Annonce

Nyt fra microsoft

Indsend nyhed

Del dine opdagelser!

Afstemning

Hvornår har du sidst været til LAN?

  • 55%Det er er mere end et år siden
  • 12%Har aldrig været til et LAN
  • 10%Inden for det seneste år
  • 6%Inden for de seneste 2-4 uger
  • 6%Inden for de seneste 3-4 måneder
  • 6%Inden for den seneste uge
  • 5%Inden for de seneste 5-8 uger

Den amerikanske hær vælger Vista

26. maj 2009 13:30Til trods for at Windows 7 udkommer senere på året og samstemmende er blevet udråbt til at være bedre end Windows Vista, så har den amerikanske hær nu valgt at opgradere deres maskinpark fra Windows XP til Vista.

Opgraderingen bliver en kæmpe opgave, idet der p.t. findes 744.000 computere i hæren, hvoraf kun 13 % kører Windows Vista i forvejen, resten skal opgraderes. Målet er at have gennemført opgraderingerne inden udgangen af i år.

Samtidigt med at Windows bliver opgraderet, så opgraderes office-pakken også. Her vil der blive opgraderet til Office 2007 fra Office 2003, dog er halvdelen af computerne allerede installeret med den nye officepakke.

Opgraderingsprojektet forventes at blive den største udrulning af Windows Vista i en organisation i USA nogensinde.

#1: TuxDK

26. maj 2009 13:36

Hvorfor?

Ved ikke rigtigt hvad jeg skal sige mere. Er da komplet tåbeligt at skifte så mange systemer til Vista nu.

Core i7 920 @ 2.66 - 12GB DDR3 (1333 Mhz) - GTX285 1GB DDR - 22" Samsung T220 - HTC Desire (Android 2.3)

#2: floe

26. maj 2009 13:38

Gal en hasaderet overhaling!

#3: newz-crusie

26. maj 2009 13:39

giver da absolut ikke nogen mening at opgradere til til allerede nu outdated os... så hellere holde fast i xp og så opgradere til 7 når det kommer

#4: kr00z0r

26. maj 2009 13:41

Håber de har fået et meget godt tilbud. Selv skulle jeg næsten have penge for at "nedgradere" til Vista. Jeg er godt nok tvunget til at bruge det på arbejdet, men min arbejdsgiver har indset problemet, så det varer forhåbentligt ikke længe. Hvis det ikke var fordi vi havde været dumme nok til at binde os fast på Monopolsoft med Outlook og lignende blev det nok helt et farvel til Windows.

Microsoft - if your freedom has no value

#5: Alrekr

26. maj 2009 13:42

De begyndte sikkert at snakke om at skifte allerede da Vista udkom. Men administrationen er sikkert først blevet færdig med at diskutere det nu...

Newz.dk på den fede måde: http://knowyournewz.dk/index.php?title=SNES

#6: dsckeld

26. maj 2009 13:46

#5 Kort og koncist. Og garanteret ganske godt ramt. Man skifter jo ikke lige OS på en million maskiner uden at have en plan. Den tager så lang tid at planlægge at rygterne om Windows 7 ikke engang var begyndt at komme da planlægningen startede.
Det kan endda være så galt at planlægningen startede inden alle fandt ud af at Vista skulle skippes.

Når først en mastodont som den amerikanske hær starter på noget, så er det svært at skifte retning midt i det hele. Ellers ville hæren i 2013 kunne annoncere at de endelig var på plads med den udrulning de startede i 1995. Windows 95 er dog udskiftet med Windows "Crysis edition" i mellemtiden.

#7: zymes

26. maj 2009 13:52

Hvorfor opgradere fra office 2003 til 2007? Bare for de kan og har pengene? Må da være pænt dyrt at opgradere bare dem på små 375.000 maskiner :o

Ja, jeg blev tabt på gulvet.

#8: Scurvy Lobster

26. maj 2009 13:55

Rygtet siger, at Win7 bliver dyrere i indkøb end WinVista. Med den maskinpark de skal installere på, så har det nok også en del betydning for dem med en lavere indkøbspris, mængderabat og det hele medregnet.

#9: ToFFo

26. maj 2009 14:00

Oh shit... Alle deres våben bliver affyret til lande rundt omkring i verden og alt deres INTEL bliver emailet til Kina inden de kan nå at sige "we hate vista"

Der findes ikke pingviner på nordpolen. Who gives a shit??

