mboost-dp1

Hvad ville du betale om måneden for en service der tilbød alt musik, tv og film?


Gå til bund
Gravatar #1 - tentakkelmonster
10. jan. 2015 09:16
Det her er desværre urealistisk - dels fordi jeg har en atypisk smag i både film og musik (så de ting jeg sætter pris på ville garanteret mangle alligevel), og dels fordi content-udbyderne nok skal komme og fortælle mig, at jeg "er i det forkerte land".
Gravatar #2 - Magten
10. jan. 2015 09:19
tentakkelmonster (1) skrev:
Det her er desværre urealistisk - dels fordi jeg har en atypisk smag i både film og musik (så de ting jeg sætter pris på ville garanteret mangle alligevel), og dels fordi content-udbyderne nok skal komme og fortælle mig, at jeg "er i det forkerte land".
Enig i at det er umuligt, men det er vel også kun et tænkt eksempel :)
Gravatar #3 - dingeling
10. jan. 2015 09:27
Mit drømmesenarie:

200 kr. er helt fair for sådan en service, når der både tæller musik og tv/film. Taget i betragtning af hvad Spotify og Netflix tager for deres service om måneden.
Hvis jeg skulle give 200 kr., så skulle jeg kunne afspille musikken i mindst 320 kbit/s mp3 og film/tv skulle være i 1080p.

Som så kunne man evt. lave et tillægsabonnement for entusiasterne, hvor man for et beskedent merbeløb kunne streame musikken i et ukomprimeret lydformat (FLAC, WAV ) og give adgang til 4K og 3D på film / tv siden.

Hvis jeg skulle abonnere på sådan en service, så ville jeg have som krav, at indholdet (især TV-serier) skulle gøres tilgængelig på servicen maks. 24t efter, de har haft præmere på en givent TV-kanal.

Det er også OK, hvis film lige skal et snut forbi biografen, før den bliver tilgængelig på serivcen. Ligeså snart den ikke kører mere i biografen, skal den være tilgængelig uden merpris (jeg tror nok det er TV2 Play og Yousee, der tager ekstra for at man kan se præmerefilm på deres hjemmeside)

Prisen skulle (ligesom Netflix) inkludere, at flere i husstanden måtte streame fra servicen samtidig. Ikke ligesom TV2 Play, hvor man kun kan se en ad gangen.

tilbage til virkeligheden

#1
Men nu stod der alt, så det måtte også inkludere din atypiske smag, medmindre musikken bliver distribueret udenom pladeselskaberne og derpå ikke havner på servicen.
Men ja, jeg hører også en del musik, som ikke kan høres via de alm. musikkanaler. Det er ofte mixtapes, remixes (som ikke må sælges pga. rettigheder) osv. Så jeg kender godt den problematik ift. Spotify
Gravatar #4 - zymes
10. jan. 2015 09:30
Ontopic: 301-400kr. Det er ikke mere end en tv-pakke koster om måneden alligevel (som jeg ikke har, fordi de allesammen sender lort). Synes ikke man kan sammenligne med hvad Netflix og de andre tager i forvejen, da det jo er langt fra alt de har.
Men man kunne måske det det ind i fx.:

100kr: max 30 timer om måneden
200kr: max 60 timer om måneden
300kr: unlimited

Men det ville så også ved

Offtopic: Hvorfor?! Ingen ny afstemning i to måneder, så en ny, en ny mere, og sikkert en ny igen på mandag.
Gravatar #5 - spand-online
10. jan. 2015 10:49
Jeg valgte "mere end ovenstående" men det er under forudsætning at jeg selv kan hente og gemme det jeg finder vigtigt, samt i de formater der passer mig bedst. Samtidigt skulle jeg være fri for tv pakker og licens
Gravatar #6 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
10. jan. 2015 11:06
Mht musik, så vil jeg hellere eje end leje ... Derfor vil jeg hellere give ~250 kr/år for iTunes Match, og så have adgang til alt mit musik over alt, end Spotify der alligevel ikke har halvdelen af det jeg hører.
Gravatar #7 - Magten
10. jan. 2015 11:27
Jeg har lige nu:

