mboost-dp1

AMD

AMD frigiver Mantle

- Via TechSpot -

I forbindelse med lanceringen af deres seneste grafikkortgeneration annoncerede AMD GPU-API’et Mantle, der gør det muligt at udnytte AMD’s nye GPU’er bedre end med DirectX eller OpenGL. Ingen udgivne spil har hidtil gjort brug af API’et, men det ændrer sig nu.

I de nyeste betadrivere version 14,1, som snart bliver frigivet, kommer der understøttelse for Mantle, og samtidigt har Dice/EA frigivet en opdatering til spillet Battlefield 4, som bliver det første, og indtil videre eneste, spil, der undstøtter teknologien.

De første test afslører, at Mantle giver forbedringer på op mod 60 % afhængigt af computer- og GPU-konfiguration, og hvor grafisk intensiv scene der er gang i i BF4.

Ud over Battlefield 4 så vil Thief også få understøttelse for Mantle senere i måneden, ligesom demoen Star Swarm fra Oxide Games understøtter API’et og kan hentes nu.





Gå til bund
Gravatar #1 - Shadowblade
31. jan. 2014 08:44
Så udviklere skal nu til at understøtte DX for nvidia kort og Mantle for AMD kort?
Selvfølgelig kun hvis de vælger at benytte Mantle, DX virker jo stadig.
Gravatar #2 - Taizun
31. jan. 2014 09:00
Shadowblade (1) skrev:
Så udviklere skal nu til at understøtte DX for nvidia kort og Mantle for AMD kort?
Selvfølgelig kun hvis de vælger at benytte Mantle, DX virker jo stadig.

Såvidt jeg har læst og hørt, skulle Mantle ikke være låst til AMD's arkitektur.

Èn blandt flere kilder:
http://cdn4.wccftech.com/wp-content/uploads/2013/1...
Gravatar #3 - RpR
31. jan. 2014 09:12
Mantle er ikke låst til AMD's CPU'er, men det kræver et nyere AMD grafikkort for at virke.
Jeg tror faktisk at de har fat i noget af det rigtige her, udviklerne kan så i teorien gøre som konsollerne og målrette deres engines efter en serie APU'er, og optimere derefter. I forhold til konsollerne og de gamle 3DFX dage så bliver der sprunget over der hvor gærdet er lavest, der optimeres ikke i samme grad når man ikke er herre over hvad udstyr brugerne kommer til at sidde på.
Gravatar #4 - Medallish
31. jan. 2014 10:33
Mantle som det er nu har kun drivers der støtter AMD's GCN arkitektur, så de nye APU'er, 7000 serien, og den nuværende serie (Rx-2xx/x) vil alle drage nytte af Mantle, når Mantle kommer ud af Beta vil der være snakke om at nVidia og Intel også kan lave drivers til Mantle hvis de vil, det skal ikke være en proprietær standard men en åben standard, når Mantle er ude af Beta, mange sammenligner dette med nVidia's kommentare om at AMD fint kan licensere PhysX på deres GPU'er, men bare "vælger" ikke at gøre det, selvom Manju Hege som var ham der startede firmaet Ageia som lavede PhysX, som senere arbejde for nVidia, og nu arbejder hos AMD har udtalt:
Manju Hegde skrev:
'I don't know much about that, because that whole discussion happened soon after I joined Nvidia,' says Hegde, 'but I can comment on it from an abstract point of view. Firstly, it's very unlikely that Nvidia would offer it to AMD, and secondly it would make engineering a nightmare for us. Having to take somebody else's API, especially a competitor's API, because Nvidia controls the API and there are architectural differences between AMD and Nvidia platforms. It's not like we have a common x86 instruction set, so it's not like AMD and Intel on the CPU side – this is a completely different instruction set.

Fra Bit-Tech AMD Talks GPU Gaming Physics

Så hvis vi ser på PhysX success, så jeg regner med at AMD er kloge nok til at prøve at få nVidia og andre med på den, især da det handler om at sørge for spil udviklere har det mest optimale værktøj på PC som muligt.

Der er et rygte om at Mantle ikke kommer til at virke på 7000 serie og alt under 290X til at starte med, det er ikke tilfældet, Mantle vil virke på alle GCN kort, men 290/x har en nyere version af GCN som betyder at den er i deres hoved fokus i første omgang. Hvad jeg har forstået er det egentlig grunden til at 14.1 driveren ikke er kommet endnu, de vil få så meget fiks på 7000/280-240 som muligt så alle får den samme erfaring med Mantle.

