mboost-dp1

SXC - kezze

Cox taber vigtig sag om ‘sikker havn’

- , indsendt af thimon

Det er næsten to år siden pladeselskaberne BMG og Round Hill Music begyndte en retssag mod Cox Communications – en internetudbyder.

De to selskaber holder Cox ansvarlig for den ulovlige fildeling, der finder sted på dets netværk.

Nu har Cox Communications tabt en sag, hvor de forsøgte at finde en sikker havn i Digital Millenium Copyright Act – der bl.a. sikrer ‘online service providers’ fra copyright retssager, hvis de lever op til en række krav inklusiv at terminere aftaler med folk, der flere gange har overtrådt copyrightlovgivningen.

Sagen mod Cox Communication drives frem af antipirat organisationen Rightscorp. Retssagen er sat til at begynde 2. december.





Gå til bund
Gravatar #1 - Sn3akr
26. nov. 2015 07:55
Det er da noget af det dummeste jeg endnu har hørt.. Så er det også biludlejeren, som skal straffes, hvis jeg lejer en bil og kører en mand ned med vilje?
Gravatar #2 - arne_v
29. nov. 2015 00:52
COX giver den hele armen:


In a strongly worded rebuttal (PDF) to BMG's accusations, Cox described Rightscorp as selling "shady services" to copyright owners. Rightscorp "shakes down ISP customers for money without regard to actual liability, and it tries to enlist ISPs in its scheme," Cox lawyers write. The ISP doesn't act on Rightscorp's notices because they're "wrongful" and inadequate, but Rightscorp kept dumping "thousands of notices per day" on the ISP. When Cox wouldn't get on board, Rightscorp and its biggest client sued. "This suit is Rightscorp's retribution, with Plaintiffs? complicity, for Cox?s refusal to participate in Rightscorp?s scheme," state Cox lawyers.

Cox "works well with many copyright holders," but considered Rightscorp notices "improper, as involving extortion and blackmail." In a mostly redacted section of its legal brief, Cox describes its system of "graduated response" for responding to allegations of copyright infringement. Cox notes that account termination is "not the industry norm" but goes on to emphasize that it does, in fact, terminate some account holders because of copyright complaints. But "the decision requires discretion," since some subscribers don't understand what gave rise to copyright complaints and may need help keeping their Internet access secure, or removing malware, before the company takes the "extreme measure of termination."

On the whole, Cox argued its procedures are "reasonable" and that Rightscorp's notices were properly blacklisted because they were deceptive. "For non-blacklisted complainants, Cox takes some action, although not always a customer-facing action, on 100% of copyright complaints it receives," the company's lawyers wrote (emphasis in original.)


er ret stærke ord!
Gravatar #3 - Useful
29. nov. 2015 11:58
Sn3akr (1) skrev:
Det er da noget af det dummeste jeg endnu har hørt.. Så er det også biludlejeren, som skal straffes, hvis jeg lejer en bil og kører en mand ned med vilje?


Mjah..

Toyota skal da stå til ansvar overfor hvordan Isis har fået en hel "flåde" af deres biler, som de bruger i terrorismens navn.
Gravatar #4 - HenrikH
21. dec. 2015 09:12
#3: Hvorfor?

Skal Netto så også fordi en spedditør de havde hyret ikke har fjernet malingen fra den lastbil der er solgt, og så igennem nogle led endte i Libyen (eller hvor det nu var)?
Gravatar #5 - Useful
21. dec. 2015 14:58
HenrikH (4) skrev:
#3: Hvorfor?

Skal Netto så også fordi en spedditør de havde hyret ikke har fjernet malingen fra den lastbil der er solgt, og så igennem nogle led endte i Libyen (eller hvor det nu var)?


Hvis du ikke selv kan se forskellen på en enkelt netto vogn og en anseelig mængde toyota biler, ved jeg ikke hvad jeg skal sige ..

Nej, er vel svaret på dit "spørgsmål"?
Gravatar #6 - HenrikH
21. dec. 2015 15:04
Næh, egentlig ikke - de har sandsynligvis en større procentdel af verdens Netto lastvogne end af verdens Toyota biler.

Hvis du ikke kan se at Toyota ikke kan kontrollere hvor deres brugte biler videresælges, så ved jeg ikke hvad jeg skal sige ..
Gravatar #7 - Useful
21. dec. 2015 15:11
HenrikH (6) skrev:
Næh, egentlig ikke - de har sandsynligvis en større procentdel af verdens Netto lastvogne end af verdens Toyota biler.
..


Okay? Hvad ændre det? Siger du at fordi de har en enkelt netto vogn, så er det ikke problematisk at de har 2000 + toyota vogne? Bare fordi den ene ting udgør en større procent del af sin samlede mængde end den anden af sin? Det er sgu for dumt og irrelevant
HenrikH (6) skrev:

Hvis du ikke kan se at Toyota ikke kan kontrollere hvor deres brugte biler videresælges, så ved jeg ikke hvad jeg skal sige ..

Så er det heldigt at der er ikke tale om brugte biler eller andenhånds salg.

Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login