mboost-dp1

Google

Aktiviteten på Google+ er dalende

- Via IT World - , redigeret af johnny_newz

Google+ har oplevet en voldsom interesse og vækst i de første uger af sin levetid, men kan allerede nu se sin første nedgang i antal besøgende, samt hvor langt tid de besøgende bruger på siden.

Det er analysevirksomheden Hitwise, der kommer med de nye tal, og de viser et fald på 3 % i besøgende, hvilket står i stærk kontrast til ugerne før, hvor antallet af besøgende voksede med trecifrede procentsatser. Tiden, den enkelte bruger besøger siden, er desuden faldet med 10 %.

Eftersom Google+ i øjeblikket kun fungerer ved invitationer, er der “blot” 20 millioner brugere af tjenesten. På grund af den begrænsede adgang til tjenesten kan de brugere, der har fået adgang, ikke få alle deres venner med, hvorfor det formodes, at mange hurtig mister interessen.

Google+ har også allerede været ramt af flere kontroverser med ukorrekt sletning af profiler og udelukkelse af firmaprofiler, noget Google først vil tillade senere.





Gå til bund
Gravatar #1 - BeLLe
28. jul. 2011 11:34
Det er jo stadig i beta så der er flere ting der mangler før det kan overtage facebook som den primære sociale side.

Jeg tror det nok skal blive populært når de er helt klar
Gravatar #2 - Hack4Crack
28. jul. 2011 11:35
Fuck you #1, jeg klikkede på dit billede
Gravatar #3 - mfriis
28. jul. 2011 11:38
ellers kan man jo "snyde" og bruge http://startgoogleplus.com til at merge facebook ind i G+. Den lader dig se opdateringer og notifications fra facebook (samt like og comment)

Aktiviteten fra mine cirkler er dog ikke faldende (selv uden merge) og jeg er super glad for G+.
Gravatar #4 - OtteBitUlven
28. jul. 2011 11:39
Google+ er min primære social-portal, og vil aldrig gå tilbage til Fjæsbog.. Mange af dem som jeg har inviteret fra facaebook, kan ikke vænne sig til Google+ og kan ikke finde ud af de mange funktioner, så de bliver frustrerede og hopper tilbage til face.. Google burde have lavet en introduktionsvideo til alle nye medlemmer, så man fra start bliver sat ind i hvilke muligheder man har, såsom fildeling, video-konference, og privatliv..
Gravatar #5 - Adagio
28. jul. 2011 11:41
Ja, selvfølgelig er aktiviteten dalene, jeg ville blive chokeret hvis den ikke gik lidt ned. Først skal folk ind for at se hvad det er (masser af aktivitet), når de så har fundet ud af hvad det er, så falder aktiviteten pga. der ikke er mange derinde
P.t. har jeg kun 5 derinde og ingen af de 5 skriver særligt meget, da de hver især heller ikke har mange venner derinde. Men jeg holder da øje med den et par gange om dagen, i tilfælde af at der skulle ske noget derinde :)
Gravatar #6 - BeLLe
28. jul. 2011 11:44
#4

like this:
Gravatar #7 - kblood
28. jul. 2011 11:54
[quote=BeLLe (6)]#4

like this:


Ja, det ser ret nice ud.

Jeg ved ikke helt hvad folk forventer af en beta test. Det er jo en test af features, den bliver vel først brugt 100% når folk har fået sine venner over på den. Det ville ikke undrer mig hvis at om 12 måneder at 50% af alle Facebook brugere også har en Google+ konto, eller helt er skiftet over til Google+.

