Hvornår har du sidst været til LAN?
28. jul. 2011 14:25Så er der en rotte i fælden. 54-årige Robert Tollot er det første offer for Frankrigs hårde 3-strikes-regel, hvor man får kappet internettet efter at være blevet taget tre gange for pirateri på de åbne datastrømme.
Tollot hævder dog, at der må være sket en fejl, da han ingen idé har om, hvordan man downloader de ulovlige filer, som han er anklaget for at have hentet. Der er her tale om Iron Man 2 og nogle Rihanna-sange.
Mandens forklaring er, at han har et ubeskyttet WiFi-netværk, som må være blevet udnyttet af andre til at hente de ulovlige filer. Efter den første forseelse forsøgte han endda at sikre sit netværk, men det uden held.
Tollot har nu tænkt sig at gå rettens vej for at få sin internetforbindelse tilbage. Skulle det fejle, har han tænkt sig at tage sagen hele vejen til EU's domstol.
28. jul. 2011 14:29
Fornuftigt - tag det i opløbet inden at andre lande pludselig beslutter sig for at dette er vejen frem...
This is my opinion. There are many like it, but this one is mine...
28. jul. 2011 14:32
En 54-årig mand som henter Rihannasange.
La gente esta muy loca. What the fuck.
if (woodchuckCanChuckWood && woodchuckWouldChuckWood) { System.out.println("42"); }
28. jul. 2011 14:34
Wow, intet net pga. Umbrella-ella
Ret uventet det skulle være en 54-årig som fik kappet forbindelsen som den første. Håber han bliver frikendt eller hjulpet lidt så han kan holde kontakten til familien.
Overraskende længe der skulle gå før den første dom faldt
28. jul. 2011 14:46
Tror at en af hans elever har set sig sure på ham... he never should have given that A+ student a B-
28. jul. 2011 14:48
#3 hvorfor det, enhver <13 årig kan da skjule sig ?p1x3l (#4)
Enhver, der er under 13 år, kan skjule sig?
Jeg tvivler.
28. jul. 2011 14:50
#3 hvorfor det, enhver <13 årig kan da skjule sig ?p1x3l (#4)
Ja.. bag deres far på 54 ;)
AKA:: Mcnovy
28. jul. 2011 14:53
Blev vi ikke lige enige om i 2 tråde at det er ulovligt, og det er en menneske ret at have internet?. Frankrig er måske ikke helt oppe med hensyn til at følge regler? det er kun alle andre som skal.
3 gange man ikke lytter til reglerne bliver landet afskåret for hele verden, så ingen må rejse ud, og de må ikke kommunikere eller handle med andre lande.
3 strikes ftw eller noget.
tænk hvis 3 gange politikere sagde noget lort så blev de smidt ud, damn verden kunne blive et helt godt sted.
28. jul. 2011 14:58
Blev vi ikke lige enige om i 2 tråde at det er ulovligt, og det er en menneske ret at have internet?. Frankrig er måske ikke helt oppe med hensyn til at følge regler? det er kun alle andre som skal.RMJ (#8)
Jeg tror Frankrig er pænt ligeglade med hvad nogle brugere på newz er blevet enige om :P
Fixing FRS is a bit of a pain because the more one gets to know FRS, the more that one is forced to conclude that FRS was designed and coded on a...
28. jul. 2011 14:59
#6 de vokset op med comps i forehold til de gamle idioter der sider nedsætter sådanne love her... eneste resultat: mister respekt for politikerne og lovgivning og skjuler sig via ssl/vpn, andres wifi, andet adgang til nettet
så ja måske ikke enhver under 13 men ska nok komme
28. jul. 2011 14:59
Er der noget der forhindrer hans kone/kærste/barn/hamster eller guldfisk i at oprette en internet forbindelse på hans bopæl ? De bliver vel ikke straffet for at han har begået en "forbrydelse" ?
28. jul. 2011 15:01
#8 - du kan ikke proppe hvad som helst ned i gryden "Menneskeret". Det er området for alvorligt til.
