mboost-dp1
Microsoft
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Det længe ventede DX12. Suk at det først kommer Q4 2015. Kunne virkelig godt bruges lige nu, hvis man f.eks. spiller Planetside 2 og selv hvis man overclocker sin 4690K til 4.5GHz, så bottlenecker CPU'en stadig grafikkortet i store kampe. Men derfor kan man alligevel godt glæde sig!
#1 Omvendt så kunne de også fjerne noget af det ral de smed i spillet ved release. Det kørte helt fint i late beta med op imod 40FPS i tunge multi-faction kampe på en 2500K og et 560TI.
#2 Man kan sige, at det også er et meget stort spil. Men det er nok fordi jeg har større krav, og kan ikke klare min fps går ned under værtfald mindst 57 fps. Vil gerne helst holde mig på minimum 60 fps hele tiden. Jeg har holdt øge med GPU Load med GPU-Z, og kan falde i store kampe helt ned til 55% og ofte ligger den på 75 - 85%, hvor den reelt set burde ligge på 98-99%. Det er lidt skuffende. Sætter man grafikken ned, så er det kun få at kompensere for den dårlige GPU Load. Man kan f.eks. ikke en gang spille med shadows i nogle tilfælde, fordi det åbenbart ligger mere præs på CPU'en i stedet for GPU'en. Mystisk opbygning af spillet.
Det kan være jeg husker forkert, men er planetside 2 ikke netop blevet bashet for at være designet komplet tåbeligt i forhold til ydelse? Mener de bl.a. brugte resourcer på at tegne ting som øjne på alle figure på trods af at alle har hjelme med visir der dækker øjne, og rendering af ting som var skjult af fx en mur.
Der må jo være en grund til at jeg nemt kan få en kæmpe load på grafikkort i andre spil men i PS2 er det udelukkende CPU der får lov at arbejde.
Der må jo være en grund til at jeg nemt kan få en kæmpe load på grafikkort i andre spil men i PS2 er det udelukkende CPU der får lov at arbejde.
Nu bruger Xbox 1 så heller ikke en Intel HD chip. Jeg ville være mere imponeret hvis de testede et réelt grafikkort istedet for on-chip.
#4 Du har helt ret! Det er absolut kun i Planetside 2, at det problem forkommer. Og det er kun pga. Planetside 2 jeg har overclocket min CPU. For det er det eneste sted, som reelt set føler jeg får noget ud af det. Når SOE er så dovne og langsomme til at fixe deres crapy kode, så kunne det være fedt hvis DirectX 12 kunne løse noget af det.
#8 Selvom man ikke fik noget performance ud af DirectX 12, ville man stadig spare noget på strøm regningen, eftersom CPU forbruget stadig falder.
#8 Selvom man ikke fik noget performance ud af DirectX 12, ville man stadig spare noget på strøm regningen, eftersom CPU forbruget stadig falder.
#11 Der går så også lige til Windows 10 før at en håndfuld developers er gået over til DX12. Der er mange udviklere der stadigvæk bygger DX9 pga. legacy maskiner.
Det virker mere og mere som om de gør meget i udviklingen af integreret gpu i cpu end de gør i dedikeret gfx. Kun et spørgsmål om tid før de indhenter pc'er med dedikeret gfx så folk vil gå væk fra pc som vi kender det i dag og derfor vil udviklingen af spil og deres grafikmotor nok også gå lidt i hold da vi jo stadig har konsoller de gerne vil tjene penge på og så nytter det jo ikke at spil ser 3x så godt ud på en pc.
Hvis de ikke snart tillægger mere respekt og energi i pc gaming så ender det med jeg dropper computerspillemarkedet helt.
Hvis de ikke snart tillægger mere respekt og energi i pc gaming så ender det med jeg dropper computerspillemarkedet helt.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.