Viaplay sport - 229 kr/mnd
Netflix - 79 kr/mnd
Xbox Music - 99 kr/mnd

Altså tæt på 400 kr/mnd. Og det er langt fra for alt indhold. Der kunne godt ryge lidt oveni det.
Gravatar #8 - Slettet Bruger [1976210416]
10. jan. 2015 11:54
#6
Nysgerrig spørgsmål. Ligger du så dit eget musik op og Apple bare hoster det for dig, eller? Så, altså, du skal købe dit eget musik?
Gravatar #9 - JesperZ
10. jan. 2015 12:57
Stemte 301-400 kr, men så skal der også være ALT.

Dvs, alle tv udsendelser og film, dansk som engelske, samt alt musik.

Kan dog ikke se hvordan det nogensinde kunne blive realistisk.

Spotify er fint til musik imo, den service i sig selv er 50-60 kr værd. Hvis man så forestillede sig at Netflix havde alle film, så er den nok 100 kr værd. Plus alle tv shows ved release, 200 kr i alt.

Så mangler vi kun live tv. Det kan så være ca 100 kr værd, og så er vi oppe på 60 + 200 + 100 = 360 kr i alt. Det synes jeg er en fair pris.
Gravatar #10 - Mulpacha
10. jan. 2015 13:45
Som systemet er i dag er det urealistisk, ja. Men hvis vi ændrede vores ophavsretslovgivning så alt ophavsretsbeskyttet materiale kunne distribueres for et specifikt lavt beløb, så ville indeholder-alt services komme helt automatisk. Specielt hvis man begrænsede ophavsret til fx 5 år. Så ville det meste materiale på en indeholder-alt service være gratis at distribuere.
Gravatar #11 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
10. jan. 2015 16:32
IT-ekspert Yvossen (8) skrev:
#6
Nysgerrig spørgsmål. Ligger du så dit eget musik op og Apple bare hoster det for dig, eller? Så, altså, du skal købe dit eget musik?


Både og.

Jeg bruger mit eget musik, ja, men hat alligevel så meget, men det er måske fordi at jeg ikke hører så meget populært musik :)
Gravatar #12 - Chewy
10. jan. 2015 17:07
@ #3
Hvis jeg skulle give 200 kr., så skulle jeg kunne afspille musikken i mindst 320 kbit/s mp3 og film/tv skulle være i 1080p.
Som så kunne man evt. lave et tillægsabonnement for entusiasterne, hvor man for et beskedent merbeløb kunne streame musikken i et ukomprimeret lydformat (FLAC, WAV ) og give adgang til 4K og 3D på film / tv siden.


Hvor i dit scenarie passer 5.1 lyd ind?
Gravatar #13 - Slettet Bruger [1976210416]
10. jan. 2015 17:07
PHP-Ekspert Thoroughbreed (11) skrev:
Både og.

Jeg bruger mit eget musik, ja, men hat alligevel så meget, men det er måske fordi at jeg ikke hører så meget populært musik :)


Så, det er lidt som når man smider sit eget musik på f.eks. Google Play Music?
Gravatar #14 - Chewy
10. jan. 2015 17:10
Så vidt jeg har forstået er den primære forskel på Match og Play Music, at sidstnævnte er gratis og "kun" tilbyder at hoste 20000 numre...
Gravatar #15 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
10. jan. 2015 19:18
#13

Hvis iTunes kan genkende dit nummer, "får" du det i bedre kvalitet hvis det nu f.eks. er en skod version
Gravatar #16 - Adagio
10. jan. 2015 19:26
Selvom scenariet er urelistisk som det er her i dag, så vil jeg ikke have noget at betale 600+ kr pr måned for sådan en service. Musik delen er jeg ligeglad med, jeg skal bare have film og tv i massevis, på original sprog og for tv serier skal det være senest 24 timer efter det har været i tv. Og det skal ikke bare være gamle sæsoner og et lille udvalg af film.
Fair nok at de ikke lige kan få fat i alle film, når man dermed også mener Filippinske film fra 1934 og sådanne ting der kan være totalt svær at få fat i, men der skal altså være alle sæsoner af f.eks. The Simpsons, Game of Thrones og alle film der lige har været i biografen
Og så skal os uden for USA altså ikke være tvunget til at vente til de har de danske oversættelser klar. For os der godt kan forstå engelsk skal vi altså have muligheden for at se de film/serier der ikke er oversat til dansk endnu