Imo har AMD fat i den helt rigtige ende, jeg var ikke overbevist om Mantle før jeg så et Interview med de spiludviklere som har samarbejdet med AMD om at lave Mantle(Dice, Oxide og nogen jeg ikke husker nu), og du høre fra en udvikler hvor ineffektiv DirectX er.
Som jeg ser det, konsoller er lavet til gaming, du kan ikke ha' en ineffektiv API fordi så skal du investere i flere CPU resourcer end du har brug for osv. Hvis en PC har alt der skal til for at køre spil som en Konsol gør det, og den har mange gange mere kraften, hvorfor gør vi det så ikke på den mest effektive måde? Når det bliver gjordt så kan der blive tale om en PC master race, fordi spil på PC kommer til at være så meget bedre end på konsoller, men pga. DirectX så skal vi ha' ekstrem processore, bare for at undgå et mid-high-end grafikkort ikke bliver "bottlenecked".

Det eneste negative jeg kan sige om Mantle er at det kommer til at være under AMD, selvom de laver standarden åben så vil jeg foretrække det var en 3. part som ikke var bundet til nogen af de 2 hovedkonkurrenter, på den anden side, jeg vil heller ikke ha' Microsoft til at skulle være den 3. part, AMD siger at de vil ha' dette skal være en multiplatform API, så forhåbentlig kommer det også til Linux. Det vigtigste nu for AMD er at få div. udviklere med på den så de kan presse nVidia til at være interesseret i at lave Mantle drivers.
Gravatar #5 - Kennedine
31. jan. 2014 10:41
#4

Mantle er noget forbasket lort!

Det er jo vældig fint at det giver bedre performance...

MEN! Hvor ender vi henne hvis Nvidia og Intel laver noget lignende?
Så ender du med at have spil som du nærmest kun kan spille med ordentlig performance hvis du har et kort fra enten Intel/Nvidia/AMD.

Tankerne bag Mantle er fine, men det er noget forpulet lort der i praksis blot ender med at vi nok får dårligere grafik som et gennemsnit.

Det der virkelig adskiller en pc fra en konsol er at en pc er meget mere fleksibelt sammensat. Konsol spil kan optimeres meget mere da du kender den præcise hardware som spillet skal afvikles på.

Hvis spiludviklerne skal bruge krudt på at optimere til DirectX, Mantle og så noget tredje.. Ja så er det ikke gratis, det tager tid, tid er penge og i den sidste ende betyder det at der er mindre penge til andre dele af spiludviklingen.
Men måske grafik er alt, skidt med gameplay, gameplay er overrated!

/rant off
Gravatar #6 - cryo
31. jan. 2014 11:00
Medallish (4) skrev:
Når det bliver gjordt så kan der blive tale om en PC master race, fordi spil på PC kommer til at være så meget bedre end på konsoller


..hvis altså spils kvalitet blev afgjort på grafik alene.
Gravatar #7 - HerrMansen
31. jan. 2014 11:24
#5 Du mener til forskel for de sidste ti år? AMD og nVidia har leget tagfat med spilydelse i evigheder.

Det er ikke kun et logo når du ser nVidia's "The Way It's Meant to be Played" og AMD's modstykke. De udlåner ofte deres folk så at udvikleren kan få bedre udnyttelse af deres hardware i bytte for f.eks. PhysX understøttelse eller lign.

Men hvis du endelig skal kaste med mudder så er nVidia's PhysX et godt sted at starte - De færreste udviklere gider bruge tid på at balancere software PhysX til AMD brugere som ikke kan gøre brug af nVidia's hardware.
Gravatar #8 - carbonic
31. jan. 2014 11:53
Der mangler lidt en udvikler af grafikkort der kan kan gøre hvad Google gjorde ved browsermarkedet.

Både AMD og Nvidia har alt for travlt med at udvikle deres egne eksklusive teknologier der kun virker på deres eget og som ingen andre må bruge. Nvidia's PhysX startede det for alvor.
I stedet burde de blive enige om en standard og så kæmpe om hvem der kan optimere til denne standard bedst muligt, ligesom med browsere. Jeg ved godt at der med webstandarder også er massere af problemer, men i det mindste er det meget bedre.

Grafikkortsmarkedet til desktopgaming ville i det hele taget have godt af ikke at være et duopol.
Gravatar #9 - Medallish
31. jan. 2014 12:16
cryo (6) skrev:
..hvis altså spils kvalitet blev afgjort på grafik alene.


Nej, GPU kraften har jo været tilgængelig længe og ja den bliver en god % del bedre, men med en low level API som Mantle mens vi har CPU'er som FX-83XX og I5/I7 på markedet, så bliver der pludseligt MEGET mere overskud at tage fra på PC spil, som f.eks i strategi spil, de kan jo allerede blive enorme, forestil dig Total War Rome II med en fungerende og udfordrene AI osv. in-game fysik kan få mere at trække i osv.
Gravatar #10 - Medallish
31. jan. 2014 12:43
Kennedine (5) skrev:
#4

Mantle er noget forbasket lort!

