Annonce

Nyt fra microsoft

Indsend nyhed

Del dine opdagelser!

Afstemning

Hvornår har du sidst været til LAN?

  • 55%Det er er mere end et år siden
  • 12%Har aldrig været til et LAN
  • 10%Inden for det seneste år
  • 6%Inden for de seneste 2-4 uger
  • 6%Inden for de seneste 3-4 måneder
  • 6%Inden for den seneste uge
  • 5%Inden for de seneste 5-8 uger
Flatrate 3G-telefoni
Tags:

Flatrate 3G-telefoni

13. apr. 2004 17:23Den eneste spiller på det danske marked for 3G mobiltelefoni, 3, har i dag lanceret en helt ny abonnementtype: 3Boom. For et fast beløb på 49,- om måneden kan 3-kunder ringe gratis til alle andre 3-kunder. For et yderligere tillægsbeløb, kan en række services også bruges ubegrænset.

Når der skal ringes til personer uden for 3 regi, er priserne i det nye abonnement også rimeligt konkurrencedygtige, med 15 øre pr. sms og 70 øre i minuttet.

#1: newz-hejboel

13. apr. 2004 17:28

ja, det var da billigt... så mangler de bare en dækning på deres videotelefoni...

www.vejentilnettet.dk - Webdesign, CMS og prisvenlige løsninger

#2: Miwer

13. apr. 2004 17:39

... og noget ordentligt OS - det der symbion holder jo ikke en meter. Det bliver spændende den dag man udvikler et lignende netværk til PocketPC.

There are 10 types of people: Those that understand binary, and those that don't.

#3: newz-donnib

13. apr. 2004 17:52

og så mangler bare lige at få en afslutning på det stråle problem som man snakker så meget om...!!

for hvor fedt er det at få ristet hjernen ?

#4: newz-dj-z

13. apr. 2004 18:15

Du skal bare vikle staniol omkring dit hoved... så undgår du også at rumvæsnerne kan læse dine tanker ;o)

Hmmm... Hvad er det nu for en film det er fra?

Nåmen... Billigt nok ja... Jeg bryder mig bare ikke vildt meget om deres telefoner :o(

Why do we even care???

#5: shadowsurfer

13. apr. 2004 18:18

#3, er du bange for strålerne, skal du netop vælge en utms telefon, da de udsender stråler, der langt fra lige så kraftige som GSM. UTMS strålerne behøver ikke at være lige så kraftige som GSM strålerne, da de benytter en meget højere frekvens.

#6: newz-neko-chan

13. apr. 2004 18:18

Jeg vil da skide på deres "indholdstjenester", hvad koster det at hive rå data ned?

<i>"The future is bright, the future is a registered trademark"</i>

#7: newz-jank

13. apr. 2004 18:27

#2 Miwer : nu er det jo også kun 3's Motorola telefoner der kører symbionOS 7.0 som forøvrigt, i mine er øjne er det klart bedste OS ude lige nu, både hvad brugerflade og udvikling angår.
Så du har rig mulighed for at vælge en anden.

Jeg håber bare for 3's skyld at der er harmoni imellem de nye tlf/abn. priser og de gamle, ellers får 3 en helvedes masse utilfredse nuværende kunder inklusiv undertegnede.
Jeg begynder at fortryde mer og mer at jeg har købt hos dem. Det virker ikke som om der er ret meget styr på den virksomhed. En ting som direktør skiftet ik hjælper specielt meget på.

#8: newz-Gathond

13. apr. 2004 18:27

#5, efter hvad jeg lige kan finde på nettet kører umts i frekvens områderne:
1900 MHz -1920 MHz and 2010 MHz - 2025 MHz
i forhold til gsm1800 (hvad der vel bruges mest i byområder (er muligt jer tager fejl her) kan dette vel ikke ligefrem siges at være meget højere.
at der så nok kommer flere master op for at kunne opnå datahastighederne (og den faktiske effekt i telefonerne så kan sænkes betragteligt er en anden ting).