Og så skal det selvfølgelig være i top kvalitet
Gravatar #17 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
10. jan. 2015 19:36
#16

Jeg tror det du efterspørger, hedder RSS Torrents
Gravatar #18 - Slettet Bruger [1976210416]
10. jan. 2015 19:43
PHP-Ekspert Thoroughbreed (15) skrev:
#13

Hvis iTunes kan genkende dit nummer, "får" du det i bedre kvalitet hvis det nu f.eks. er en skod version


Hvad hvis nummeret er i FLAC? (Jeg sørger som regel for at min musik ikke er anskaffet i skod kvalitet)
Gravatar #19 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
10. jan. 2015 21:08
#18

Pas, du kan vist bede om kun at uploade dine sange, i stedet for at matche dem.
Gravatar #20 - Slettet Bruger [1976210416]
10. jan. 2015 21:27
#19
Ser ud til at iTunes Match konvertere til 256 Kbps AAC selvom man uploader ALAC-filer. Så på det område er iTunes Match også som Play Music, de konvertere bare til 320 Kbps MP3. Så de forskelle der lyder til at være er at Google begrænser dig til 20.000 numre (ville ikke være en begrænsning for mig) og at Apple finder en bedre version til hvis du skulle have hentet dit musik i 96 Kbps MP3. Så, selvfølgelig, de 250 kr. årligt.
Gravatar #21 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
10. jan. 2015 21:52
#20

Tja, Google er bare Apple overlegen. All praise Google ;)
Gravatar #22 - Slettet Bruger [1976210416]
10. jan. 2015 22:10
#21
Njah, på det område ville jeg da også helt klar vælge iTunes Match hvis jeg ejede en række Apple produkter. Jeg havde bare set dig nævne produktet nogle gange, så jeg ville bare se om det kunne noget specielt godt. Produkterne er jo meget tæt på ens.

Selv betaler jeg 200 kr. per måned for WiMP HiFi, så 250 kr. per år er nu ikke noget jeg burde klage over. Måske lidt hvis jeg allerede havde cloud storage hos Apple og så skulle betale ekstra for at lagre mit musik, som jeg allerede har købt (eller stjålet), hos dem.
Gravatar #23 - Chucara
10. jan. 2015 22:14
Tja.. Betaler >500 for Stofa's pakke 3, så mit svar er >500.
Gravatar #24 - David Munch
12. jan. 2015 10:53
Vi klarer os med Netflix til 79,- og har i forvejen et stort film- og musik bibliotek. Derudover er der DR og biblioteker, som begge er gratis.

Så udover et par enkelte videnskabskanaler på TV, så ville jeg ikke savne mere. Så maks 150,- om måneden, og det kun fordi servicen ville gøre det hele nemmere for mig. Og det kræver også at film og TV er i en ordentlig kvalitet, ie. minimum hvad man får på iTunes nu tildags.
Gravatar #25 - Montago.NET
12. jan. 2015 12:40
Jeg ville gladeligt betale 300kr om måneden (for husstanden) - måske endda også 400kr... derover begynder det at blive lidt pebret.

vel og mærket hvis Al musik, TV-serier og Film var til rådighed

synes bare de (rettighedshaverne) skulle tage og få fingeren ud og oprette sådan en service og se om det holder.

Kunne også leve med at det fungere ligesom streaming tjenester hvor man kan offline cache.

Det er jo for hulan dét alle vil ha, at medier er som vand og el, man tænder for hanen og så vælter det ud.. ikke alt det pis man skal igennem i dag !
Gravatar #26 - HenrikH
12. jan. 2015 13:58
Er lidt iffy når det kommer til services som de ser ud i dag, mest af alt fordi selv om jeg har stemt op til 300, så risikerer man at efter 5 år (havende betalt 18.000 i alt) at servicen lukker, og så er der ikke mulighed for at gense ting.