Det er jo vældig fint at det giver bedre performance...

MEN! Hvor ender vi henne hvis Nvidia og Intel laver noget lignende?
Så ender du med at have spil som du nærmest kun kan spille med ordentlig performance hvis du har et kort fra enten Intel/Nvidia/AMD.

Tankerne bag Mantle er fine, men det er noget forpulet lort der i praksis blot ender med at vi nok får dårligere grafik som et gennemsnit.

Det der virkelig adskiller en pc fra en konsol er at en pc er meget mere fleksibelt sammensat. Konsol spil kan optimeres meget mere da du kender den præcise hardware som spillet skal afvikles på.

Hvis spiludviklerne skal bruge krudt på at optimere til DirectX, Mantle og så noget tredje.. Ja så er det ikke gratis, det tager tid, tid er penge og i den sidste ende betyder det at der er mindre penge til andre dele af spiludviklingen.
Men måske grafik er alt, skidt med gameplay, gameplay er overrated!

/rant off


Jeg tror ikke du helt har forstået hvad Mantle bringer, ja firmaer der vil bruge Mantle må bruge ekstra tid og penge på udviklingen, selvom ifølge AMD kan dette gøres på ca. 2 måneder, og 10% af et standard AAA spils budget. Men tænk over det du klager over, du vil ikke ha' at ting bliver gjordt på en mere optimal måde fordi det tager tiden væk fra at gøre tingende på den forkerte måde. DirectX er stadig noget rod, og det virker kun med Windows, OpenGL er bedre, men er stadig en meget bloated API der betyder at meget af arbejdet foregår mellem API'en og Driveren.

Det er lidt for tidligt at kalde Mantle for noget lort, da vi skal se hvad det kommer til at betyde. Vi skal starte et sted, og alt for længe har vores PC'er krævet mange flere ressourcer for at gøre hvad en konsol er bygget til, og det er ikke fordi PC'en ikke kan køre spil som en konsol, det er fordi ingen har forsøgt at ordne det.

Mest af alt er Mantle til for udviklere, det skal gi dem mere kontrol over hvad grafikkort og CPU'er gør, og ikke bare stole blindt på en API som så ender med at æde dobbelt så mange resourcer end hvad der egentlig er nødvendigt.
Gravatar #11 - Zyprezz
31. jan. 2014 13:00
jeg håber at mantle kommer i gang for den dag jeg kan spille på linux er jeg smuttet fra windows
Gravatar #12 - Montago.NET
31. jan. 2014 13:01
Så mangler vi bare at DICE fixer det lort de har af Netcode...

Battlefield 3 og 4 er fuldstændig til grin i forhold til stort set alle andre FPS spil

(jeg spiller selv BF3 .. men det er sjældent uden tonsvis af LAG, Lag-teleport og at blive skudt 1 sekund efter man gemte sig)

Gravatar #13 - Clauzii
31. jan. 2014 18:17
Som der siges i Ars-artiklen:

"With AMD's most competitive processors being mid-range parts, a graphics API that enhances performance in CPU-bound situations and allows even mid-range processors to take full advantage of high-end video cards, Mantle appears to be an important development."

Så behøver man ikke at skifte både CPU og GPU på én gang. Så Mantle er egentlig selvskrevet til ikke at "være noget lort". Hvis spiludviklerne er med på idéen (hvilket en del allerede er) er det vel kun et spørgsmål om tid, før vi får se om det reelt er noget der vil udbrede sig.

Personligt har jeg stor tiltro til Mantle, da DirectX burde have været udfordret for lang tid siden. De første benchmarks tyder da også på, at man med det rette setup, får mere end fuld valuta for penge.., nå nej, det er jo gratis ;)
Gravatar #14 - terracide
31. jan. 2014 18:31
Kan se AMD's shills også er her...skal vi ikke lgie tage fakta?

http://forums.anandtech.com/showpost.php?p=3601741...

Major BUGS i mantle ^^
http://www.techpowerup.com/197425/amd-catalyst-man...

AMD discovered a major bug with its Catalyst 14.2 driver at the last minute, which threw a wrench in the works at the company. The driver was originally slated to come out in sync with DICE' update of Battlefield 4 on Thursday. AMD now tells us that their teams have been working overnight to fix the driver, and should have their next status update for us by mid-afternoon EST (New York time), later today. That update doesn't necessarily mean a driver release at that point in time, and so AMD might be forced to label it Catalyst 14.2 beta, keeping up with its calendar-based driver version naming. Catalyst 14.1 beta was expected to ship the first public distribution of Mantle, AMD's ambitious 3D graphics API to rival Direct3D and OpenGL.