Manden har fået 2 advarsler og rigeligt med tid. Hvis han ikke kan finde ud af det så må han søge hjælp. Tænk lige på at du end ikke må flytte en stikkontakt selv eller køre bil uden kørekort.
Min signatur blev overhalet af udviklingen.
28. jul. 2011 15:07
tænk hvis 3 gange politikere sagde noget lort så blev de smidt ud, damn verden kunne blive et helt godt sted.RMJ (#8)
Den regel skal vi have indført... Men jeg tror så at rimeligt hurtigt bliver alle politikerne smidt ud :)
28. jul. 2011 15:14
#9 http://newz.dk/4-ud-af-5-mener-internettet-er-en-menneskeret
Det var ikke bare noget vi på newz blev enige om, men jeg huskede det godt nok også som om at der var en eller anden EU-instans der havde gjort internet til en menneskeret, men det kan jeg ikke lige finde noget om så det er nok bare mig der husker forkert.
28. jul. 2011 15:26
Der var noget. http://www.version2.dk/artikel/fn-internetadgang-er-en-menneskeret-19345
Så frankrig mener det er okay at bryde menneskerettighederne.
Det er jo højst interesant må man jo sige. Alså folk i frankrig skal straffes, men frankrig må godt skide på reglerne :D
Er det frankrig el volta double morale eller ?
Men igen pirater er også vigtigere end at overholde menneskerettighederne det kan jeg godt se. Rofl.
28. jul. 2011 15:59
Hvad forhindrer ham i at få en ny internet forbindelse i en andens navn?
Nu er jeg ikke meget inde i 3-strikes reglen. Men går da ud fra det betyder, at man ikke kan oprette en ny forbindelse i sit eget navn, og ikke på sin bopæl?
Der findes ikke pingviner på nordpolen. Who gives a shit??
28. jul. 2011 16:16
hvis den ryger op på eu domstolen, så vil han da blive frikendt, da eu som helhed vil overholde fn konventioner. så retter frankrig hadopi loven, så folk får en 64kbit/s forbindelse istedet for fratagelse
28. jul. 2011 16:34
Selvfølgelig er Frankrig helt ude at skide i denne sag.
FN har ikke blot konstateret det som menneskeret, specielt rettet mod udviklede lande, men EU har også bekendtgjort for laaang tid siden at EU er et videnssamfund, hvilket også betyder at samtlige borgere skal have adgang til Internet, da dette er EU's centrale medie til at kommunikere via europa.eu.
Men bortset fra alt dette, så er man da også dum hvis ikke man har sikret sit WiFi netværk. Eller rettere, installatøren/teleoperatøren burde derimod sagsøges for at gøre det muligt for andre at koble på kundens netværk ved ikke at sikre det korrekt. Her antager vi selvfølgelig at manden ikke er IT-kyndig.
Hvis han derimod er IT-kyndig og rent faktisk har downloadet alt dette, måske Rihanna til hans datter, så er han da bare snoskdum altså.... Hvem fa'en laver noget som helst man gerne vil holde bare liiidt privat over en ukrypteret forbindelse idag?!?!?!?
Jeg har alt mail, portaler, osv, osv, osv, over krypterede forbindelser.... Jeg skal sgu ikke nyde noget af at andre folk læser mine private mails.... Der kunne jo være nøgenbilleder af min nabo's hund! :-O
Uanset er det dog en rimelig dum situation fra begge sider på hver sin måde. Klaphatte siger jeg bare! ;-)
Don't fix what ain't broke.
28. jul. 2011 16:53
Det er da sjovt som folk bliver ved at med kaste "menneskeret" frem og tilbage - sidste jeg hørte til det blev det FORESLÅET at det skulle vedkendes som en ret. Intet endelig i det - så lad nu være med at bruge den som argument hér, medmindre I har en troværdig kilde om at dette skulle være vedstemt.
This is my opinion. There are many like it, but this one is mine...
