mboost-dp1

Hewlett-Packard

Elgiganten laver HP-butik

- Via Business.dk - , redigeret af Emil , indsendt af sissy

Som det første sted i landet vil Elgiganten på Hovedvejen i Glostrup nu åbne en såkaldt butik i butikken, der kun koncentrerer sig om produkter fra HP.

Konceptet med en butik i butikken bliver mere og mere udbredt. Virksomheder som Sonofon og Apple har allerede gjort dette i et stykke tid og nu altså også HP.

I HP-butikken vil man ikke kun kunne købe produkter fra Hewlett-Packard, men også finde hjælp og råd om de solgte produkter fra medarbejderne, der alle er uddannede hos HP.

Det forlyder ikke, hvorvidt Elgiganten har planer om at åbne HP-butikker i andre af deres butikker.





Gå til bund
Gravatar #1 - sgt.borup
20. nov. 2008 09:19
det lyder da nice, har aldrig haft noget imod HP, og bestemt heller ikke deres nye notebook's, designet derpå og hardware specifikationerne er bestemt heller ikke noget at kimse af :)
Gravatar #2 - fjols
20. nov. 2008 09:41
Lækkert med butik i butikken. Jeg kan godt lide at man kan få et lidt mere specialiseret svar end man normalt ville.
Man skal bare passe på ikke at overdrive det. Fx synes jeg ikke de 3 butikker i butikken, som de har i fx Føtex i Aalborg C er noget værd. Mest af alt fordi der ligger en "rigtig" 3 butik 500 m. oppe af gaden, og hvad er pointen så?
Gravatar #3 - Zombie Steve Jobs
20. nov. 2008 09:42
"der alle er udannede hos HP"
Det er nice, det er tit, at det eneste de glor efter, når butikker ansætter, er om vedkommende har en handelseksamen-ting. Wtf, who cares, jeg vil sgu vide noget musikken, computeren, eller whatever jeg skal købe. Ikke få en salgstale fra en eller anden, der kender et kasseapparat.
Gravatar #4 - JensOle
20. nov. 2008 09:46
Så kan man måske få hjelp til at "nedgradere" Vista til XP på deres notebooks.
Gravatar #5 - radmer
20. nov. 2008 10:18
Er helt enig med #3: Tanghaar, og tror sku ikke at et 1/2 dags kursus hos HP for nogle Elgigant-sælgere som "could'nt care less" skulle ændre noget som helst på deres normale "rådgivning" - som udemærker sig ved at overkompensere for den totale mangle på ekspertise, ved hjælp af salsgas og tilfældig brug af fagtermer.
Gravatar #6 - apkat
20. nov. 2008 10:19
Hvad med en butik i butik i butik?
Gravatar #7 - thethufir
20. nov. 2008 11:13
#4 Det kan du ikke... HP har officielt udmeldt at de ikke længere supporterer XP.. Hverken med drivere eller manualer.
Gravatar #8 - Erroneus
20. nov. 2008 11:43
#6 det er norsk for indkøbscenter
Gravatar #9 - madeinrussia
20. nov. 2008 11:57
Dejligt at du sådan "laver et område" som man bare kan holde sig fra. :)
Gravatar #10 - GoBBLeS666
20. nov. 2008 12:37
#9 Hehe, tænkte det samme :)
Gravatar #11 - Sirius7dk
20. nov. 2008 17:23
#8 Dagens bedste joke :)
Gravatar #12 - Systran
20. nov. 2008 17:55
#6
Altså butikker hvor de kun sælger HP Pavilion DV6756EO? :P
Gravatar #13 - agony666
20. nov. 2008 18:14
jeg syndes det er en god ide med den hp buttik der skulle gerne være flere af dem :D så kan det ske jeg kan slappe lidt mere af på arbejde :D
sider og laver tech support for HP
Gravatar #14 - Killa
20. nov. 2008 21:17
Hvorfor er det nødvendigt at dem på kursus hos HP? Hvorfor ikke ansætte nogen der ved hvad de snakker om, så evt. sende dem på et salgs-kursus?
Gravatar #15 - Ronson ⅍
20. nov. 2008 21:34
Kommer vel til at gå ligesom med Sony, med eksklusiv-modeller som man skal fare rundt for at finde en butik der er specialiserede i at sælge. Sørgeligt!