#10: Legin

26. maj 2009 14:11

Det giver da meget mening at købe et styresystem som nu er blevet testet godt igennem, rettet for fejl osv. Hvis man skal have stabilitet kan man ikke altid gå med det nyeste :)

#11: Zaiathon

26. maj 2009 14:15

Vista-bashers: Get a life

#12: krainert

26. maj 2009 14:17

(-1) * (-1) = 1
Yay for logic!

#13: stein

26. maj 2009 14:18

#10

Jep, det er måske nærmere overraskende, at de allerede opgraderer nu.

#14: bjerh

26. maj 2009 14:25

#12 Jeg håber ikke du var sarkastisk, da det der er PRÆCIS lige så logisk som at 0.9999...n = 1.

Google define:Nerd - A nerd is very similar to a geek, but with more RAM and a faster modem.

#15: Coney

26. maj 2009 14:26

#7 Du skal se, det skyldes nok at office 2007 er langt mere tidssvarende og generelt et bedre produkt end office 2003... Det kan selvfølgelig også være at de bare vil bruge penge, men kunne næsten forestille mig at de havde tænkt over det...

#16: GurliGebis

26. maj 2009 14:30

#7> Mon ikke de har en Software Assurance aftale med Microsoft, som netop giver dem mulighed for at vælge hvilken version af Windows, Office m.m. de vil køre for den samme pris?

#17: newz-Kyoobix

26. maj 2009 14:36

Fatter ikke hvorfor den amerikanske hær overhovedet kører Windows. Nu ved jeg godt, at jeg kommer til at lyder som en windows-hater, men man skulle da tro, at de kunne finde ud af at lave deres eget OS, som var langt mere sikkert og stabilt end Windows.

#18: Windcape

26. maj 2009 14:42

Nu ved jeg godt, at jeg kommer til at lyder som en windows-hater, men man skulle da tro, at de kunne finde ud af at lave deres eget OS, som var langt mere sikkert og stabilt end Windows.Qubix (#17)

Du er ikke software udvikler kan man høre :)

http://about.me/windcape

#19: thethufir

26. maj 2009 14:53

Lobby-arbejde betaler sig åbenbart..... :(

#20: OniSael

26. maj 2009 15:01

Du er ikke software udvikler kan man høre :)Windcape (#18)

behøver han heller ikke at være at komme med hans point - hvlket jeg iøvrigt deler med ham - militært os vil heller ikke lide af de samme svagheder som Vista/win7 har etc.

iøvrigt vil jeg nu faktisk sove roligere hvis det var special edition linux gejl - ikke at jeg hader Vista - faktisk tværtimod - men kan godt se at det skal være kompatibelt med resten af verden(nok mere lobby'ism og unix-skræk)

BTW folk der hader vista så tager de 3 kliks så er ligeså "usikkert og hurtigt" som xp :P

There is a thin line between brilliance and madness, and mine is on a diet!

#21: steinster

26. maj 2009 15:29

militært os vil heller ikke lide af de samme svagheder som Vista/win7 har etc. OniSael

Explain yourself! Alle kan snakke om ingenting, men for en gangs skyld kan du saa ikke proeve at beskrive lidt hvad du mener istedet for, som jeg sagde tidligere i saetningen, at snakke om ingenting.

#22: Alrekr

26. maj 2009 15:31

#21, gætter på, at det er sværere at knække et system, hvor der konstant er sikkerhedsfolk der overvåger det (militærets eget OS), end et, hvor du kan knække millioner af andre PC'er med samme system (Vista) uden at blive fanget.

Newz.dk på den fede måde: http://knowyournewz.dk/index.php?title=SNES

#23: el_senator

26. maj 2009 15:31

#21, Jeg tror han mener er, at alt hvad der er udviklet internt i det amerikanske militær som regel er støbt ind i en blyklump for at være på den sikre side.

Med andre ord; et system udviklet af det amerikanske militær behøver ikke tage hensyn til hr. og fru danmarks krav til nem tilgængelighed - det skal bare være klippesikkert.

muldjord.com - sepulchrum.net <-- det er ik' for børn

#24: Boxcar

26. maj 2009 15:39

Hvad sker der for den amerikanske hær...

I sidste uge hørte jeg at de også skulle til at rende rundt med iPod's

#25: newz-Yilar

26. maj 2009 15:49

Mon ikke de har fået en god pris...

#26:      

26. maj 2009 16:16

Det kan være at de opgradere til vista fordi americas army snart kommer i en DX10 version (man har vel lov at håbe) :-)

hmmmm

#27: -N-

26. maj 2009 16:17

Der er så mange af de som i denne tråd siger at de ikke vil have et os først det er prøve kørt ordenligt.