28. jul. 2011 17:01
jeg kan ikke se hvordan frankrig kan være så åndsvage. de må da have en masse systemer som kun virker på nettet, som i DK med netbank, skat og alt andet der skal bruge nemid, er det bare synd for ham, for man kan vel ikke bare gå hen til skrænken og vise sit kort, hvorefter de så logger ind for en, eller skal han bare leve uden for samfundet, fandme godt tænkt franske politkere, kæmpe idioter.
håber han vinder ved EU for så kan vi alle grine højlydt af frankrigs retardedness
28. jul. 2011 17:46
tænk hvis 3 gange politikere sagde noget lort så blev de smidt ud, damn verden kunne blive et helt godt sted.RMJ (#8)
så skulle der jo være valg hver søndag :O
-- > har du husket af lave en ubrugelig bil analogi i dag ?? <--
28. jul. 2011 18:35
#21 hvis du klikker på #16 link, så vil du se at FNs "Human Rights Council" er af den holdning at det er et brud på menneskerettighederne.
På version2's side er der et link til rapporten.
Så er spørgsmålet bare hvilken domstol skal tage stilling til om FNs råd for menneskerettigheder har ret eller ej.
28. jul. 2011 19:17
Det er da godt nok for dumt. Det havde dem som undersøgte sagen glemt at tage højde for hvor dårligt dette kunne stille dem? Sikkert fordi at de eneste der vil røre dette system med en ildtang er personer over 40 år som ser IT og Internet som dårlig vane der er kommet med tiden, ligesom hårde stoffer og så meget andet... :P
Idunno... men det virker bare underligt.
Kan så også være at man er kommet til at sætte nogen Internet elskende personer til at håndhæve denne lovgivning og blev træt af at have den hængende, og så fik de en god idé til hvordan man nogenlunde hurtigt skulle kunne få den lagt i graven igen xD
28. jul. 2011 19:46
he never should have given that A+ student a B-Adagio (#5)
Hvorfor skriver du det på engelsk?
640K ought to be enough for anybody.
28. jul. 2011 19:59
Jeg har svært ved at se det er et brud på menneskerettigheder. Man kan vel bare lade være med at kopiere?
28. jul. 2011 20:12
Fald nu helt ned.
Manden har ikke reageret på de første to henvendelser og skal derfor møde op og forklare hvorfor hans forbindelse bliver brugt til piratkopiering. Han har ikke mistet forbindelsen (i det mindste ikke den til nettet) - siger BBC News.
Han har således ikke "tænkt sig at gå rettens vej" - han er blevet spurgt.
Min signatur blev overhalet af udviklingen.
28. jul. 2011 21:09
#26 Det er kun for din skyld, Bill Gates. Så skal du ikke bruge google translate hver gang du vil diskutere på newz.dk
28. jul. 2011 21:17
#27 Der er også regler for krig, man kan også bare lad være med at gå i krig. Der er regler som skal overholdes. engang var det vand og mad som var en menneskeret, idag er det lidt flere ting.
Bare fordi man vil beskytte sig mod noget kan man ikke gøre det som man vil.
Det næste bliver dødstraf ved piratkopiering, jamen du kan bare ladevære med at piratkopiere, Straffen skal stå mål med forbrydelsen. at blive udelukket fra internettet forevigt for 3 overtrædelser alligevel.
28. jul. 2011 22:33
De er skøre de franskmænd...
Det er det samme land, hvor det også er ulovligt at kryptere de e-mails man sender...
28. jul. 2011 22:55
#31 desværre ikke mere skøre end os, samme lovgivning er jo øjensynlig på vej her.. Så pas på alle i Napster brugere out there :p
Lidt offtopic måske, men er i Norge lige nu, nogen der ved, hvordan man siger blowjob på norsk.. jeg er ude i pustejob .. men vil nødig sige noget dumt :p ??
I like my beer cold, my TV loud and my homosexuals flaming.
28. jul. 2011 23:16
Lidt offtopic måske, men er i Norge lige nu, nogen der ved, hvordan man siger blowjob på norsk.. jeg er ude i pustejob .. men vil nødig sige noget dumt :p ??webwarp (#32)
Du kan bare sige "suck my big fat cock", det kan de godt forstå.