Hvis selvsamme service inkluderede at man kunne lagre en DRM-fri version lokalt, som man fik permanent brugsret over ved servicens udløb, så ville jeg nok også være villig til at stemme noget højere.

Problemet ved at betale et højt månedligt beløb for services som de er i dag er netop faren for at den ophører (ud over selvfølgelig det begrænsede indhold)...
Gravatar #27 - chris
12. jan. 2015 16:24
2-300 kr...

Det er i forvejen, hvad jeg betaler for Wimp HiFi og Netflix
Og så vil jeg super gerne have Offline adgang til alle mine ting, ligesom på Popcorntime, hvor jeg kan downloade episoder af en serie, jeg er ved at se, og så tage den med ud og rejse (det er sq service)

1080p og FLAC understøttelse...
Gravatar #28 - Magten
12. jan. 2015 16:30
Den her poll viser meget godt hvorfor det ikke er sandsynligt at se en tjeneste som det her. Over halvdelen vil max betale 200 kr for en tjeneste der har ALT. 3 ud af 4 vil max betale 300 kr.

Og så er der alle de ekstra krav folk har.. "Jeg vil have det i format XYZ, uden nogen form for DRM og mulighed for at downloade det hele og afspille på en hvilken som helst platform. Der må faktisk overhovedet ingen kontrol eller begrænsning være!"

Hvad giver i for jeres tv pakker i dag (dem der har det)?

HenrikH (26) skrev:
Hvis selvsamme service inkluderede at man kunne lagre en DRM-fri version lokalt, som man fik permanent brugsret over ved servicens udløb, så ville jeg nok også være villig til at stemme noget højere.
Det ville da være rart. Men hvordan skulle de så forhindre dig i at betale for 1 måned og hente 3754 film og serier, for derefter at opsige abonnementet og have fået det hele for en slik?

Hvis du vil have dette så kan du godt regne med det bliver væsentligt dyrere.
Gravatar #29 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
12. jan. 2015 16:58
Magten (28) skrev:
Hvad giver i for jeres tv pakker i dag (dem der har det)?


Jeg giver ~650 kr, men det er så også inklusiv internet og telefoni o_O
Gravatar #30 - holmen
12. jan. 2015 19:00
51-100 kr. Og det skulle være inkluderet i ens internetabonnement, som skulle være dækket gennem licensen.
Gravatar #31 - praktikant muffe AKA pewbe
12. jan. 2015 19:22
Magten (28) skrev:
Den her poll viser meget godt hvorfor det ikke er sandsynligt at se en tjeneste som det her. Over halvdelen vil max betale 200 kr for en tjeneste der har ALT. 3 ud af 4 vil max betale 300 kr.

Og så er der alle de ekstra krav folk har.. "Jeg vil have det i format XYZ, uden nogen form for DRM og mulighed for at downloade det hele og afspille på en hvilken som helst platform. Der må faktisk overhovedet ingen kontrol eller begrænsning være!"

Hvorfor er det urealistisk?
Gravatar #32 - Montago.NET
12. jan. 2015 20:00
Magten (28) skrev:
Den her poll viser meget godt hvorfor det ikke er sandsynligt at se en tjeneste som det her. Over halvdelen vil max betale 200 kr for en tjeneste der har ALT. 3 ud af 4 vil max betale 300 kr.

Og så er der alle de ekstra krav folk har.. "Jeg vil have det i format XYZ, uden nogen form for DRM og mulighed for at downloade det hele og afspille på en hvilken som helst platform. Der må faktisk overhovedet ingen kontrol eller begrænsning være!"


Hvis du spørger folk vil de jo have alting gratis...

Men læg mærke til at ~40% er klar til at smide 300+ kr om måneden (6000+ om året) for sådan en streaming tjeneste. De fleste husstande med parabol eller kabeltv smider rask væk 400+ om måneden for lort og de ville stå i kø for at få et abonnement med ALT tilgængelig som kun koster 300/m.