Jeg har mange venner på Facebook, men de kommer jo af sig selv, da det er folk der er i det samme netværk af venner alligevel, når de jo så skifter. Den video får det til at lyde til at de har ramt plet med mange af de ting der er enormt irriterende ved Facebook, og gjort det bedre. Men nu er vi også oppe i 3. eller 4. generations social network. Hvor jeg vil mene at Facebook var 2. generations.
Gravatar #8 - tentakkelmonster
28. jul. 2011 11:54
Hvis de vil have flere besøgende, må de jo lancere det rigtigt, i stedet for det der invite-pjat.
Gravatar #9 - kblood
28. jul. 2011 12:00
tentakkelmonster (8) skrev:
Hvis de vil have flere besøgende, må de jo lancere det rigtigt, i stedet for det der invite-pjat.


Ja nemlig, men det er jo fordi det stadig er beta.
Gravatar #10 - -N-
28. jul. 2011 12:09
Jeg synes nu G+ er lidt tam, og dårligt/grimt UI

Desuden er 90 % nørdede hankønsvæsener mellem 20 og 35 år :-D

Ihvertfald når man lige kigger hurtigt rundt, så er det yderst begrænset med antallet af kvinder.

... Og det er jo kvinderne der genere aktiviteten på fjæs. Så det er vist næsten en dødssejler, når de på ingen måde kan tiltrække kvinderne.




Gravatar #11 - mbp
28. jul. 2011 12:09
-iMan- (4) skrev:
Mange af dem som jeg har inviteret fra facaebook, kan ikke vænne sig til Google+ og kan ikke finde ud af de mange funktioner, så de bliver frustrerede og hopper tilbage til face


Det er den største forskel på udvikler og bruger - set gennem udviklerens øjne er brugeren tit EKSTREMT barnlig og ignorant.

Selvfølgelig virker noget nyt....... nyt! Det kræver tid at vænne sig til nye funktioner og nyt layout.

Da jeg vendte tilbage til fjæs efter en pause på tre år, blev jeg chokeret over hvor forvirrende og ustruktureret den var. Jeg tror helt sikkert, at google+ vinder på det punkt, hvis en 100% social newbie starter begge steder i dag.
Gravatar #12 - mbp
28. jul. 2011 12:10
-N- (10) skrev:
Og det er jo kvinderne der genere aktiviteten på fjæs


Høhø... enig
Gravatar #13 - HenrikH
28. jul. 2011 12:10
Hack4Crack (2) skrev:
Fuck you #1, jeg klikkede på dit billede

Jeg glæder mig til du møder manden med skærmfluen herinde :-P
Gravatar #14 - Jaqen
28. jul. 2011 12:12
#13: hvem, mig?

Apropos beta, så har google før haft lange beta-perioder. hvornår er det de planlægger at gå live her?
Gravatar #15 - astor
28. jul. 2011 12:17
Jeg tror det bliver svært at få folk over fra FB. De jeg har snakket med ser ikke pointen med at skifte.
Gravatar #16 - Erroneus
28. jul. 2011 12:30
http://theoatmeal.com/comics/state_web_summer

Ja det bliver svært at få de 43årige kvinder væk fra FB, men de må helt ærligt også gerne blive der :>
Gravatar #17 - Tjampman
28. jul. 2011 12:40
Hmm, er der ikke også gået en måned eller noget med at de ikke kan optage nye medlemmer, og når nu nye medlemmer skal bruge lidt tid på at sætte cirkler op og generelt bare skal danne sig et overblik, har det måske noget at gøre med at folk bruger mindre tid derinde når nu der ikke er nogen nye brugere.

Jeg får i hvert fald denne meddelelse når jeg går ind på siden:
plus.google.com skrev:
Already invited? We've temporarily exceeded our capacity. Please try again soon.
Gravatar #18 - andreasg
28. jul. 2011 13:43
Well, da facebook startede ud var det vel også kun mænd i alderen 20-35 der brugte det.
Gravatar #19 - Mnc
28. jul. 2011 13:50
andreasg (18) skrev:
Well, da facebook startede ud var det også kun mænd i alderen 20-35 college studerende der brugte det.
Gravatar #20 - Pally
28. jul. 2011 14:04
G+ efterlader mig med en følelse af: MEH. Jeg har ikke logget på en eneste gang i denne uge.

