bedre! Companions trænger virkelig til et boost, (selvom, hvis i kan huske det, var de sgu heller intet værd til at starte med i D2) og legendary items dropper sateme for sjældent og er ikke vilde nok.
You, Sir, constitute the "anal" in car analogy!
30. maj 2012 17:32
Min største kritik af Diablo 3 er at stats er låst samt at itemization stinker værre end en deltager på Roskilde Festival efter 5 dage.
Kommer nok til at spille Diablo 3 i en måneds tid mere, og så er det tilbage til Skyrim. Kan bedre lide Learning By Doing konceptet.
//Jeg kan alt, indtil det modsatte er bevist.
30. maj 2012 17:33
Er det bare mig - eller var D1 egentlig ikke det sværeste af dem alle?.. Ja undskyld mig, men det er sgu ligefør ...Thoroughbreed (#15)
Diablo 1 var hamrende, sindssygt nemt - selv på hell! Hellfire derimod... ;-)
You, Sir, constitute the "anal" in car analogy!
30. maj 2012 17:38
Når man sammenligner D2 v1.0, med hvordan det ser ud i dag, så havde det da også en del mangler, som vi tager for givet i dag. Blizzard skal nok give os mere at sætte tænderne i.
30. maj 2012 17:40
En klog mand sagde engang. "hvis folk tror du er idiot, så er det bedre at holde munden lukket end at bekræfte deres mistanke".. Synes det passer meget godt på dig.
Kan ikke klare ukritiske fanboys med ordforråd som en 2 årig, som dig, mester
Mr.Smiley (#3)Tjae... Hvis man synes DII var for indviklet og har savnet et spil som henvender sig til 5-10-åriges niveau, så har de da ramt plet.
Ja, de har fjernet flere irritationsmomenter fra DII, men de har samtidig fjernet samtlige instanser hvor spilleren faktisk skulle tænke.Jakob Jakobsen (#5)
Inferno mode er der hvor spillet først starter.
30. maj 2012 17:40
Jeg har som Flere andre også spillet alle 3, og syndes 3'er en meget fornuftig.
Ja der er ting der skal glattes ud, og er sikker på de vil blive det.
Serverside er der problemer, især dagene efter launch. Blizzard burde have været lidt mere forberedt og evt have haft en åben beta weekend mere hvor der også blev gamet på EU serveren.
Spillets historie er jo sat de 20 år efter D2 og det syndes jeg man mærker, og jeg nyder historien og render rundt timer i alle act for at få så mange bøger med som jeg kan.
Skill systemet er fint, mange ting kan siges om det men syndes man har mange flere muligheder. ved ikke hvor mange gange jeg har lavet om på skill for at prøve forskellige builds på WD og Monk. I D2 var det træls at lave ny karakter vær gang man vil prøve noget nyt.
dog ser jeg det hurtigt at når man er lvl 60 og farmer inferno med alle 5 classes, at man kommer til at mangle noget.
Items ohh hvilken gru, ja legendary er ikke så fede atm, men skal da heller ikke være sådan at et legendary til lvl 38 er lige så god som en blå til lvl 60.
tror at ilvl vil gøre meget her.
AH, bruger det lidt, slipper for trade channel, så man behøver ikke aktivt lede efter nogle der vil købe. Priser er dog vilde pt.
Har lidt til crafting, man burde have en valg mulighed der hedder jeg vil gå efter fx str og andet (2-3 ting man ønsker) og så burde en MF have en lille indflydelse på at man fik ønskede stats.
(lille problem bliver dog at alle bare gemmer items med mest MF og bruger det når de skal crafte)
30. maj 2012 17:46
Min største kritik af Diablo 3 er at stats er låst samt at itemization stinker værre end en deltager på Roskilde Festival efter 5 dage.
Kommer nok til at spille Diablo 3 i en måneds tid mere, og så er det tilbage til Skyrim. Kan bedre lide Learning By Doing konceptet.mireigi (#26)
Hvad mener du med Låste stats? Er ikke helt med. Itemization er vi helt enige om, men den kæmpe "random" faktor har jo altid været en del af Diablo.
Fik du så din Barb på 60 i weekenden?
P.S - Jeg lugter skam godt efter Roskilde :)
30. maj 2012 17:51
Jeg prøvede virkelig at kunne lide det. Spillede nogle timer men blev nød til at give op til sidst... mage til ensformigt, kedeligt og intetsigende spil skal man godt nok lede længe efter.