--- For every complex problem, there is a solution that is simple, neat, and wrong. -- H. L. Mencken

#9: newz-jank

13. apr. 2004 18:29

#10: newz-dalbjerg

13. apr. 2004 18:35

Det skulle jo komme.. (Det have 3 indført i Sverige for et stykke tid siden...)

#11: newz-dalbjerg

13. apr. 2004 18:36

Der er også "flatrate" på at hente date...

http://www.3.dk/templates/SubscriptionPlan.aspx?id=157

Dog kun op til 1 GB

#12: newz-neko-chan

13. apr. 2004 18:55

#11

Ja, som tillægsabonnement til kun 799 kr/md.

<i>"The future is bright, the future is a registered trademark"</i>

#13: newz-TYBO

13. apr. 2004 19:30

håber at 3 klare sig på markedet....tager hatten af for at de laver denne mega satsning.
Klare mig dog fint med den telefon jeg har i dag.

#14: rackbox

13. apr. 2004 19:51

Det gør det unægteligt lidt mere interessant... Måske de andre udbydere også laver et flatrate-abb.?

http://www.pbtryk.dk

#15: CableCat

13. apr. 2004 20:20

hmm, man kunne jo bruge sin g3 telefon som webcam hvor som helst hvor teleselskabet-3 dækker for kun 49- pr. måned.

gnæk gnæk...

Jeg syndes at det er for latterligt at de kan få lov til at kalde sig "3". Orange er også lige groft nok.

Standardisering gennem tvang, giver frihed.

#16: newz-orillion

13. apr. 2004 20:21

Bare surt at dem som har købt abb. ved 3 før det nye her, ikke kan skifte over. Man skal vente til ens 6 mdr´s periode er udløbet.

Time is the best teacher, unfortunately it kills all its students

#17: newz-tryl

13. apr. 2004 21:21

Sådan nogle numre gør jo at folk vil tøve en del med at skifte til 3, hvis de ikke lige kører et tilbud som er så godt, at det dårligt kan blive bedre.

./tryl

#18: newz-fr0s7

13. apr. 2004 21:28

det skal blive spændende at følge udviklingen... specielt hvis andre udbydere følger 3G's eksempel ;)

#4 det er fra "Signs", god film forøvrigt :)

#19: newz-Redhack

13. apr. 2004 21:41

Det tager jeg hatten af for. Det er da mega billigt.

Jeg håber da at der er en del som hopper på vognen nu.

MEN, køb ikke i Motorola 920.. Deres software SUCKS!!!

Jeg har ikke andet end problemer med min, men der skulle snart komme en opdatering.

Men det er da fedt at jeg kan have et helt afsnit med Simpsons på den... Hvem ellers har en mobil der kan det? :)

World Of Warcraft fanside: www.wowfan.dk

#20: x3me-brain

13. apr. 2004 22:14

#5 Det er meget svært at sige, at bare fordi umts kører med lavere effekt, så er det mere sikkert. De frekvenser der køres med ligger tættere på det der bruges i en mikrobølgeovn. Og disse frekvenser er netop valgt for deres evne til at varme kød...
Når det er sagt, så skal man også lige tage i betragtning, at selvom der måske kan påvises kortvarige effekter ved brugen af umts (kvalme, hovedpine osv.), så er det vist ikke påvist at disse effekter bliver der når påvirkningen stopper. Det vil sige, at man ikke skulle kunne tage permanent skade af brugen. Man kan så diskutere, om man burde have lavet en 10-20 års forskning i langtidseffekterne før man begyndte at sælge licenser og opbygge netværk. Men det er vel et trade-off mellem fremskridt og folkesundhed.