FB efterlader mig med ligeså stor en følelse af MEH.

Jeg er bare ikke målgruppen...
Gravatar #21 - Kian
28. jul. 2011 15:55
De (G+) kunne starte med at lave en kompatibel version til iPad istedet for det der Mobile-hejs. Desktop-editionen på iPad kan ikke bruge tekstfelter og iPhone-versionen i AppStore er ikke engang gjort iPad-kompatibel hvilket efterlader mig med et interface der er håbløst!
Gravatar #22 - andreasg
28. jul. 2011 16:34
#19
Mandlige college studerende
Gravatar #23 - lindysign
28. jul. 2011 17:39
Jeg oplever ikke så meget trafik på G+
Det synes jeg er positivt... Jeg har efterhånden mange venner derinde, og de siger mindre end på FB, men til gengæld siger de mere interessant og meningsfuldt. Det kan jeg godt lide... Færre ting at sortere i, og mere kvalitet. Jeg glæder mig til de går ud af beta-fasen og vi ser endnu flere brugere... :)
Gravatar #24 - mstify
28. jul. 2011 18:38
Nu er alt hvad Google laver jo i "beta" i mindst 5 år, så den der med "hvad forventer man af en beta.." holder ikke når det er Google - de lancerer ikke noget der er en reel beta til 20 mio.+ brugere. Derfor er Google+ at betragte som et reelt produkt.

Google misbruger "beta" betegnelsen som en mulighed for ansvarsfraskrivelse på deres service ved fejl og mangler og til at undgå at folk sætter et for højt forventningsniveau.

Ligeledes er invitationerne også blot et viralt markedsføringstrick, som Google har haft success med en del gange efterhånden. Det er ganske smart, men det er totalt misforstået hvis folk tror det handler om at holde folk ude fra siden - tværtimod! Siden havde aldrig opnået 20 mio. brugere pt. hvis ikke det var fordi folk følte de var specielt priviligerede ved at have fået adgang til tjenesten - og selv aktivt inviterer deres venner, fordi der går "prestige" i at ligge inde med invitationer.

Det er fint nok at man er glad for Google+, men Google er altså også verdensmestre i social og viral marketing og det skal man bestemt ikke undervurdere - hvis de rent faktisk ender med at vippe Facebook af pinden, så bliver det formentlig pga. den ekspertise og ikke så meget det egentlige produkt.
Gravatar #25 - Darwind
28. jul. 2011 18:39
lindysign (23) skrev:
Jeg oplever ikke så meget trafik på G+
Det synes jeg er positivt... Jeg har efterhånden mange venner derinde, og de siger mindre end på FB, men til gengæld siger de mere interessant og meningsfuldt. Det kan jeg godt lide... Færre ting at sortere i, og mere kvalitet. Jeg glæder mig til de går ud af beta-fasen og vi ser endnu flere brugere... :)


Helt enig - jeg er specielt glad for, at der er en del udviklere, der har taget godt imod G+, så man kan følge med i, hvad der sker af nye ting indenfor den genre ;) Det ville altså ikke ske på Facebook, fordi folk er så obs på, hvad det er de skriver, fordi alle jo kan læse det (ja ved godt FB har indført noget lignende circles, men næsten ingen vidste/ved det findes/fandtes).

Om G+ nogensinde kommer ud af beta er så en smule tvivlsomt - eller har Google lavet om på deres holdning til at holde deres produkter i beta i laaaang tid?
Gravatar #26 - VonDoom
28. jul. 2011 19:46
Problemet er jo nok QWERTY reglen, der jo siger at det der kommer først kommer til at definere brugernes forventninger og danne standard.

Ser man på Facebook i DK, så er næsten alle institutioner repræsenterede. Lige fra Aalborg Zoo til næsten hver eneste program i radio og tv.
Jeg tror at det er tvivlsomt at disse institutioner vil rykke før der virkelig er en overvægt af bruger G+ og derved en ny standard.