Og det er KUN for disse kort:
http://www.techpowerup.com/197402/amd-mantle-drive...

According to DICE, developers of the first game to take advantage of Mantle, the 3D graphics API AMD is introducing with its Catalyst 14.1 beta driver, will give tangible benefits to only four specific GPUs - Radeon R9 290X, R9 290 (non-X), R7 260X, and A-Series "Kaveri" APU-integrated R7 200 series.

Owners of all other Radeon GPUs, including those based on the Graphics CoreNext (GCN) architecture, such as the recently launched R9 280X and R9 270X, are out of luck, for now

Det bedst er det hele er at je fik ret i min påstand om at dette ikke omhandler GPU'er, men er AMD's sidste desperate forsøg på at stadig kunne sælge deres crap-CPU'er til gamers siden Intel har banket dem så langt bagefter de er ved at være irrelevante.

F.eks siger AMD at den største fordel er ved en snot Kavari CPU + R9 290X....hvilken tosse kobler et highend kort med en low end CPU? LOL

/cue Intel og Microsoft...AMD er og bliver morsomme med tomme PR løfter:

Stream.
Bulldozer.
Bullet physics
Memory Re-Write.
H3D.
Mantle.
FreeSync.


Tilgengæld bruger de en masse pegne på at forære folk hardware...og så få dem til at poste på foras...for at lade som om de er enthusiaster og ikke PR-shills.

Har vi nogle herinde? ^^
Gravatar #15 - terracide
31. jan. 2014 18:36
Her er hvorfor man ikke kna stole på forumpostere længere:

http://www.slideshare.net/socialmediaorg/blogwell-...

BallatheFeared på anandtech's forum meldte sig ind i dette program...og skrev det i hans signatur.
Det gjorde mods så sure de bannede ham.
Det er okay at være betalt af AMd for at poste...du må bare ikke sige det højt ^^

http://alienbabeltech.com/abt/viewtopic.php?f=44&a...

Gravatar #16 - Skovsneglen
31. jan. 2014 18:57
Montago.NET (12) skrev:
Så mangler vi bare at DICE fixer det lort de har af Netcode...

Battlefield 3 og 4 er fuldstændig til grin i forhold til stort set alle andre FPS spil

(jeg spiller selv BF3 .. men det er sjældent uden tonsvis af LAG, Lag-teleport og at blive skudt 1 sekund efter man gemte sig)



Jeg kan forstå man rager over Battlefield 4 men at du også sviner Battlefield 3 til? Det er så meget mere balanceret end 4'eren, det er ligefrem til at blive fornærmet over at du siger.

Givet ja at Battlefield serien ikke har fået de bedste starter, men det er imo bedre end Crysis 3 MP.

Battlefield 4 roder stadig med netcoden og andre bugs, og det må man tage med, intet er perfekt fra starten af, der vil altid komme glitches som DICE ikke kan være forberedte til.

Men så bare glæd dig til det næste BF hvis det står til EA så er det ikke DICE der udvikler det, så lad høre om du kommer til at savne BF3 og BF4.
Gravatar #17 - Clauzii
31. jan. 2014 19:16
terracide (14) skrev:
Kan se AMD's shills også er her...skal vi ikke lgie tage fakta?

http://forums.anandtech.com/showpost.php?p=3601741...


Hellere en forsinkelse end noget der ikke virker.

terracide (14) skrev:
Major BUGS i mantle ^^
http://www.techpowerup.com/197425/amd-catalyst-man...

AMD discovered a major bug with its Catalyst 14.2 driver at the last minute, which threw a wrench in the works at the company. The driver was originally slated to come out in sync with DICE' update of Battlefield 4 on Thursday. AMD now tells us that their teams have been working overnight to fix the driver, and should have their next status update for us by mid-afternoon EST (New York time), later today. That update doesn't necessarily mean a driver release at that point in time, and so AMD might be forced to label it Catalyst 14.2 beta, keeping up with its calendar-based driver version naming. Catalyst 14.1 beta was expected to ship the first public distribution of Mantle, AMD's ambitious 3D graphics API to rival Direct3D and OpenGL.

Og det er KUN for disse kort:
http://www.techpowerup.com/197402/amd-mantle-drive...

According to DICE, developers of the first game to take advantage of Mantle, the 3D graphics API AMD is introducing with its Catalyst 14.1 beta driver, will give tangible benefits to only four specific GPUs - Radeon R9 290X, R9 290 (non-X), R7 260X, and A-Series "Kaveri" APU-integrated R7 200 series.

Owners of all other Radeon GPUs, including those based on the Graphics CoreNext (GCN) architecture, such as the recently launched R9 280X and R9 270X, are out of luck, for now


Det er en BETA-driver.