30. maj 2012 18:01
#31: Han hentyder til at du ikke som i Diablo 2 faktisk skulle vælge dine stats (liv, styke, magi etc..). De er gået over til en mere WoW'agtig formel hvor du kun vælger dine "feats/skills/talents" og dine stats på lv60 er helt ens sammenlignet med alle andre af din class og level.
This is my opinion. There are many like it, but this one is mine... http://www.knowyournewz.dk
30. maj 2012 18:20
#31: Han hentyder til at du ikke som i Diablo 2 faktisk skulle vælge dine stats (liv, styke, magi etc..). De er gået over til en mere WoW'agtig formel hvor du kun vælger dine "feats/skills/talents" og dine stats på lv60 er helt ens sammenlignet med alle andre af din class og level.HerrMansen (#33)
Ah ja.. Er sku så lang tid siden jeg har spillet D2.. :)
30. maj 2012 18:50
Thumps up :)
30. maj 2012 19:05
rettelse fuck det lorte spil køber aldrig mere et spil fra blizzard af, fik error 37 for første gang, kan jeg få en refund af min digitake copi ?
30. maj 2012 19:24
Hvor har jeg dog lyst til at trykke "Rappotér spam" ...
Must ... resist ... flamebait ...
30. maj 2012 19:41
Men alligevel skulle han have en kommentar? Indirekte måske, men hold nu op :P
Har vist skrevet min holdning i en anden debat.
Men Diablo er blevet WoW-ificeret, og det er ikke gennemført nok til at jeg gider at bruge endeløse timer på at komme igennem alle sværhedsgraderne.
30. maj 2012 19:58
Diablo 3 er (for mig) - for now - underholdende. Men det burde (føler jeg) ha' været så meget mere. Hele spillet virker til at være designet omkring real money auction house. Money money money...
30. maj 2012 20:22
En klog mand sagde engang. "hvis folk tror du er idiot, så er det bedre at holde munden lukket end at bekræfte deres mistanke".. Synes det passer meget godt på dig.
Kan ikke klare ukritiske fanboys med ordforråd som en 2 årig, som dig, mesterfilmz-loke76 (#29)
Hej møgunge.. Jo ser du... Nu er mit ordforråd jo nok lidt mere end en 2 årigs ikke? skal vi prøve den igen... Nå ja... min besked til dig Loke var jo nu engang i citation... Så måske du skulle lukke røven før jeg lukker den på dig ikke... Kom nu over det og go to hell bassemanse
"Tell them only that the Lich King is dead... and that World of Warcraft... STILL LIVES!!!"
30. maj 2012 20:41
Jamen ... Det gør han da også?..
- altså, når man spiller D3, er man jo på vej til helvede ...
Så derfor synes jeg du skal holde din kæft, og holde dig til den oprindelige debat ^^)
30. maj 2012 22:54
Diablo 3 er det mest lortede buggy spil jeg har prøvet længe. Jeg købte Diablo 3 CE på release og havde glædet mig i laaang tid, første gang jeg spillede virkede det fint, spillede i godt 4-5 timer i træk, rigtig fedt gameplay. Så gik jeg ind i spillet på dag 2, spillede i 20-30 min. blev bootet fra serveren, kunne ikke logge ind resten af dagen pga. error 3007. Dagen efter fik jeg error 3007 fra om formiddagen til sidst på eftermiddagen, så kom jeg endelig ind igen om aftenen og spillede i godt en time, hvad sker der så? Bliver bootet, efterfulgt af error 3007.
Denne error har plaget mig, og mange andre spillere siden release, jeg har opgivet at spille det og sælger snart min collectors edition hvis der ikke sker noget, for jeg har reelt set et ubrugeligt spil, jeg har prøvet at skifte servere og prøvet diverse fixes som folk har reporteret, uden held. Men Blizzard virker mere optaget af at fixe auction house, en alle disse errors. Jeg fatter ikke hvordan Blizzard har kunnet udgive spillet med alle disse bugs. Sig hvad du vil, men det er utilgiveligt, jeg er ret så sikker på at så mange errors ikke kunne slippe forbi Blizzards game testers.
30. maj 2012 23:02
Jeg fatter ikke hvordan Blizzard har kunnet udgive spillet med alle disse bugs.Raptor (#42)
Alle disse bugs?
Du nævner i din rant en enkelt "bug", hvad er så resten af de mange bugs?
Jeg har fået fejl 3007 et par gange, ellers har det kun været i weekenden, hvor Europas servere var taget ned halvdelen af dagen.
Faktisk har jeg netop ikke oplevet andre bugs i spillet, hvilket er noget af det eneste jeg er blevet positivt overrasket over.