Men vi har jo lov at håbe, men det kommer til at tage laaang tid...
Gravatar #27 - Isendk
28. jul. 2011 19:56
G+ er Facebooks stillekupe
Gravatar #28 - mfriis
28. jul. 2011 19:57
#26 du får det til at lyde som om virksomhederne er grunden til vi bruger Facebook?

Det er præcis det modsatte der er tilfældet. Virksomhederne er der hvor brugerne er. Det er (pt) Facebook.
Gravatar #29 - Chewy
28. jul. 2011 20:44
@ tid brugt på FB vs G+

Som jeg ser der, er der kun logisk at folk bruger mindre tid på G+ end på FB.

1.
Der er ingen "latterlige" flash spil på G+ (heldigvis), som tæller størstedelen af den tid folk bruger på FB.

2.
Der er ikke så stort et behov for at opholde sig på plus.google.com, efter at man har sat den op, og kigget rundt til at starte med.
Ting som f.eks. notificationer læser jeg oftest når jeg er på andre Google sider, og kun hvis det er noget der kræver at jeg svare tilbage/eller skal se flere billeder/etc. at jeg behøves at bevæge mig ind på siden.
I mine øjne også en god ting.

Så som jeg ser det så tæller det som en fordel at man ikke behøver at tilbringe synderligt meget tid på selve siden.

@ ikke at have nogen at snakke med.
Jeg har i skrivende stund 100 venner, bekendte og arbejdsvenner. Det er stort set de samme som jeg beskæftigede mig med FB, som dog er hoppet over på G+.
De eneste der er tilbage på FB pt. er alle dem der primært bruger FB til at spille...

Det eneste jeg føler at jeg mangler på G+ er f.eks. Hines Ward, Pittsburgh Post Gazette, Steeler Fever, Sportsnation og lign..
Men på den anden side ville det faktisk være meget rart hvis man kunne holde venner og bekendte på G+. Og alle de kendte/firmaer/etc. man er fan af på FB...
Gravatar #30 - Taxwars
29. jul. 2011 00:41
Jeg have en invite og prøvede det, men det er for dårligt designet (og det holder ikke med det er nyt, de kan vel for fanden sige sig selv at man ikke er interesseret i 500 beskeder om at 500 ukendte har skrevet en ligegyldigt kommentar) og anmassende (vi skal vide alt om dig!) så jeg har slettet plus delen igen, og har ikke tænkt mig at vende tilbage.
Desuden begynder jeg at forstå andres utryghed ved at have et mega login til alt i et firma som ved mere og mere om dig.
Gravatar #31 - lindysign
29. jul. 2011 08:11
@30 - Paaaraaanoooia... :p
Nu har google jo givet brugerne mulighed for at eksportere al deres data, samt at slette sig helt. Det kan ikke siges om FB, men hvis det gør dig utryg i din verden, så bliv endelig på FB. ;)

Mest af alt, så virker det som om, du ikke forstår konceptet bag google, og at indstille den til dine behov. Noget der tog mig og de fleste jeg kender nogle få minutter, mens på FB, kender jeg kun få, der faktisk har kunnet overskue at opsætte deres sikkerhedsindstillinger.

Jeg er ked af at virke så nedladende, men jeg forstår virkelig ikke, at du kan bruge et site som newz, der har været temmelig kompliceret, og at du så ikke kan finde ud af G+ på nogle få minutter. Det er så enkelt og ligetil... Måske skal man lige kigge en ekstra gang et par steder for at vænne sig til det nye sted, som det nu er, og som man skal alle nye steder, men jeg finder det enormt overskueligt.