Og det er 14.1 beta, folk har gået/går og venter på, lige nu.

terracide (14) skrev:
F.eks siger AMD at den største fordel er ved en snot Kavari CPU + R9 290X....hvilken tosse kobler et highend kort med en low end CPU? LOL


Næ, den største fordel får du, sjovt nok, med en i7 3970X Extreme+2x290X:

"The last test was a high-end single player scenario with multiple GPUs. The test system was powered by a Core i7-3970X Extreme and it featured two R9 290X cards. The quality settings were 1080p Ultra with 4x MSAA. The results were staggering. The frame rate with Mantle shot up to 116 from 78fps, a 58 percent increase."
/tal fra DICE

--

Så selv Intel kan vist nyde godt af lidt Mantle.

LOL.
Gravatar #18 - Clauzii
31. jan. 2014 20:11
terracide (14) skrev:
Tilgengæld bruger de en masse pegne på at forære folk hardware...og så få dem til at poste på foras...for at lade som om de er enthusiaster og ikke PR-shills.

Har vi nogle herinde? ^^


Nej.
Gravatar #19 - terracide
31. jan. 2014 20:47
#18:
Det er jo det svar der skal gives...hvis man går offenligt...så er der ballade ^^

Det sjove er så at Crossfire IKKE er undersøttte...fordi det stu-stu-stu-stu-stutter som ind i helvede...eller crasher:
http://battlelog.battlefield.com/bf4/forum/threadv...

3. Intermittent stuttering or stability issues may occur when utilizing Mantle with AMD CrossFire technology in BattleField 4.


AMD PR sucks...og AMD shills sucks endnu mere ^^
Gravatar #20 - Clauzii
31. jan. 2014 22:41
Clauzii (17) skrev:
Det er en BETA-driver.


Gravatar #21 - terracide
1. feb. 2014 01:38
Clauzii (20) skrev:
PR FUD


Du mener det de lovede i december...blev udskudt til Januar...og nu til Februar? ^^

Intel og Microsoft må dø af grin.
BF4...og Thief...for hele 2014...jeg dør snart af grin ^^
Gravatar #22 - Medallish
1. feb. 2014 01:50
Gider ikke spilde mere tid på Terracide end den tid det ta'r at skrive den her sætning.

Det er en skam driveren nu er forsinket, men jeg er glad for at AMD arbejder på at lave den så stabil som mulig, og Mantle kan blive super vigtig, så det er om at ha' en god start på den.

En sidste ting.
ALLE GCN kort FÅR Mantle når 14.1 driveren kommer, og alle der siger modsat kan enten ikke læse, eller har et agenda.

AMD Radeon, Twitter 1
AMD Radeon, Twitter 2
AMD Radeon, Twitter 3

Jeg er forresten ikke fodret noget her, jeg har en interesse indenfor det og har researchet disse ting selv, jeg har ingen kontakt til nogen hos AMD, og har aldrig haft det, alt info jeg har er noget jeg har fundet i videoer og artikler, alle kan gå ud og finde den her information.
Gravatar #23 - Medallish
1. feb. 2014 02:20
Hvis nogen her er interesseret i at vide mere om Mantle fra perspektivet af dem der arbejder med det og som er spiludviklere, så kan jeg anbefale det her interview/Q&A Den er lidt lang, men du får virkelig en ide om hvorfor Mantle ikke bare er endnu en API, men et forsøg på at køre spil på PC'en på en mere optimal måde, og gi kontrol til udviklere.
Gravatar #24 - Eldrups
1. feb. 2014 11:29
terracide... Vil du ikke nok snart forstå at alle gamere på planeten ville blive fuldstændig buttfucked hvis AMD lukkede og slukkede i morgen? Du burde sætte pris på at AMD forsøger at konkurrere med nVidia og Intel.

Ja faktisk burde du fra tid til anden købe en eller anden AMD komponent, blot for at støtte firmaet. Hvis du altså virkelig sætter pris på dit nVidia og Intel hardware.
Gravatar #25 - terracide
1. feb. 2014 12:00
Hvis folk ikke har hjerne nok til at se at API-wars (som i glide-tiden) er noget lort...pga. under 5% af GPU-markedet på 2 spil i 2014...så forbeholder jeg mig retten til at punke de tosser (og de betalte AMD-shills som skal promovere dette online på foras)...

Det her er dødfødt...Intel vil ikke lege med (hvorfor skulle de hjælpe salget af AMD's weaks CPu'er?)...og NVIDIA vil heller ikke...

Men det er morsomt at se folk æde AMD's pr råt....hvor mege får i for det? ^^
Gravatar #26 - terracide
1. feb. 2014 12:01
HerrMansen (7) skrev:
#5 Du mener til forskel for de sidste ti år? AMD og nVidia har leget tagfat med spilydelse i evigheder.