The key to creativity is knowing how to hide your sources. -- Albert Einstein

#21: Ronson

13. apr. 2004 22:24

50 kr/måned, fair nok - men hvorfor lige vælge 3? Var ideen med 3 ikke videotelefoni og det der var smartere? Eller det er måske kun for at man samtidig kunne vælge en fed telefon? :)

#20: Varme kød? Så ved jeg ved varmer en mikrobølgeovn vand, sukker og fedt :)

Steve Jobs has no public record of giving to charity. As of 2011 Bill Gates has given about 30 billion to charity.

#22: Erroneus

13. apr. 2004 22:34

flaterate.. ja men max 1 gb. :(

Men ellers er deres nye abb. ret cool, specielt med de telefontilskud som de giver.

Nec 313 for 99 kr. er ****** billigt :)

Innews.dk - An erroneous trophy hunter...

#23: KNAzZ

13. apr. 2004 22:42

#19 det har jeg!!! :D og samtidig med det kan jeg også have 20 musik numre, 8 afsnit af diverse andre serier, eller et par film :D der er også kommet en xvid/divx player til den som fylder HELE skærmen ud!!!

og hvad angår softwaren, så er der en opdatering på vej, som skulle gøre A920 telefonen meget bedre. De har købt opdateringen, og mangler kun at få den ud i butikkerne, så den skulle være til at få på fonen omkring d.24 april!

de sælger ikke A920 telefonen mere, men har fået "tvillingebroderen" A925 :D det eneste som er anderledes er udseendet og så er skærmen belyst bagfra, hvor A920 er belyst frae siderne

#24: newz-Scotty

13. apr. 2004 22:53

#4 Er det ikke Coneheads?

#25: XERXES

13. apr. 2004 23:40

#3
Ifølge overlæge Christoffer Johansen fra Kræftens Bekæmpelse, som har skrevet doktordisputats om stråling. Kan bølgerne fra mobiltelefonen kun opvarme hjernen 0,1-0,2 grader celsius. Hvilket vil svare til at man går en tur op og ned af en trappe eller løber en tur. Ifølge ham udsender mobiltelefonen en stråling hvad der svarer til 0,8W, hvilket er meget lidt, når man sammenligner det med en microbølgeovns sædvanlige 750W.
Ifølge deres forsknings resultater, forøges chancerne ikke for at få kræft/svulster hvis man taler i mobiltelefon. Men dog siger han at pga. at teknologien stadigvæk er så ny, kan man ikke sige noget om langtidseffekterne. Desuden er alle forskningsresultaterne baseret på voksne mennesker.

Dette var hvad de skrev i magasinet T3.

På Internettet er der ingen der ved, at du er en hund.

#26: newz-[BundGas]Zemoh

14. apr. 2004 00:04

*snip* (tillægsabonnement)

NetConnect Free 799 kr./md.
Ubegrænset forbrug af mobil data op til 1 GB pr. måned.
*/snip*
Errr ?!?!? Er det ikke det samme som hvis Q8 lavede et tilbud der hed: "Kom og tank hos os, du får UBEGRÆNSEDE mængder af benzin op til 50 liter om måneden..." SUK !!!
?!? Hvad er det der sker for sælgere når de skal få noget til at lyde attraktivt ...

Ellers et fedt tilbud, jeg er bare ikke lige til at folk skal kunne se mig, når de snakker med mig i telefon. Så jeg kan stadig ikke se det mega + ved at købe sådan en fon... But thats just me :)

#27: newz-BeLLe

14. apr. 2004 00:14

den eneste funktion jeg ikke kan se er nogen nytte i hverdagen er videotelefoni. synes det er ret smart at man kan få nyheder, sport etc med clip sent til en når man er på farten...
hvis det så bare var i en pda så jeg kunne have min tlf og resten adskilt ville det være helt perfekt.