31. maj 2012 00:07
#43 Nu talte jeg om den bug jeg konstant er løbet ind i siden release, som stadig volder mig store problemer.
Men har du overhovedet lagt mærke til hvor endeløst mange klager der ligger på nettet, hvor folk har den ene eller den anden error der forhindrer dem i at spille spillet? Jeg har set virkelig mange der stort set ikke kan spille spillet pga. errors, langt fra kun error 3007, det er bare den bug jeg har oplevet.
Jeg tvivler ikke på at det er mindretallet der oplever disse spil ødelæggende bugs, men det er fuldstændig irrelevant, de har stadig betalt for et produkt som de ikke kan bruge, så er det så sandelig også producentens ansvar at få det ordnet hurtigst muligt.
31. maj 2012 00:49
Den her korte video opsummerer imponerende godt hvordan jeg har det med Diablo 3 og whine.
Det her forumindlæg beskriver rammende hvordan jeg har det med Blizzard, og deres genialle plan om at tjene ubehøvlet store summer penge, på deres Real Money Auction House, hvilket er hvad hele spillet virker til at være designet omkring.
http://eu.battle.net/d3/en/forum/topic/4487360273
Enjoy
31. maj 2012 01:00
"If Blizzard expect you to be always online to play their game. Then Blizzard need to always been online whenever you want to play it".
Kan næsten ikke siges bedre.
This is my opinion. There are many like it, but this one is mine... http://www.knowyournewz.dk
31. maj 2012 03:43
Spillet er helt klart årets skuffelse for mit vedkommende.
Release, AH, monstre, loot, crafting, login og server problemer. Alt dette er under al kritik.
Release, login og server problemer behøver jeg vel ikke at kommentere videre på.
Loot er direkte kedeligt og fuldstændigt uopfindsomt. Jeg savner sådan noget som chance for at kaste frost nova eller amplify, når man henholdsvis bliver ramt eller slår.
Den tilfældige enarmet tyveknægt der afgør hvilke stats items har, er også i stykker. Wizard-only loot med plus til spirit regen som er munkens resource. o_O
Crafting stinker også. Især gem-crafting. Du kan tage gems ud af sockets og de går ikke i stykker?! Det vil sige at udbuddet af gems på AH stiger og stiger og stiger men efterspørgselen forbliver den samme og måske endda falder. Når dette sker bliver de billigere og billigere til de engang er intet værd. Basic Economics 101.
Auction House lugter langt væk af, at spillet bliver pay2win og Blizzard vil score kassen på dette. De tage en andel på 15% hvis du overfører pengene på din battle.net konto og så kan de kun bruges i Blizzards egen online butik. Hvis du vil have pengene ned i din egen lomme, så tager de 30%. TREDIVE PROCENT! Det kan man da kalde at skumme fløden.
Kombinationen af evner som elite packs kan have er fuldstændigt retarderet. Fire chain, vortex, plagued, desecrator. Det er jo fuldstændigt gak-gak.
Detter burde fixes ved at inddele evnerne i kategorier så som; offensiv, defensiv og crowd control og så kan de kun have én af hver kategori. På inferno kan den fjerde være random.
Angående evnerne vortex og jailer. Det er INGEN advarsel. Det sker bare og du ser det ALDRIG komme. Selv ved Diablo får du tid til at undvige hans bonecage, da jorden bliver sort et sekund eller to inden det kommer. Det er jo fuldstændigt håbløst at bliver vortex'ed ind i gruppe med f.eks de fire evner jeg nævnte i starten af dette afsnit, når man spiller hardcore.
Jeg tror bare jeg fortsætter med D2, når jeg får lyst til hack'n'slash fra tid til anden.
31. maj 2012 04:14
#47 Enig med alt du skriver, undtagen elite packs og deres suffixes. Jeg håber VIRKELIG ikke at Blizzard gør inferno nemmere. Hvis det endelig er så håber jeg at de gør det sværre (gerne meget). Vi er ikke engang en måned inde, og der farmes løs for alle pengene på inferno.
Desuden så har det heller aldrig været meningen at inferno's udfordring skulle komme i form af spillets boss fights, men snarere elite packs. Der er ikke noget kedeligere end at støde ind i en elite pack med et "nemt" set af suffixes. Som Demon Hunter er det først sjovt når man møder Vortex, Teleport, Mortar og Reflect Damage (den sjoveste når man sidder med 12k liv he). For mig er det sjove aldrig at må blive ramt af noget som helst ever ever. Men jeg er også en enorm fan af de gamle Mega Man spil, samt spil som Ikaruga.