Det er ikke kun et logo når du ser nVidia's "The Way It's Meant to be Played" og AMD's modstykke. De udlåner ofte deres folk så at udvikleren kan få bedre udnyttelse af deres hardware i bytte for f.eks. PhysX understøttelse eller lign.

Men hvis du endelig skal kaste med mudder så er nVidia's PhysX et godt sted at starte - De færreste udviklere gider bruge tid på at balancere software PhysX til AMD brugere som ikke kan gøre brug af nVidia's hardware.


Du lyder som en tåbe der tror PhysX kun kører på NVIDIA GPU's? ^^
Gravatar #27 - Eldrups
1. feb. 2014 13:27
terracide (25) skrev:
Men det er morsomt at se folk æde AMD's pr råt....hvor mege får i for det? ^^


Behøver folk være betalte for at have en anden holdning end dig? Det hele er så langt fra at være færdigt at jeg slet ikke kan se hvad du bygger dine negative udtalelser på.

Hvis der er nogen på nettet der opfører sig som om de er betalt, så er det DIG :-)

terracide (26) skrev:
Du lyder som en tåbe der tror PhysX kun kører på NVIDIA GPU's? ^^


Hvilke GPU'er kører det ellers på? :-)
Gravatar #28 - terracide
1. feb. 2014 14:53
#27:
Pæn fallacy.
PhysX kører på
https://developer.nvidia.com/content/nvidia-physx-...

1. Definitions. “Licensed Platforms” means the following:

- Any PC or Apple Mac computer with a NVIDIA CUDA-enabled processor executing NVIDIA PhysX;
- Any PC or Apple Mac computer running NVIDIA PhysX software executing on the primary central processing unit of the PC only;
- Any PC utilizing an AGEIA PhysX processor executing NVIDIA PhysX code;
- Microsoft Xbox 360;
- Nintendo Wii or 3DS;
- Android platform device;
- iOS platform device; and/or
- Sony Playstation 3 or VITA


Foruden alle X86 CPU'er...du lyder som en retard der er buthurt over at AMD ikke undersøtter CUDA og dermed ikke kan køre de effekter der er for krævende til at køre på en CPU?

Altså min pointe består: Tåbe ^^
Gravatar #29 - mee
1. feb. 2014 14:56
Ahh, weekend og en spand møg fra terra, så fik jeg noget at grine af igen i dag.
Gravatar #30 - terracide
1. feb. 2014 19:25
Gravatar #31 - Eldrups
1. feb. 2014 19:54
terracide (28) skrev:
Foruden alle X86 CPU'er...du lyder som en retard der er buthurt over at AMD ikke undersøtter CUDA og dermed ikke kan køre de effekter der er for krævende til at køre på en CPU?

Altså min pointe består: Tåbe ^^


Kære terracide... Du kalder mig en tåbe, men opdager ikke at du bliver spurgt i øst, og svarer i vest. Jeg spørger netop hvilke GPU'er PhysX ellers kører på, og du formår simpelthen at komme med ikke bare nul, men absolut nul andre GPU'er end nVidias egne, som der kan køre PhysX.

Og kære terracide... Jeg sidder lige nu på en i7-4700MQ / GTX780M... Det eneste AMD hardware jeg ejer er i min Xbox One.
Gravatar #32 - terracide
1. feb. 2014 20:42
#31:
Du skal ikke pege fingre af mig fordi du intet fatter...læs tråden igen...at du forsøger med en faccly (GPU'er) er morsomt...for PhysX køre på meget andet end GPU'er...flot selvmål...hvor meget betaler AMD dig? ^^
Gravatar #33 - Hubert
1. feb. 2014 21:12
terracide (32) skrev:
hvor meget betaler AMD dig? ^^


Er du bange for at du får for lidt for at lege hovedløs fanboy..?
Gravatar #34 - Eldrups
2. feb. 2014 07:28
terracide (32) skrev:
for PhysX køre på meget andet end GPU'er


Har jeg sagt andet? Det var netop derfor jeg stillede dig et meget specifikt spørgsmål, efterfulgt af en smiley for at sætte en tyk streg under joken.

Men du fattede hverken joken, spørgsmålet eller noget som helst andet. Præcis som altid.

Dog synes jeg at du er endnu mere aggressiv end du plejer... Har du haft en dårlig oplevelse med dit nVidia hardware??
Gravatar #35 - terracide
2. feb. 2014 09:32
Eldrups (34) skrev:
Har jeg sagt andet? Det var netop derfor jeg stillede dig et meget specifikt spørgsmål, efterfulgt af en smiley for at sætte en tyk streg under joken.

Men du fattede hverken joken, spørgsmålet eller noget som helst andet. Præcis som altid.