Se hvad jeg fandt til dig:
http://no.wikipedia.org/wiki/Oralsex
munnsex.
if (woodchuckCanChuckWood && woodchuckWouldChuckWood) { System.out.println("42"); }
29. jul. 2011 02:25
Jeg har svært ved at se det er et brud på menneskerettigheder. Man kan vel bare lade være med at kopiere?front243 (#27)
Øh, så selvom der ikke findes livstid i fængsel (udover USA hvor man kan sendes i fængsel i over 300 år), så skal man kunne blive bandlyst fra Internettet resten af sit liv?
Ja det virker som en logik jeg ikke helt kan følge med i. Da der ikke står noget krav om pris, så kunne det jo ske pga. 3 CDer til under 300 kr. som man aldrig kunne drømme om at købe fordi man fandt ud af at det var pænt dårlig musik, og der var måske 2 numre på de 3 CDer man kunne finde på at høre igen.
Bare et eksempel, ikke fordi det er specielt sandsynligt.
#31 desværre ikke mere skøre end os, samme lovgivning er jo øjensynlig på vej her.. Så pas på alle i Napster brugere out there :pwebwarp (#32)
Lol, den lovgivning kommer da ikke til Danmark så længe vi går efter at være førende IT nation. Det ved jeg så ikke om vi stadig gør.
Men lad os nu også lige se om Frankrig nogensinde dømmer nogen, men for de fleste mennesker vil sådan en dom jo altså effektivt betyde at man ikke kan fungere i nutidens samfund, og være frataget fra muligheden for de fleste jobs idag, og sådan cirka alle uddaennelser. Way to make a person useless.
29. jul. 2011 04:14
Jeg har svært ved at se det er et brud på menneskerettigheder. Man kan vel bare lade være med at kopiere?front243 (#27)
Folk der kommer i fængesel bliver heller ikke tortureret eller udsat for andre brud på menneskerettighederne blot fordi de er kriminelle. Mener du virkelig at piratkopiering (som i øvrigt ikke er kriminelt, men kun ulovligt ifølge civilret) er grund til at bryde menneskerettighederne? (jeg antager her at EU vil stå bag FN's anbefalinger og anerkende internet adgang som menneskeret).
Open Dungeons - A free and open source RTS in the style of Dungeon Keeper
29. jul. 2011 04:19
Men lad os nu også lige se om Frankrig nogensinde dømmer nogen, men for de fleste mennesker vil sådan en dom jo altså effektivt betyde at man ikke kan fungere i nutidens samfund, og være frataget fra muligheden for de fleste jobs idag, og sådan cirka alle uddaennelser. Way to make a person useless.kblood (#34)
Heh det kan være han bare ønskede en grund til at gå få førtidspension ;)
Open Dungeons - A free and open source RTS in the style of Dungeon Keeper
29. jul. 2011 09:59
Men igen pirater er også vigtigere end at overholde menneskerettighederne det kan jeg godt se. Rofl.RMJ (#16)
God formulering, om end det vidst er endt modsat af hvad du mente.... Hvis du følger FSM, er formuleringen nok naturlig nok, da pirater jo her, netop bekæmper global opvarmning, og derfor vel kan anses som vigtigere end menneskerettigheder.
tænk hvis 3 gange politikere sagde noget lort så blev de smidt ud, damn verden kunne blive et helt godt sted.RMJ (#8)
så skulle der jo være valg hver søndag :OJustin (#23)
Kun hver søndag? Betyder det så, at vi får fred tirsdag-lørdag?
29. jul. 2011 11:06
Kun hver søndag? Betyder det så, at vi får fred tirsdag-lørdag?HenrikH (#37)
Ja, og mandag smider vi ud, den kan ingen li' alligevel..
Ja, jeg blev tabt på gulvet.
30. jul. 2011 13:51
God formulering, om end det vidst er endt modsat af hvad du mente.... Hvis du følger FSM, er formuleringen nok naturlig nok, da pirater jo her, netop bekæmper global opvarmning, og derfor vel kan anses som vigtigere end menneskerettigheder.
tænk hvis 3 gange politikere sagde noget lort så blev de smidt ud, damn verden kunne blive et helt godt sted.RMJ (#8)
så skulle der jo være valg hver søndag :OJustin (#23)
Kun hver søndag? Betyder det så, at vi får fred tirsdag-lørdag?HenrikH (#37)
Nej da ...
så nemt slipper du ikke
-- > har du husket af lave en ubrugelig bil analogi i dag ?? <--
30. jul. 2011 19:13
Tollot har nu tænkt sig at gå rettens vej for at få sin internetforbindelse tilbage. Skulle det fejle, har han tænkt sig at tage sagen hele vejen til EU's domstol.Artiklen
Aahaha, hvor tosset må man da være.