31. maj 2012 07:46
Spillet er helt klart årets skuffelse for mit vedkommende.
Release, AH, monstre, loot, crafting, login og server problemer. Alt dette er under al kritik.
Release, login og server problemer behøver jeg vel ikke at kommentere videre på.
Loot er direkte kedeligt og fuldstændigt uopfindsomt. Jeg savner sådan noget som chance for at kaste frost nova eller amplify, når man henholdsvis bliver ramt eller slår.
Den tilfældige enarmet tyveknægt der afgør hvilke stats items har, er også i stykker. Wizard-only loot med plus til spirit regen som er munkens resource. o_O
Vogel (#47)
Jeg er både enig og Uenig, loot er ikke specielt dårligt (generelt) synes jeg, men legendary items er... De er bare ikke gode nok i forhold til hvad du kan rolle på et magic...
Crafting stinker også. Især gem-crafting. Du kan tage gems ud af sockets og de går ikke i stykker?! Det vil sige at udbuddet af gems på AH stiger og stiger og stiger men efterspørgselen forbliver den samme og måske endda falder. Når dette sker bliver de billigere og billigere til de engang er intet værd. Basic Economics 101.
Vogel (#47)
Har gems ikke en fixed pris på AH?
Auction House lugter langt væk af, at spillet bliver pay2win og Blizzard vil score kassen på dette. De tage en andel på 15% hvis du overfører pengene på din battle.net konto og så kan de kun bruges i Blizzards egen online butik. Hvis du vil have pengene ned i din egen lomme, så tager de 30%. TREDIVE PROCENT! Det kan man da kalde at skumme fløden.
Well, hvis du spiller det som i D2 så har man en main, som samler grej til ens andre karakterer indtil de selv er level capped, så jeg kan ikke se problemet...
Kombinationen af evner som elite packs kan have er fuldstændigt retarderet. Fire chain, vortex, plagued, desecrator. Det er jo fuldstændigt gak-gak.
Detter burde fixes ved at inddele evnerne i kategorier så som; offensiv, defensiv og crowd control og så kan de kun have én af hver kategori. På inferno kan den fjerde være random.
Angående evnerne vortex og jailer. Det er INGEN advarsel. Det sker bare og du ser det ALDRIG komme. Selv ved Diablo får du tid til at undvige hans bonecage, da jorden bliver sort et sekund eller to inden det kommer. Det er jo fuldstændigt håbløst at bliver vortex'ed ind i gruppe med f.eks de fire evner jeg nævnte i starten af dette afsnit, når man spiller hardcore.
Udfordring... Jeg kan ikke se problemet...
Jeg tror bare jeg fortsætter med D2, når jeg får lyst til hack'n'slash fra tid til anden.Vogel (#47)
Suit yourself
Sitecore blog: http://kenned.dk
31. maj 2012 08:37
#47 jeg er enig med dig, dog håber jeg som #48 at de ikke nerfer inferno.
Jeg glædte mig som et lille barn til D3 udkom, og jeg havde aftalt at sidde sammen med nogle venner og spille de første dage.
Nu efter jeg har spillet en del timer, og efterhånden er det med blandede følelser. Der er alt alt alt for mange bugs i spillet, og efter 7 års udvikling havde jeg regnet med de åbenlyse bugs var væk, men på dette punkt bliver jeg utroligt skuffet.
Det er under al kritik at serverne gang på gang er nede, igen i går aftes var serverne nede i 4-5 timer i "prime time". Jeg sad og læste inde på bl.a. battle.net's fora, og på daværende tidspunkt var der et par tråde med over 8000 posts over frustrerede brugere.
En anden ting er AH som jeg tror spillet er bygget op omkring pga real money AH. Det virkede fint den første uges tid, og nu har det så stort set ikke virket i en uge. Inferno er så svært at man bliver nødt til at købe loot der dropper i højere akter for at klare dem. Dette gør dog ikke så meget, da det er den eneste udfordring der er tilbage i D3.
Nu har jeg før spillet wow i en del år. Blizzard har fået tonsvis af erfaring fra wow, og alligevel fejler det så grumt på de paralleller der kan trækkes imellem de 2 spil. Jeg mener ikke spillene skal ligne hinanden, men jeg syntes godt bosskampene kunne være en del mere kompleks samt, samt de kunne have taget nogle af de små systemer.
Grafikken er i top og jeg er stadigt godt underholdt, dog er det efterhånden med blandede følelser man spiller. Jeg tror ikke D3 opnår samme status som D2 medmindre der snart sker noget drastisk.
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.