Dog synes jeg at du er endnu mere aggressiv end du plejer... Har du haft en dårlig oplevelse med dit nVidia hardware??


Læs og lær n00bs:
http://www.fallacyfiles.org/loadques.html

Når du kun har en fallacy at læne dig op ad så har du tabt ;)

FUN PART!!!
AMD har længe slået på tromme for Oxcide's "Star Swarm" demo.
Og hvis man køre den med "stock config"...så kunne man forledes til at tro de havde ret...at Mantle er sååå meget bedre end DirectX pga DirectX er Drawcall limited.

Men det er IKKE draw calls der holder den bench tilbage.
Det er en "Special Sauce" Motion Blur, designet og kodet specifikt til AMD's GNC arkitektur.

Slå denne AMD "feature" fra...og slå Comand List til (multithreaded DX11 driver, noget kun NVIDA har i deres driver, en en del DirectX 11 standarden):
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/de...

Og så er AMD's marketing taget med bukserne nede LOL:


Terra - AMD lærer det aldrig ;)


Gravatar #36 - terracide
2. feb. 2014 11:16
Så nej...jeg havde en god oplevelse med mit NVIDIA hardware.
Er der ikke trist at værre sådan en tech-n00b at du æder PR råt...uden indsigt? :D
Gravatar #37 - Medallish
2. feb. 2014 14:10
Driveren er ude for dem der ikke har fået den endnu

Guru3D download

AMD download

Virker godt på mit ITX build med 7850K og 280X :).
Gravatar #38 - Clauzii
2. feb. 2014 14:45
terracide (30) skrev:
*LOOOOOOOOOOOOOOOOL*

http://pclab.pl/zdjecia/artykuly/chaostheory/2014/...


Du glemte lige at kigge på alle de andre grafer fra samme artikel, så her er konklusionene (polsk til dansk, Google oversæt):

"AMD færdig med EA gjorde et godt stykke arbejde. Med Mantle og forvaltet de nye Catalyst drivere til ikke kun at lukke hullet til Nvidia, men også væsentligt at jage hende væk. I de fleste scenarier konfiguration med AMD Radeon grafikkort er hurtigere (ofte væsentligt) fra det samme koster Nvidia GeForce-kort. Det er en stor succes. Det er vores opfattelse, den største forbedring bringer den samme API Mantle, ikke grafikdriver, som kun viser, at der stadig er plads til forbedring, at AMD skal bruge - især en bedre udnyttelse af flere kerner.

Med Mantle Battlefield 4 bør være fuldt spilbare i multiplayer mode for endnu forholdsvis billig hardware. Processor til 400-500 guld kombineret med rimelig grafikkort burde allerede være nok til jævn spille Battlefield 4, selv for de mere avancerede spillere. "
Gravatar #39 - terracide
2. feb. 2014 15:18
Jeg ville ikke anbefale folk at købe en crappy CPU...for ét spil ;)

Og lur mig om ikke NVIDIA kommer med en driver opdatering ganske snart ^^

Jeg elsker at få ret...spottede for lang tid siden at "Mantle" ikke handlede om GPU'er...men om at Intel lammetæver AMD SÅ hårdt...at de er desperate på CPU markedet.

Det sjvoe er...at en i3 er et bedre køb end Kavari...selv om man laver nadet ned bare spille BF4 med rødderne fra børnehaven ^^
Gravatar #40 - Eldrups
2. feb. 2014 19:01
terracide (36) skrev:
Så nej...jeg havde en god oplevelse med mit NVIDIA hardware.
Er der ikke trist at værre sådan en tech-n00b at du æder PR råt...uden indsigt? :D


Nu ved alle godt allerede at du troller, men cmon hvem er det lige der hopper på AMD's PR? DU er sådan set den eneste der kæfter op omkring det. Ingen andre tager det specielt alvorligt.

Og jeg gentager... Jeg har GTX780M i min bærbar, ikke AMD.

terracide (39) skrev:
Det sjvoe er...at en i3 er et bedre køb end Kavari.


Hvad baserer du det på? Og hvorfor sammenligne en i3 med Kavari?
Gravatar #41 - mee
2. feb. 2014 21:39
Medallish (37) skrev:
Driveren er ude for dem der ikke har fået den endnu

Guru3D download

AMD download

Virker godt på mit ITX build med 7850K og 280X :).


Tak for info, og nice kombo du har der, sidder selv og syntes 7850k ligner en lækker CPU.
Venter selv på de dropper bf4 bundle, da jeg tror prisen vil blive sat ned, så kan det være jeg lader den afløse min nuværende 750k.
Gravatar #42 - Medallish
2. feb. 2014 22:41
mee (41) skrev:


Tak for info, og nice kombo du har der, sidder selv og syntes 7850k ligner en lækker CPU.
Venter selv på de dropper bf4 bundle, da jeg tror prisen vil blive sat ned, så kan det være jeg lader den afløse min nuværende 750k.