300/m er sindssyg mange penge hvis alle var med på den, mere end rigeligt til at finansiere TV-serie branchen, Filmbranchen og musikbranchen (altså hvis EU or USA var med på den)
Gravatar #33 - Magten
12. jan. 2015 20:17
praktikant muffe AKA pewbe (31) skrev:

Hvorfor er det urealistisk?
Gør det op med hvad du giver for et meget begrænset udvalg i dag, og til hvilken pris. At man skulle kunne få ALT, til samme pris eller mindre, samtidig med at opfylde alle de krav folk har, synes jeg ikke lyder realistisk.

Montago.NET (32) skrev:

Hvis du spørger folk vil de jo have alting gratis...

Men læg mærke til at ~40% er klar til at smide 300+ kr om måneden (6000+ om året) for sådan en streaming tjeneste. De fleste husstande med parabol eller kabeltv smider rask væk 400+ om måneden for lort og de ville stå i kø for at få et abonnement med ALT tilgængelig som kun koster 300/m.

300/m er sindssyg mange penge hvis alle var med på den, mere end rigeligt til at finansiere TV-serie branchen, Filmbranchen og musikbranchen (altså hvis EU or USA var med på den)
Arh, 14% er klar til at smide >300 kr. 24% vil give OP TIL 300 kr. (og det er +3600 kr om året ;))

Min pointe med at spørge til hvad folk giver for en tv-pakke i dag var netop at det ikke er småpenge. Jeg kender mange der giver 4-600 kr om måneden for tv-pakken alene. Derudover har de så typisk mindst 2 abonnementer ved siden af på f.eks. Spotify og Netflix, så 6-800 kr i alt - plus licens.

Og ja, 300 kr/mnd er rigtig mange penge, hvis ALLE vel at mærke er med på den. Men held og lykke med det :)
Gravatar #34 - Montago.NET
12. jan. 2015 20:22
Magten (33) skrev:
(og det er +3600 kr om året ;))


lol... ja... regner ikke så godt når man er træt :D

Magten (33) skrev:
Og ja, 300 kr/mnd er rigtig mange penge, hvis ALLE vel at mærke er med på den. Men held og lykke med det :)


Der er jo ikke en tjeneste tilgængelig hvor man kan kyle 300 efter !

hønen vs ægget !
Gravatar #35 - Saxov
13. jan. 2015 06:18
Magten (33) skrev:
Min pointe med at spørge til hvad folk giver for en tv-pakke i dag var netop at det ikke er småpenge.
Jeg giver 129 kr/måned for tv, plus de 69 kr til netflix.

Da der er en del overlap, og musikken er uden værdi for mig, og denne tjeneste der diskuteres i denne tråd ikke dækker live indhold, så er max værdien for den ca. 100 kr for mig.
Gravatar #36 - mee
13. jan. 2015 09:54
Magten (33) skrev:
Min pointe med at spørge til hvad folk giver for en tv-pakke i dag var netop at det ikke er småpenge.


0 kr. for jeg gider ikke betale for en service der forventer at jeg tilpasser mig dens tider.
Desværre betyder det også at jeg sidder på en blah DSL forbindelse, da Stofa mener TV og internet er et sammenhængende produkt og jeg ikke gider betale 189 kr./måned for noget jeg ikke bruger.

Selv har jeg Netflix, mens kæresten betaler for Viaplay.
Jeg gav gerne 300-400 kroner for en service der ikke halter og har alt.
Det er selvfølgelig en utopi, og selv hvis den har alt vil folk klage over dumme små ting.
Mine krav til denne alt service er så:
Tilgængelig på _alle_ platforme, ikke bare windows/android/ios.
"alt" skal være der i løbet af et cirka et års tid, jeg venter gerne med en serie til sæsonen er slut.
Videokvaliteten ligger på Netflix nuværende blah niveau eller bedre.
Musikken er på niveau med en 160 kbps mp3 eller bedre.