Weee nr. X (Se i toppen af dette indlæg hvilket nummer der skal sættes ind ved X)

#28: newz-Genesis

14. apr. 2004 08:36

Omkring dækning (fra tirsdag 13. apr. 2004, kl. 17:29):
http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=23306

#29:

14. apr. 2004 09:36

Angående stråling, har jeg undret mig over at min mobil virker fint i mikroovnen (ovnen er slukket altså!). Skærmningen kan ikke være specielt god; nu er det meget svært at skærme 100%, men alligevel er det mærkeligt. Husk sølvpapir om hovedet i køkkenet :-)

#30: x3me-brain

14. apr. 2004 10:48

#21 okay så. Men det gør det vel ikke bedre. Hjernevæv er vel hovedsageligt fedtlignende væv. Men som det også bliver skrevet, bare fordi det opvarmes en smule, så kan man ikke konkludere at det er skadeligt på lang sigt.

The key to creativity is knowing how to hide your sources. -- Albert Einstein

#31: newz-ClausMadsen

14. apr. 2004 11:08

#29 - Kan det tænkes at du bare ikke ved noget om afskærmning og brug af referenceforbindelser ?

Det metalbur der er i microbølgeovnen er forbundet til magnetronens referencepotentiale - derfor bliver den stråling der fanges af metalburet ledt hertil - istedet for at stråle ud i rummet.

Når du lægger din mobilos i microbølgeovnen rammer radiobølgerne metalburet og transmitteres videre derfra, fordi at metallet ikke har forbindelse til senderens referencepotentiale.

Hvis du forbinder mobilens HF-stel til microovnen er det helt anderledes..

/Claus

"Duct tape is like the force: It has a dark side and a light side and it holds the universe together."

#32: newz-Jake_the_Snake

14. apr. 2004 11:39

Er der andre end mig der ikke kan få deres dækningskort til at virke? Hvis i kan så sig mig lige om de dækker Kolding.

#33: newz-Zaphod_beblebronx

14. apr. 2004 12:41

Hmmm syntes det abonnemang lyder ret godt. men nogen der lige har en memning om den der, NEC e313 mobi. Om den er noget værd for den lyder da umiddelbart lidt skrabet i forhold til de andre 3 telefoner.

Find på en funky remark, og forestil dig så den står her.

#34: newz-Mifan

14. apr. 2004 13:44

#33 Så vidt jeg kan læse mig til, er den skrabet i forhold til de andre... men i sig selv stadig en glimrende telefon.
Det folk umiddelbart har af negative ting om den er længden og stand-by tiden (som iøvrigt er et problem for de fleste af dem)...
Se mere på mobildebat.dk

www.mifan.dk

#35: newz-jank

14. apr. 2004 15:14

313 er lidt stor imo, jeg har selv købt NEC e616 som er den mindste til dato og den er stadig meget stor. Men jeg syntes funktionerne kompencere ret godt for dette. Eneste problem er at firmwaren på telefonerne stinker. Og sådan er det over hele verden. Jeg har læste ihærdigt på diverse 3 boards, og et af de bedste er www.aussie3g.com. Alle steder bliver der klaget over firmwaren, og slemmest har det været i australien hvor telefonerne pludseligt glemmer alt data, undtagen grundinstillingerne. I andre lande hvor der benyttes en anden firmware version blinker eller går skærmene ud osv. Så slemt ser det vidst ikke ud med den firmware der bruges i de danske telefoner, men jeg syntes dog de er noget mangelfulde. Eneste problem er at 3 ikke har kunnet hitte ud af en fornuftig og økonomisk måde at distribuere evt. nye firmwares.... så 3 få lige fingeren ud, vi er nogen der venter med længsel ;)

#36: newz-GeneralHumpalot

14. apr. 2004 17:14

Er Nokia'en ikke den mindste?