Ud over det, så er jeg enig i at copyright skal reformeres (også patent-systemet). ;)
Gravatar #32 - Darwind
29. jul. 2011 08:32
#30 - som #31 siger, så forstår du åbenbart ikke konceptet bagved Google. Sådan er alle deres services jo... masser af indstillinger og man bliver nødt til at tilpasse det til sine behov.

Desuden, du skriver du får en masse beskeder fra folk du ikke kender? Er du sikker på, du ikke stadig sidder og fedter rundt i Facebook? :P
Jeg får sq kun beskeder fra folk jeg selv har addet til mine circles - og hvordan virker en mail anmassende? :O

Det med, at du samler alle dine logins ét sted er selvfølgelig det Google gerne vil have. De lever jo trods alt af reklamer... det bliver man nødt til at affinde sig med, hvis man vil bruge deres services - nothing new here.
Gravatar #33 - Bachy
29. jul. 2011 09:02
Hva fanden går der galt, tillad mig at spørge hvorfor faen i tror G+ skulle blive anderledes end FB er nu. Ok, hvis G+ udvikler sig henad samme retning som LinkedIN (Seriøsitets mæssigt) og masserne/pøblen bliver holdt ude, så bliver G+ måske anderledes end FB.

Ellers vil i om nogle måneder, måske et års tid, se at G+ kommer til at ligne en kopi af det FB, som i pludselig alle sammen afskyr og vil væk fra.
For mig at se, ligner det her ren hysteri fra nørdernes side, man hører ikke om nogen kæmpe begejstring fra den "normale" brugere af nettet, de har, til forskel fra nørderne, forlængst fundet ud af at tilpasse FB til deres behov, og ser ingen grund til at skifte.

Dernæst, jer der brokker jer over flashspil på fb, sig mig er i dumme?

Jeg ser næsten ingen af de her flashspil opslag, jo, måske første gang der er en bruger der spiller et spil, men så er der heldigvis muligheden for at bede FB om at blokere for alt hvad spillet smider ud, så ser man aldrig opdateringer fra flashspillene.

Tilbage er kun at gentage, hysteri!
Gravatar #34 - Tjampman
29. jul. 2011 09:41
Hvis der er nogen der ligger inde med invites, Kunne jeg ikke bede om en?

Send mig en PM

PFT
Gravatar #35 - astor
29. jul. 2011 09:50
Lidt OT men er der flere end mig der oplever G+ som at være lidt sløj i IE9? Specielt når man skal administrere circler og har en hel masse kontaker der. Om jeg derimod bruger Chrome er det meget bedre.
Gravatar #36 - Wassini
29. jul. 2011 10:02
Jeg har stadig svært ved at se hvad G+ tilbyder som FB ikke kan gøre lige så godt - og bedre fordi alle mine "venner" er på FB.

Desuden er det MEGET forvirrende at den blander min G+ og min Picasa billeder sammen og offentliggøre dem på G+ (samt sender en mail) bare fordi jeg tagger en person på dem!
Gravatar #37 - Tjampman
29. jul. 2011 11:54
Tak for invite.

Tjampman (34) skrev:
Hvis der er nogen der ligger inde med invites, Kunne jeg ikke bede om en?

Send mig en PM

PFT
Gravatar #38 - Darwind
29. jul. 2011 12:42
astor (35) skrev:
Lidt OT men er der flere end mig der oplever G+ som at være lidt sløj i IE9? Specielt når man skal administrere circler og har en hel masse kontaker der. Om jeg derimod bruger Chrome er det meget bedre.


Correct me if I'm wrong, men er G+ ikke lavet i fuld html5?

I så fald kan det jo ske, at IE9 ikke understøtter alle features endnu og derfor har lidt svært ved alle features?
Mener da i hvert fald drag'n'drop er en html5 feature...

http://html5test.com/ - jeg scorer 327 i Chrome, mens IE9 siger 141...
Gravatar #39 - Mnc
29. jul. 2011 17:14
286(+7) / 450. :|
Opera v11.50.1074
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login