Alt det der, max 24 timer fra release, mit FLAC rip lyder bedre etc. gider jeg ikke ind i når det bare er en streaming service, for der er det mængde over kvalitet i mine øjne.
Gravatar #37 - Eniac
13. jan. 2015 12:18
Jeg betaler gerne 500kr+ under følgende forudsætninger:
- Det kan bruges ubegrænset af hele familien på alle tilknyttede enheder.
- En ordentlig netforbindelse der kan trække mindst 4 personer der ser hver sin HD video.
- Kan bruges remote (fra sommerhus osv)
- DR licensen skal være med i prisen (da licens er spild af penge)
- Der skal ikke komme ekstra kortafgifter for flere tv osv.
Gravatar #38 - Cain
13. jan. 2015 14:45
Lossless musik format uden DRM
1080p film, maks 2 mdr efter bio udgivelse
Serier kan ses umiddelbart efter de er sendt i deres hjemland og i 1080p
Tilgængelig på alle husets enheder/platforme

Så ville jeg da godt give 300 kr i måneden.

Har lige nu Netflix og Spotify. 0 TV kanaler
Gravatar #39 - De4_Kia
13. jan. 2015 15:57
Misforstod spørgsmålet. Fik læste det som: "Hvor mange penge bruger du om måneden på film, musik og tv".

Svarede det for 1 - 50 kr.
Men nu hvor jeg kan se, at der bliver spurgt hvor meget jeg vil give for sådan en tjeneste. Så er det noget andet.

Her er mit svar 200 - 300 kr., men så SKAL jeg også kunne se premierefilm fra biograferne i minimum 1080p. Ellers er mit svar 100 - 200 kr.
Gravatar #40 - Tyawrz
14. jan. 2015 08:32
- Lav en fælles neutral database for "ALT" musik, film, medie, osv.
- Tilbyd forskellige udbydere at lease sig ind i denne database, som er non-profit, og pengene fordeles til kunstnerne eller ejerne af kunsten.
- Hver gang kunderne lytter til noget musik eller ser en film, tjener denne kunstner penge på det.
- Indføre dette system i alle lande, og gør det muligt for hvem som helst, uanset popularitet, kvalitet, nationalitet, kontakter, eller hvor rig man er. Alle skal have adgang til det, alle skal kunne tjene penge på det på præcist samme måde, uanset hvor lille eller stor en kunstner man er. Jo mere det lyttes, jo mere tjener man på sin kunst, musik, osv.
- INTET indhold må fjernes fra dette system, medmindre lov påkræver det.

Dette gør at alle udbydere har præcist det samme indhold, og at de derfor må konkurrere med hinanden gennem hvem der har bedst Service og formår at give en god pris.
Gigantisk fordel for os kunder, som må se langt efter forskellige services med forskellige indhold.

Dette gør også at vi kan undgå at musik eller film ikke kan afspilles i forskellige lande, men afspilles overalt.

Dette gør også at vi alle kan se det samme på præcist det samme tidspunkt, ikke noget med at vente uger, måneder eller år på næse Season af hvilken som helst serie som man skulle følge.

Jo, jeg ser potentiale i sådan et system, har selv gået og tænkt på det hver gang jeg mødte de overstående problemer, som er helt vildt irriterende.

Desværre styre pengene industrien, så vi ser nok ikke et rationelt system som kommer kunderne og kunsterne til deres bedste.
Gravatar #41 - Saxov
14. jan. 2015 10:27
Tyawrz (40) skrev:
- INTET indhold må fjernes fra dette system, medmindre lov påkræver det.

Men skal indholdet så fjernes hvis ét lands lov forbyder det? eller skal det bare blokeres for brugere/udbydere fra det land?

fx er der jo nogle britiske regler om porno, og kunne forstille mig at Kina også har nogle love om hvad der må være tilgængeligt, og har Tyskland stadig forbud mod nogle Nazi-ting?
Gravatar #42 - CBM
14. jan. 2015 10:53
#40
fin ide, men tror ikke det nogensinde ville ske. Der er for mange korrupte politikere og for mange snæversynede folk/udbydere i underholdnings branchen.