Hvis tossen ikke fatter enten og stoppe sit download shit, eller få sit netværk sikret, så er det bare bad luck for ham. Han er sku selv udenom det. basta, så må han følge reglerne. Tosse man.
Folk der kommer i fængesel bliver heller ikke tortureret eller udsat for andre brud på menneskerettighederne blot fordi de er kriminelle. Mener du virkelig at piratkopiering (som i øvrigt ikke er kriminelt, men kun ulovligt ifølge civilret) er grund til at bryde menneskerettighederne? (jeg antager her at EU vil stå bag FN's anbefalinger og anerkende internet adgang som menneskeret).svenskmand (#35)
Internet adgang er ikke en menneskeret, ligesom kørekort ikke er en menneskeret, Et sted og bo er ikke, en telefon er ikke. :)
31. jul. 2011 10:40
Internet adgang er ikke en menneskeretDennisAndersen (#40)
The UN seems to disagree with you about that.
A United Nations report said Friday that disconnecting people from the internet is a human rights violation and against international law.Kilde
1. aug. 2011 08:38
Hvis tossen ikke fatter enten og stoppe sit download shit, eller få sit netværk sikret, så er det bare bad luck for ham. Han er sku selv udenom det. basta, så må han følge reglerne. Tosse man.DennisAndersen (#40)
Hvis vi nu går ud fra at han taler sandt, så har han ikke downloaded noget. Og efter at han modtog første brev, prøvede han at sikre sit netværk. Nu er det jo ikke ligefrem super easy at sikre sit netværk, hvis man ikke er IT-nørd, så han har højst sansynligvis bare valgt en af de typer beskyttelser der er hurtige at hacke
*pulls out a random useless car analogy*
Hvad hvis de også smider en 3-strikes regel på biler. Bliver en bil blitzet 3 gange for at køre for hurtigt, så må ejeren af bilen og hans/hendes hustand ikke have en bil
Der er så en der vælger at stjæle din bil når du sover, køre en tur rundt i byen og bliver blitzet og afleverer bilen igen efter endt køretur. Du får at vide at bilen er taget i at køre for stærkt og vælger derefter at huske at låse bilen før du går i seng, men låsen bliver brudt op og det samme sker igen... og igen... and then no more car
2. aug. 2011 02:44
The UN seems to disagree with you about that.
A United Nations report said Friday that disconnecting people from the internet is a human rights violation and against international law.Kilde
Citat fra en af debattørerne på siden:
I see stories like this every now and then. Sorta like how we need to get broadband into every nook and cranny of the country, and then collect funds from people who pay for it to provide for people who can't afford it. If internet access is a basic human right, does that mean that the electricity to run the computer is also a right? And the means to afford a computer? Then the means to afford enough virus protection, and repair service to keep that PC working? I mean really now, look at the backup of busted PC's at any Best Buy and you can see that millions are spent daily in this country fixing them. This must all now be a human right, since it takes all these elements to have internet service.
Ja, for at have adgang til Internet, er man nød til at hvae strøm. Hvis jeg nu ikke betaler min strømregning, og de slukker for strømmen, overtræder de så mine menneskerettigheder ?
Nej vel? .. Internet spiller en stor rolle i vores hverdag, men sgu ikke så stor og uundværelig rolle, at man ikke kan leve uden :)
Og forresten, så har UN IKKE sagt at det er en menneskeret at have ADGANG til internet, det er en af deres rapportører som har meldt ud at han synes at UN BURDE vedtage en "lovgivning" om at Internet skulel høre til under menneskerettigheder ...
En fjer er vist blevet til fem høns her på newz, igen igen ....
