mboost-dp1

Har du tillid til bitcoin


Gå til bund
Gravatar #1 - moulder666
14. apr. 2014 09:44
Har jeg tillid til en "valuta", hvor jeg ikke har nogen som helst form fra sikkerhed fra "bankerne" der skal passe på mine penge for mig?

Hell no!

Hvis jeg har <-750.000 kr. i en bank og den krakker, er jeg sikret.

Har jeg noget som helst ved en hvilket som helst "Online wallet" og den krakker...eller gør mine bitcoins væk...eller hvad som helst egentlig...har jeg en spand at hoppe i.

Indtil den sikkerhed eksisterer vil jeg aldrig røre Bitcoins.
Gravatar #2 - thimon
14. apr. 2014 10:08
#1 men har du så råd til at købe dig en spand, hvis alle dine bitcoins er væk.... :)
Gravatar #3 - OrangeNewton
14. apr. 2014 10:22
Bitcoin i sig selv har jeg tillid til, diverse online wallets og bagvedstående firmaer mistænker jeg alle for at være drevet af fuskere.
Gravatar #4 - Sikots
14. apr. 2014 10:37
Det bliver et nej...
Ligesom at jeg ikke stoler på julemanden, enhjørninger, diverse gudeskikkelser og andet fjollet...
Gravatar #5 - Montago.NET
15. apr. 2014 10:44
Jeg købte for 10.000 kr og tabte hele lortet på MTGox...

så jeg må indrømme jeg har mistet den tillid jeg havde til bitcoins...

men kun på grund af alle de idioter som står for børserne og lign...

det viser sig jo at Gox var styret af lallende idioter.

Algoritmerne og principperne stoler jeg nogenlunde på - på trods af at NSA har opfundet nogle af grundprincipperne i protokollen (SHA256) - der findes jo folk som kun holder sig til SCRYPT coins bare alene pga SHA256... det kan jeg ikke se en mening med.
Gravatar #6 - kasperd
15. apr. 2014 17:34
Der er så mange aspekter i det spørgsmål at et enkelt ja-nej-spørgsmål ikke er tilstrækkeligt til at besvare det.
- Tror jeg at bitcoin kan sikre at ingen uautoriseret bruger mine bitcoins? Klart ja.
- Tror jeg at bitcoin kan sikre at bitcoins jeg modtager ikke forsvinder fordi der er tale om double-spending? Overvejende sikker, men ikke helt.
- Tror jeg at bitcoin kan bevare sin nuværende kurs? Måske, men på ingen måde sikkert.
- Tror jeg at bitcoin bliver ved med at have en værdi, som man kan købe noget for? Ja.
- Tror jeg at bitcoin i sin nuværende form kan opfylde de "løfter" som er blevet givet om anvendeligheden? Nej, det er ikke skalerbart nok.
- Turde jeg tage imod bitcoins som betalingsmiddel for services jeg sælger? Ja, men indtil videre har jeg ikke oplevet nogen kunde efterspørge muligheden.
Gravatar #7 - nielsbuus
15. apr. 2014 22:51
Jeg tror aldrig bitcoin vil slå igennem som et mainstream betalingsmiddel, men jeg tror heller ikke det forsvinder lige foreløbigt. Det er et godt redskab for kriminelle, statshadere og spekulanter.

Personligt vil jeg ikke røre det.
Gravatar #8 - moulder666
16. apr. 2014 09:14
kasperd (6) skrev:
Der er så mange aspekter i det spørgsmål at et enkelt ja-nej-spørgsmål ikke er tilstrækkeligt til at besvare det.
For at gå videre med dine opdelinger - jeg er helt enig i, at der er mange forskellige ting at vurdere - dog ikke helt i dine svar.

Men for at genbruge dem:

- Tror jeg at bitcoin kan sikre at ingen uautoriseret bruger mine bitcoins? Klart ja.
- Tror jeg at bitcoin kan sikre at bitcoins jeg modtager ikke forsvinder fordi der er tale om double-spending? Ved ikke nok om det tekniske til at kunne klare svart på dette.
- Tror jeg at bitcoin kan bevare sin nuværende kurs? Bestemt ikke. Indtil videre har kursen opført sig som Vestas på speed og jeg ser ingen grund til, at det skulle stabilisere sig inden for en overskuelig fremtid med al den polemik der har været omkring den.
- Tror jeg at bitcoin bliver ved med at have en værdi, som man kan købe noget for? Mjah - det kommer sgu an på, om man kan undgå lignende skandaler - for ellers glider bitcoins lige så stille ud i obskuriteten!
- Tror jeg at bitcoin i sin nuværende form kan opfylde de "løfter" som er blevet givet om anvendeligheden? Nej.
- Turde jeg tage imod bitcoins som betalingsmiddel for services jeg sælger? Nej. Akkurat som jeg ikke vil acceptere hvad som helst andet end rede penge (og heller ikke vil acceptere obskure møntsorter). En "valuta", som jeg ikke kan være 100% sikker på at kunne veksle med det samme uden tab er i mine øjne ikke acceptabel.
Gravatar #9 - Nagelfar^^
16. apr. 2014 12:14
Jeg har svaret 'ja'

-Jeg har tillid og tiltro til det som den valuta værdigenstand det er. Jeg vil sidestille det med guld = værdiløst indtil vi tillægger det en værdi. Men jeg har da tillid til at der kun kan mines det man siger der kan mines (BC41.000 eller der omkring?).

Men jeg tror ikke på det som en langvarig investering. Det er ffs kun 1'er og 0'er og ikke noget håndgribeligt.. dvs. at om 10 år er der x sikkerhedshuller i protokollen, 90% af verdens lande forbyder det, internettet er dødt, vi lever i en postapokalyptisk verden, etc, etc. alt kan ske... (Land, ejendom, fysiske værdigenstande[guld] ser jeg som de sikreste investeringer)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login