#41
jeg vil sige at man blot burde blokere det, men man skulle stadig være bundet fast til at det er så lidt som muligt der skal blokeres og som nation skulle man kun kunne blokere indhold til sit eget land.
Gravatar #43 - sisseck
14. jan. 2015 12:27
Magten (33) skrev:
Og ja, 300 kr/mnd er rigtig mange penge, hvis ALLE vel at mærke er med på den. Men held og lykke med det :)


Men er vi ikke nød til at antage det i dette tilfælde? Det er jo i forvejen en anelse urealistisk at få rettighedshaverne til at blive enige om løsningen, men fra et rent tankeeksperiment burde de (rettighedshavere) så ikke være ganske tilfredse med 200-300 om måneden fra os alle?
Gravatar #44 - gammelgaard_mink
14. jan. 2015 15:27
God afstemnings topic
Gravatar #45 - thimon
14. jan. 2015 17:09
Mulpacha (10) skrev:
Som systemet er i dag er det urealistisk, ja. Men hvis vi ændrede vores ophavsretslovgivning så alt ophavsretsbeskyttet materiale kunne distribueres for et specifikt lavt beløb, så ville indeholder-alt services komme helt automatisk. Specielt hvis man begrænsede ophavsret til fx 5 år. Så ville det meste materiale på en indeholder-alt service være gratis at distribuere.


Så er der måske håb forude, for nu er der en tysk kvindelig pirat i EU Parlamentet, der skal omskrive ophavsretlovgivningen (eller sådan noget). Hun skal præsentere et udkast d. 20. januar.
http://www.vocativ.com/tech/internet/eu-copyright-...

Julia Reda skrev:
I am the Pirate in the European Parliament, representing a young worldwide movement of people who believe in using technology for the empowerment of all,

https://juliareda.eu/me-for-you-in-europe/

Rick Falkvinge, stifter ar piratpartiet, udtaler at han synes det er utroligt at en pirat får lov til at skrive ophavsretlovgivningen.
Rick Falkvinge skrev:

In 2006, did I imagine that a pirate would be writing the European Parliament’s official evaluation of how well the copyright monopoly has worked—and what needs to be changed—in the European Union, the world’s largest economy? No, I didn’t to be honest. …When you open the floodgates of the unrepresented, things can apparently happen fast.
Gravatar #46 - Magten
14. jan. 2015 17:50
sisseck (43) skrev:
Men er vi ikke nød til at antage det i dette tilfælde? Det er jo i forvejen en anelse urealistisk at få rettighedshaverne til at blive enige om løsningen, men fra et rent tankeeksperiment burde de (rettighedshavere) så ikke være ganske tilfredse med 200-300 om måneden fra os alle?
Den diskussion orker jeg ærlig talt ikke med dig igen :)
Gravatar #47 - Zombie Steve Jobs
14. jan. 2015 21:50
"alt" behøver det ikke engang at være, hvis vi taler film og serier, bare MERE end der findes nu
Gravatar #48 - snesman
15. jan. 2015 09:37
Det er nemt at blive enige om at det vil være en fantastisk model for kunden, at få alt musik/film/tv for 300 kr om måneden.

Men er der nogen i dette forum med den mindste indsigt i, om det er en realistisk pris, hvis økonomien skal hænge sammen for alle parter?

Der er vel ikke nogen herinde, der kunne finde på at trække tal ud af røven??
Gravatar #49 - tentakkelmonster
15. jan. 2015 09:49
snesman (48) skrev:
Men er der nogen i dette forum med den mindste indsigt i, om det er en realistisk pris, hvis økonomien skal hænge sammen for alle parter?

Nej, det tror jeg ikke der er. ;)

(Så, nu må jeg hellere begynde at løbe så stærkt jeg kan!)
Gravatar #50 - Qw_freak
15. jan. 2015 10:00
snesman (48) skrev:
Det er nemt at blive enige om at det vil være en fantastisk model for kunden, at få alt musik/film/tv for 300 kr om måneden.

Men er der nogen i dette forum med den mindste indsigt i, om det er en realistisk pris, hvis økonomien skal hænge sammen for alle parter?

Der er vel ikke nogen herinde, der kunne finde på at trække tal ud af røven??

Jeg tror det store problem bliver hvis der nu var en "One service to rule them all" at der kun kan blive plads til økonomisk sikre film/serie/musik projekter, hvor der på den nuværende måde bliver solgt meget lort som ellers ikke ville give nogen indtægt til selskaberne.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login