#37: newz-susanne

14. apr. 2004 17:15

Jeg overvejer at få en NEC e616 m. 3-Boom, det ser jo ud til at kunne konkurrere med mit Sonofon Debillos på alm samtaler og sms...
Er der nogen der ved om sms fra danmark til udlandet også går for 15øre hos 3?
Og hvordan er udlandstaksterne for brug af 3'erne i udlandet (her tænker jeg på alm. mobilsamtaler og sms'er), er de hen i vejret i forhold til andre mobilselskaber, eller?

#38: Whoever

15. apr. 2004 08:28

håber stadig at 3 går nedenom og hjem.
Danmark er så lille at det er direkte dumt at udbygge GSM netværket, dels fordi 2.x netværket fungerer fint som det er, og dels fordi Danmark har muligheden for at oprette et landsdækkende ip-telefoni netværk (hvilket jeg håber er grunden til at sonofon og TDC holder sig tilbage mht. til GSM 3).

GSM 3 har ingen fremtid...to netværkstyper har ingen fremtid. :D

FRI SOFTWARE! FRI LARS BARFOED! FRI PÆDAGOERNE! OG HOLD SÅ KÆÆÆÆÆÆFT! Jeg sidder faktisk og...

#39: x3me-brain

15. apr. 2004 09:10

#38 GSM har ikke så meget med 3G at gøre. Det hedder UMTS. Udover det, så er der ikke de store muligheder for udvidelser på det nuværende GSM net, da båndbredden er ved at være strukket til max. Hvis man skal bruge mere båndbredde (f.eks til video samtaler), så skal man op i 2,5G eller 3G. Grunden til at Sonofon holder sig tilbage med 3G er vel at de ikke har en licens. I stedet ser det ud til at de forsøger sig med 2,5G. Det kan da være at de kan komme igennem med det, da det skulle være noget billigere at etablere dette net. TDC's grund er vel at de vil se tiden lidt an. De har jo en deadline på hvornår de skal dække en vis procentdel af DK.

The key to creativity is knowing how to hide your sources. -- Albert Einstein

#40: Whoever

15. apr. 2004 10:54

Ehm, 3G ER GSM 3....(eller 3GSM som GSM Association selv betegner det). UMTS er bare packet switched, hvilket netop gør det idiotisk. Man kunne jo ligeså godt vente, spare de penge det koster at sætte master osv op, og istedet koncentrere sig fuldt ud om at lave en ordentlig trådløst IP netværk.
3G netværk bygger på IP og ATM netværk som de er nu, men man har jo stadig et lag ekstra, istedet for bare at køre det som REN IP.
Synes i bund og grund bare at det er spild af ressourcer, især i et lille land som Danmark.

(troede at sonofon var én af dem der fik kontrakt..my bad).

Newton >> Einstein..heh

FRI SOFTWARE! FRI LARS BARFOED! FRI PÆDAGOERNE! OG HOLD SÅ KÆÆÆÆÆÆFT! Jeg sidder faktisk og...

#41: newz-seahawk

15. apr. 2004 11:43

Jeg kan godt bekymres over at ALLE deres telefoner leveres med 2 batterier!

Det lyder for mig som de har en lav standbytid - er der nogen der har dem der kan komme med praktiske erfaringer?

#42: newz-hatt

15. apr. 2004 14:59

#19
Jeg har nu ingen problemer med softwaren på A920.
Men det bliver da kun bedre når vi får Symbian 0.8 på.
Åbent for 3. parts software og bluetooth (nu jeg er så heldig at have workstation med bluetooth, og kan få billige øresnegl).

#41
Jow, jeg blev også lidt halvpaf da jeg så de 2 batterier og det er da også nødvendigt.
Eksempel:
Jeg har op til 60 minutters pendling til og fra arbejde.
Der kører den fuld skrue med mp3. Der bliver leget lidt med den på job. Sync'et møder og whatnot, og så musik hele vejen hjem igen, og jo, så er der ikke meget juice i den længere (ca 1/4)...

psst go csw :D

- Ren hørmeri

#43: Wolly

15. apr. 2004 16:46

Jeg kan sq ikke helt forstå den skepsis nogen stadig har for 3! Med dette tilbud ligger de helt på linie med alle de andre selskaber på tale og sms. Samtidig dækker de hele landet på normal telefoni, da de bruger TDC's net. Telefonerne koster ikke mere end dem fra de andre selskaber, og kan 10 gange mere.