#14: Fordi produktuddannelse = salgstræning i dag. Uanset hvilken producent der holder kursus så går det jo ud på at lære de argumenter der skyder produktet afsted til kunden.
Gravatar #16 - agony666
21. nov. 2008 06:46
#14
HP computer har f.eks en recovery partition som man komme ind til ved hjælp af D11 inden windows starter
og der inde er der en menu over forskelige ting man så kan vælge,
hvis at en kunde nu har problemmer kan man jo gå ned i butikken og få hjælp til og komme de ind under, eller man kan ringe til supporten og så sider jeg og siger hva man skal hehe
men ellers er der ikke så meget forskel på en HP og alm. computer
men der er nogen der ikke er glad for at skulle ringe til supporten de vil hller gå ned i butikken og få personlig betjæning
Gravatar #17 - madeinrussia
21. nov. 2008 08:01
#16 Fedt jeg laver en computer hvor knappen D11 og D12 gør computeren 1000 gange så hurtigt, held og lykke med at finde dem, men computeren kan det!
Gravatar #18 - Killa
22. nov. 2008 04:47
#16
Det ville enhver nørd kunne finde ud af, uden nogensinde at have set den menu før.
Det jeg mener er... i stedet for at ansætte en eller anden random sælger, hvorfor så ikke ansætte en nørd? En som ved noget om det han sælger må da kunne bedre betjening end en som måske kan huske lidt fra det kursus han var på.

Jeg har det faktisk sådan at jeg ikke gider snakke med sælgere i butikker. De plejer jo alligevel ikke at vide mere om tingene end jeg selv gør (eller kan læse på skiltene).
Gravatar #19 - agony666
22. nov. 2008 05:57
#18
hvor mange nørder vil os vælge en HP stationær?
notebook kan jeg forstå,
Gravatar #20 - MiniatureZeus
22. nov. 2008 07:52
Hvis det bliver ligesom deres Apple Shop-in-Shop, også i Elgiganten (vidst nok også i Gentofte) så er det da lige til at lukke op og skide i...
Det eneste de ved, er at Apple laver nogle flotte computere, og de kan køre noget som hedder Leopard, haha rigtig sjovt :/
Gravatar #21 - Killa
22. nov. 2008 16:09
#19
Ingen. Men jeg kunne forestille mig at dem der vil, kunne tænke sig kvalificeret hjælp i butikken.
Gravatar #22 - <3Thinkpads
22. nov. 2008 17:29
KILLA (21) skrev:
#19
Ingen. Men jeg kunne forestille mig at dem der vil, kunne tænke sig kvalificeret hjælp i butikken.


Hvilket så vender sagen tilbage til; Hvorfor så tage i Elgiganten?
Gravatar #23 - Borg[One]
22. nov. 2008 23:21
#3 Hold nu op - sådan er det jo indenfor alle brancher.
Hvis du intet ved om HiFi, vælger du muligvis supermarkedet, eller Fona som dit indkøbssted.
Hvis du ved noget er det muligvis HiFi-klubben.
Hvis du ved en del måske TapeConnection.
Er du superSej customisere du dit anlæg, gennem 12 forskellige specialforretninger, og lodder det hele sammen selv.

Det samme eksperiment kan du gøre med tøj, sportsudstyr, biler etc.
Hvad er det lige der går IT-branchen så speciel på det punkt, at det skulle adskille sig helt vildt fra den model?

#22 Forhåbentlig pga prisen, og måske fordi det er nemmere at få oprettet en supportsag...
Gravatar #24 - Killa
23. nov. 2008 22:25
#23
Det er jo også fint nok hvis de fortæller dig at de ikke ved noget om det. IMO er problemet at sælgerne hellere siger "du skal helt klart have den der" end "det ved jeg ikke". I rigtig mange tilfælde er der jo tale om vildledning i stedet for vejledning.

Da jeg købte TV var jeg nede i Sony Center. Ham jeg fik hjælp af vidste tydeligvis intet om hvad der var forskellen på de forskellige modeller, ud over det der stod på skiltene. Den eneste grund til at jeg ved det er at jeg havde kigget lidt på dem på nettet, dvs. når en anden kunde spørger får han et forkert svar.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login