"every time you illigally download Britney Spears, God kills a kitten. Save the kittens, stop Britneys musical career"
2. aug. 2011 11:07
Ja, for at have adgang til Internet, er man nød til at hvae strøm. Hvis jeg nu ikke betaler min strømregning, og de slukker for strømmen, overtræder de så mine menneskerettigheder ?
Nej vel? .. Internet spiller en stor rolle i vores hverdag, men sgu ikke så stor og uundværelig rolle, at man ikke kan leve uden :)Bachy (#43)
Det er da en betydelig forskel på "ALT SKAL FORÆRES TIL MIG", og at have krav på at kunne tilsluttes internettet.
At jeg selv skal betale strømregning, internetregning, sågar for min egen PC/smartphone/tablet/whatever til at tilgå internettet, det har jeg det fint med.
Så længe en ISP/regering ikke kommer og siger "Du må ikke tilsluttes internettet", såfremt jeg betaler hvad jeg skal - lige som alle andre.
2. aug. 2011 11:21
Så længe en ISP/regering ikke kommer og siger "Du må ikke tilsluttes internettet", såfremt jeg betaler hvad jeg skal - lige som alle andre.Mnc (#44)
Hvad sp hvis du ikke kan finde ud af at overholde de spilleregler der findes, for at du kan få lov til at bruge Internettet.
Du får 3 chancer, og for hver gang du bryder en af reglerne, så bliver du stillet for en domstol, som så tager stilling til om du skal have dit 2. rap over fingerne, eller om du blot har været uheldig/dum.
Når du så efter 3 gang du har været fremstillet foran en domstol, og er blevet dømt skyldig i at bryde en/flere af de regler der er opstillet for at du må bruge nettet, bliver discconnected for x antal tid, det er vel del af spillereglerne, menneskeret eller ej.
Det er jo heller ikke sådan at du ikke må bruge internettet overhovedet, du får blot et forbud mdo at bruge det hjemme hos dig selv, fordi du ikke har kunnet finde ud af at overholde reglerne.
Du er stadig velkommen til at gå på biblioteket, en Internet Cafe, eller bruge et åbent hotspot.
"every time you illigally download Britney Spears, God kills a kitten. Save the kittens, stop Britneys musical career"
2. aug. 2011 11:38
Ikke tale om, om jeg skal klare mine ting via fremmede netværk.
Jeg skal da ingenlunde bruge delte computere hvis jeg skal på borger.dk, netbank, etc.
Om relativt kort tid vil det være umuligt, at klare sine ting i borgerservice med papirarbejde. Personalet vil ligeledes få besked på, at de ikke engang må have papirudgaver af div. formularer liggende, da det vil friste dem til at bruge disse, så snart der er de mindste hickups, eller bare et øjeblik med længere-end-normalt svartider.
I hvert fald i min kommune.
Og med 2-3 tusinde mennesker på deres netværk, vil jeg ikke engang bruge dét til borger.dk, eller lignende.
Og det er min arbejdsplads (kommunen).
Mit nøglekort ligger derhjemme på mit skrivebord, og der ligger det fint.
2. aug. 2011 11:54
Så må du jo overholde reglerne for brug af internet.
Fixing FRS is a bit of a pain because the more one gets to know FRS, the more that one is forced to conclude that FRS was designed and coded on a...
2. aug. 2011 12:03
Eller man må lade være med at blande tingene sammen til at starte med.
Fratagelse af internet sker på en lovgivningsbaggrund.
Kopibeskyttet materiale håndteres på en civilretlig baggrund.
Off,
En tordenflue er kraftedemig kravlet ind bag glasset i min skærm. >:(
Den kravler tilmed rundt i newz's kommentarfelt.
2. aug. 2011 12:11
Fixing FRS is a bit of a pain because the more one gets to know FRS, the more that one is forced to conclude that FRS was designed and coded on a...
2. aug. 2011 12:34
Jeg mindes ikke at have hørt om nogen, der er blevet hevet i retten, andet end i et civilretligt anliggende, af APG eller lignende.
Nok primært derfor at jeg har svært ved at tage det 100% seriøst.
Anyway, jeg kan fandme ikke sidde foran computeren hele dagen vel?
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.