Lyder som en god ide. Skal siges, hvis du har et dedikeret grafikkort, og biosen af en eller anden grund ikke lader dig slå APU'ens GPU fra, så kan Mantle bugge lidt, har selv fikset det ved at disable R7 grafikkortet under HW management. Lavede den her ITX box lidt som en PC mest til at studere og bare kunne fungere som en Desktop mens jeg er ved at ordne vandkøling på den store Desktop :D.
Gravatar #43 - terracide
3. feb. 2014 07:45
#40;
Fordi svvage CP'uer skl sammenlignes med andre svage CPU'er?

http://pclab.pl/zdjecia/artykuly/chaostheory/2014/...

http://pclab.pl/zdjecia/artykuly/chaostheory/2014/...

Sjovt nok så er A10-7850K en del af den pakke AMD shills får lol
Gravatar #44 - Medallish
3. feb. 2014 17:00
terracide (43) skrev:

Sjovt nok så er A10-7850K en del af den pakke AMD shills får lol


How Convenient..

Må desværre skuffe dig, AMD fik penge fra mig da jeg købte min 7850K, den er en del af et ITX build jeg har været igang med siden December da jeg har tænkt mig at lave vandkøling i min Desktop PC, som er en FX 8350 og 2x 7970. Har aldrig lagt skjul på at jeg foretrækker AMD(Og køber næsten eksklusivt AMD pga. folk som dig og at det ofte er underrated til prisen), men jeg er ikke en blind fanboy, som er en der ikke kan se den virkelige verden hvis den konflikter med hans/hendes idol.

En interessant ting som jeg har pointet ud flere gange, og som du sikkert også vil ignorer den her gang er at Mantle er ikke så meget for end-users som dig og mig, men meget mere for udviklerne, som i lang tid har måtte arbejde i blinde takket være DirectX og Drivers.

I det interview jeg linkede længere oppe ser du de snakker om hvor frustreret udviklere nogengange er med at skulle vente på driver opdateringer fra AMD og nVidia, og ofte selv har kompetencen til at kunne fikse dette, det er en af ideerne med Mantle, driveren kommer ikke til at skulle ha' optimeringer for hvert spil, som åbner vinduet for driver snyd som vi har set på begge sider.

Hvis du bare ser på Mantle, og glemmer AMD i 2 sekunder så vil du se at det er faktisk en egentlig løsning, designet af spiludviklere som forstår bedre end de fleste hvad udfordringer du arbejder med når du laver spil på PC.

Regner med jeg ignorere hver post du skriver efter dette, fordi vi ved hvad der kommer:

1. Beskyldning for at være købt og ejet af AMD.
2. Fanboy fordi du køber AMD.
3. Ololol din CPU er svag.
4. Ololol MAXWELL.
5. Afledning, få emnet væk fra hvad vi snakker om her og starte en fan-war om hvad der er en svag CPU/GPU eller ej.
Gravatar #45 - markjensen
3. feb. 2014 19:06
6. ^^
Gravatar #46 - terracide
3. feb. 2014 23:03
Så du kan ikke lide at en i3 slår en A-10 md længder? ^^
Gravatar #47 - Medallish
4. feb. 2014 00:03
terracide (46) skrev:
Så du kan ikke lide at en i3 slår en A-10 md længder? ^^


Glemte ofc. at tilføje 7. ledende spørgsmål for at starte en fanwar. ^^.
Gravatar #48 - terracide
4. feb. 2014 06:03
Medallish (47) skrev:
Glemte ofc. at tilføje 7. ledende spørgsmål for at starte en fanwar. ^^.


Det må være trist ikke at kunne læse poster:

Eldrups (40) skrev:
Hvad baserer du det på? Og hvorfor sammenligne en i3 med Kavari?


Gravatar #49 - Slettet Bruger [1196034179]
4. feb. 2014 07:09
i3 er da ikke en svag CPU.
Det vil jeg ikke engang kalde en Pentium idag (Ikke efter min sandy bridge oplevelse).
Gravatar #50 - terracide
4. feb. 2014 10:02
Atoms er watt over perf
Pentium er til word/excel kontor PC's
i3 er Intel's low end CPU'er.
i5 er Intel's mid end CPU'er.
i7 er deres high end CPU'er.

At AMD' så mener A-10 ikke er low range...ændre ikke åp ådet faktaum at de ligger og slsås med i3's...

http://www.intel.com/content/www/us/en/processor-c...


Som jeg sagde...AMD er tævet til ingenting på CPU-markedet...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login