Jeg tror sq snart jeg går ud og køber mig sådan en telefon!

PS: Jeg er ikke blevet betalt af 3 for at give denne kommentar :-)

- Wolly -

#44: newz-rød front

15. apr. 2004 20:00

Hmm, man skal altså abbonere på deres Boom abonnement, og derudover er der et tvunget tillægsabbn. på 100 om måneden?
Måske har jeg misforstået noget, men jeg synes ikke umiddelbart det er noget godt tilbud.

Rød front! www.tuxnet.org www.kommunist.dk

#45: newz-rød front

15. apr. 2004 20:16

Hmmm, jeg var vist for hurtig. Det er jo egentlig ikke så dyrt :)

Rød front! www.tuxnet.org www.kommunist.dk

#46: bnm

15. apr. 2004 20:51

Der lader til at være lidt forvirring omkring begreberne. Hvis ikke så ignorer den her post :)

GSM er en standard der dækker over en hel masse mere end f.eks. TDMA eller CDMA, så at sammenligne dem er som at sammenligne biler og dæk.

I GSM brugte man oprindeligt TDMA til at transportere data over mediet, men det kunne lige så godt været en anden teknik, som f.eks. CDMA, med højere kapacitet.

UMTS er en "ny" omfattende standard. Den er udviklet specielt til 3G (som betyder '3. generation'). Her bruger man W-CDMA (5MHz) som lover hastigheder fra 2Mbit/s og op imod 10Mbit/s tidligst i 2005.

Et alternativ til W-CDMA (og dermed UMTS) er CDMA2000 (1.25MHz) som ikke lover lige så høje hastigheder som UMTS mener at kunne komme op på, men som ville være lettere at migrere det gamle GSM (TDMA) netværk over til.

GSM og UMTS har hver især deres forcer og svagheder, så at sammenligne dem er som at sammenligne en hammer med en skruetrækker.

Som det er nu tyder det på at USA bevæger sig mod CDMA2000 fra at have brugt TDMA, og at Europa bevæger sig mod W-CDMA. Det skyldes nok det meget segmenterede mobilmarked i USA som generelt har noget ringere roaming aftaler mellem udbyderne og ikke har været lige så hurtige til at springe på CDMA.

Civilsamfund og oplysningsværdier.

#47: x3me-brain

16. apr. 2004 09:13

#46 Er du sikker på at du ikke mener GHz? Jeg vil tro at du vil få problemer med at modulere 10Mbps på en 5MHz bærebølge.

The key to creativity is knowing how to hide your sources. -- Albert Einstein

#48: bnm

16. apr. 2004 13:18

#47: ja, jeg er sikker. Uden at påstå jeg ved hvordan de vil gøre det, så kunne jeg forestille mig at de vil kunne udnytte hver periode til 2 bits.

Civilsamfund og oplysningsværdier.

#49: bnm

16. apr. 2004 17:24

Desuden er der jo kun tale om en bærebølge. Moduleringen af signalet foregår så vidt jeg ved, ved 900, 1800 eller 1900 MHz.

Civilsamfund og oplysningsværdier.

#50: newz-rød front

16. apr. 2004 18:42

#33

Jeg har lige købt den e313, og den ser virkelig god ud.
Det eneste jeg kan brokke mig over, er at der ikke følger drivere med.
Så jeg sidder med et USB-kabel til at forbinde den til min computer med, men ingen drivere, det er sgu neder.

Jeg leder dog på det der smarte noget kaldet internettet, og de skal nok dukke op en dag :D

Rød front! www.tuxnet.org www.kommunist.dk

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret bruger