Det er vista nu og derfor vælger de naturligvis ikke et nyt os de ikke ander noget som helst om.

Det ville være sindsygt hvis man installerede et os på så mange maskiner og aldrig har prøvet andet end en sølle beta.

#28: arne_v

26. maj 2009 16:41

#valget af Vista

Jeg ved godt at der er gået lidt mode (a la "alt for damerne") i "skip Vista og gå direkte fra XP til 7, men:
* 7 er ikke releaset endnu
* et sted som USA vil sikkert vente 12-24 måneder efter GA inden de tør rulle noget ud

Så hvis der skal noget ud inden 2011, så skal det være Vista.

#29: arne_v

26. maj 2009 16:49

#COTS versus custom build

Det er mange år siden at DoD besluttede at satse mere på COTS software.

Det er simpelthen billigere.

At udvikle et moderne desktop OS fra scratch vil koste milliarder af dollars. Eller koste adskillige eskadriller F-22, hvis man tæller på den måde.

Og det er næppe ret mange af de 700000 Windows PC'ere som virkeligt er hemmelige/vigtige.

USA er jo en helt normal arbejdsplads, hvor kantinen bruger regneark til udregne hvor mange kilo kød der skal bestilles til næste uge o.s.v..

De rigtigt hemmelige/vigtige systemer er formentligt (og forhåbentligt) sikrede noget mere.

#30: MaxPower

26. maj 2009 16:59

Jeg tror de opgraderer for at få en bedre perfomance og et mere stabilt system.

#31: Windcape

26. maj 2009 19:09

At udvikle et moderne desktop OS fra scratch vil koste milliarder af dollars. Eller koste adskillige eskadriller F-22, hvis man tæller på den måde.arne_v (#29)

Ikke nok med det, så vil de heller ikke have Microsofts 20 årige erfaring med styresystemer, og at sikre dem mod gængse vira.

Derfor min kommentar i #18, folk forstår simpelthen ikke hvor komplex det er at udvikling et operativ system.

http://about.me/windcape

#32: Hack4Crack

26. maj 2009 19:23

Tror det er en aftale mellem MS og US Army for at holde tallene kunstigt oppe med Vista, fordi Win7 vil helt sikkert blive populært

*laugh laugh laugh*

#33: arne_v

26. maj 2009 19:27

#31

Ja. Udover omkostningen ville der også gå 5-10 år med at få de værste bugs fundet og løst.

Jeg ved dog ikke om MS er de største eksperter indenfor beskyttelse mod vira.

#34: Hubert

26. maj 2009 19:35

#31

Ja. Udover omkostningen ville der også gå 5-10 år med at få de værste bugs fundet og løst.

Jeg ved dog ikke om MS er de største eksperter indenfor beskyttelse mod vira.arne_v (#33)

De er ikke nødvendigvis de bedste nej men der hvor de har fejlet mest er klart i opdragelses processen. De seneste undersøgelser viser at ~ 90% af sårbarhederne ville kunne undgåes ved at brugerne ikke havde administrative rettigheder. Og det er her Microsoft har en stor opgave med at få opdraget folk til ikke at køre med admin rettigheder uden grund.

Det er klart at mange vil gå efter et Microsoft produkt når det har været så let som det har været indtil nu. Vi taler jo de lavthængende frugter her.

Maybe the dingo ate your baby!

#35: arne_v

26. maj 2009 19:43

#34

Jeg er helt enig i at det er en af de aller vigtigste årsager til problemer.

Men jeg synes ikke at det kun er et opdragelsesmæssigt problem. MS har lavet nogle valg med hensyn til defaults. Og MS og diverse ISV'ere har lavet nogle valg med hensyn til software som kræver admin rettigheder.

#36: newz-frkens

26. maj 2009 22:30

Faktum er at Vista har været på markedet i 4 år. Det giver den amerikanske en vis sikkerhed i forhold til at det er et gennemtestet produkt. Vil de hellere vente på at Windows 7 udkommer, for at vente yderligere 4 år på produktet er gennemtestet vil de først komme til at opgradere sidst i år 2013 (hvis windows 7 når at udkomme inden 2010).

#37: Du3-

29. maj 2009 09:59

Vista-bashers: Get a lifeZaiathon (#11)

Det var da den bedste post jeg længe har set i en nyhed der omhandler Microsoft. :-D

Er jeg den eneste der ville være ligeglad med at chatte med hende tøsen, men bare se hendes fjæs når jeg...

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret bruger